Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

December Bebis 2010 :)

Mama Jessie skrev 2011-09-22 14:38:47 följande:
    Idag har jag sagt upp mig så nu har jag inget annat val än att sätta mig i skolbänken i januari :)

Varför sa du dig upp ?

Själv vet jag inte vad jag vill :-/ vill plugga vill jobba men vill också vara en bra mamma till barnen 
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84

Vi annvänder billiga blöjor det har vi alltid gjort då pampers och libero och hugo ger röd rumpa.
    Men sen började dom göra billiga blöjor till ett helvett och dom ja pärlor i blöjan + blåt underlägg (billiga blöjor med tryck på som  smurfarna) och han har röd rumpa nu hela tiden jag tar potatismjöl men det hjälper inte han är utan blöja på dagarna då o då men det blir banne mig inte bättre. Allt började efter dessa blöjor.
    Så nu har jag andra billiga blöjor så jag hoppas det blir bättre i stl 5 klasset lite stora men fungerar.
    Han har vanlig brunfast bajs inga tänder alls och det är inte mkt bajs utan lagom som alltid innan.
    FAN jag blir bara så irriterad att man haft blöjorna så länge och gillade dom och så plötsligen ska dom lägga i massa skit som inte små bebisarna kan ha    

• 3 barns mamma84
    April barn skrev 2011-09-22 23:05:50 följande:
    Någon som har sett eller hört talas om natural babycares blöjor, jag letar som en tok efter dem men de säljs inte någon stans där jag bor, finns inte ens att beställa på nätet då de slutat med den marknaden i sverige Rynkar på näsan Tillsvidare så köper vi alltid libero up&go i stl 6 till sonen, han har aldrig fått röd rumpa. De är helt fria från parfym och sånt så det finns inte mycket mer än den blekta bomullen som kan irritera. 2barnsmamma du kanske skulle testa att byta sort?

Ja men vi har ju dom vi har nu det finns inga andra
    Funderar att ta honom på tygblöjorna vi har och se om det blir bättre med hans älklings rumpa som just nu är lessen
    Känns så jobbigt när man ska torka honom och han blir så lessen   
  • 3 barns mamma84
    April barn skrev 2011-09-22 23:10:03 följande:
    Finns det inga andra?
    Tygblöjor är jättebra för röda rumpor det tycker jag verkligen du ska göra, är ju inte roligt att han ska ha så ont i rumpan Rynkar på näsan
    Nopp det är skit här har man bara Libero pch Pampers och Huggo + billiga som dom nu förstor
    Så jag köpte ju när jag hade amadeus så köpte vi 6 st tygblöjor vikbara + blöjbyxa över och dom har jag än kvar.
    Men det är upp till 10 kg och han väger mer nu :-/ men,men får väl ta dom tills vi köper nya eller tar andra blöjor i större klass ..  
  • 3 barns mamma84

10 kg + 11 kg i blöjorna men amadeus var 5 månader och vägde ca 10 kg då så därför köpte jag dom så.

• 3 barns mamma84
    toksnippa skrev 2011-09-22 23:41:53 följande:
    har ni testat Inotyol mot röda rumpor? Nu har inte Mileon haft så jätte irriterad rumpa, men de tillfällen han varit lite röd så har vi smörjt in honom och nästa blöjbyte så är det röda puts väck. Finns på apoteket.
    Vet inte om det finns här :-/
    Han rumpa är röt sprickig och han har så ont att göra honom gråta är hämskt
    Har många ggr bara tvättat av hans bajsrumpa med vatten för att skippa torkservetterna och tvättlapparna.
    Och tar potatis mjöl och matolja på honom.   
  • 3 barns mamma84
    thegoddess skrev 2011-09-23 09:42:53 följande:
    Potatis mjöl är blodstoppande har jag hört till tex sår. Så det gaggar ihop sig
    Så det ska man inte ha eller ?
  • 3 barns mamma84
    April barn skrev 2011-09-23 09:24:23 följande:
    Vatten är jättebra att använda, tvättlappar irriterar ju huden även fast den inte är röd. Vi har Weledas zink salva hemma den är jättebra som vi smörjer halsvecket på honom när det blir rött och irriterat, den är helt naturlig och säljs på många Konsum affärer så den borde du kunna hitta :) Men jag tycker verkligen du ska ta tygblöjor tills han blivit finare i rumpan och du köpt andra blöjor :) Matolja eller olja funkar inte så bra mot röd rumpa då de återfuktar, de röda utslagen behöver något som torkar ut dem och läker dem :)
    Jag kommer idag ta tygblöjorna på honom och sen så be sambon köpa hem en crem mot rödrumpa vet inte vad den nu heter men den är SUPER bra det är grisfett i cremet (vidrigt och lukar) uuuuurk !! men HJÄLPER ass mkt.
    Man har den inne i skylskåper och det likom smälter likom.

Sen har jag en annan babyklämp mot rödrumpa som heter Baby Wundschutz Creme  så den ska jag ta nu hjälpte amadeus när han var liten 
  • 3 barns mamma84

Hahaha jag har en damsugare någon annan som oxå har det
    Han damsuger upp kattmat som jag fått plocka upp på diskbänken och sen är det kanin pluppar haha och leka med spånen .. Och kaninen kan vi inte flytta precis.
    Sen igår så gick han in i toalettet och drog ner toapapper hahaha så hela golvet var fullt med toapapper överallt   

• 3 barns mamma84
    thegoddess skrev 2011-09-23 11:38:51 följande:
    Jag har ingen aning med potatismjölet.. Men om du inte ser nån bättring hjälper det kanske inte. Men om du har det jämt kanske det hade vart värre utan. Hoppas du hittar nåt bra. Huden är alltid ett elände. Barn har ju känslig hud.

Potatis mjölet har hjälpt innan faktist både rumpa och pungen.
    Men jag får helt änkelt se hur det går med cremerna och hoppas ahn blir glad igen. 
Svar på tråden December Bebis 2010 :)