Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

December Bebis 2010 :)

gråter och gråter och ÄNNU mer gråtande ibland e han tyst ca några minuter sen gråter han igen Rynkar på näsan sambon slutar snart så han är väl hemma 12.05 ca så ska vi åka iväg och köpa napp + mat i tyskland .
    Så det värkar som elias inte kan sova nu då han inte har nappen och jag kan inte låta honom gråta sådär.
    Det är som att ta bort toalettet om jag känner mig nödig typ .
    Lika svårt och tufft.
    Detta är värre än 5 mm likom herregud hur FAN kan man låta barn skrika och gråta till söms :-/    
    Kom hem NU sambon min !!!

Juste jag kan också önska er en trevlig helg idag firar mig Helloween här i danmark     

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84
    LillSnurr82 skrev 2011-10-21 22:01:15 följande:
    Haha att Agnes ser stor och lång ut är ju för att bilden är tagen när hon gungar fram och är liksom tagen underifrån. Hon är dock ganska lång men smal, 73cm . Hon är både kortast och smalast av mina kompisars bäbisar som är jämngamla med henne. Dock lustigt att hon ändå är så lång, jag är ju bara 156cm själv. Hon är typ lika lång nu som jag var när jag var 2 år haha.. Agnes har en helt egen ponny i den storleken som heter Ackleja "Acki" som hon fått ärva av sin kusin som växt ur ponnyn. :)
    jaha för elias var 75,5 cm på 6 månaders dagen så han är ju längre.
    Men det syns inte så farligt mkt 
  • 3 barns mamma84
    thegoddess skrev 2011-10-22 08:14:39 följande:
    10 mån idag min lilla stumpa!!
    Var på BVC igår. 9200g och 71.5 cm. Allt var strålande och hon är tydligen väldigt tidig i utvecklingen med att säga ord och peka ut saker. Näsa öra mage tex

Idag ska vi bo på hotell och mina päron ska vara här. Är så nervös. Inte för att mina föräldrar ska klara detta utan att Ronja ska sakna oss. Men det ska bli sååååå skönt att veta att vi får sova.

2 barns: ha en underbar hotell natt ni med
    Tack detsamma och passa på att njuta idag för det ska jag med
  • 3 barns mamma84

Haha underbart att läsa era berättelser ..
    Själv har jag bara ebbas förlossning en underbar dramatisk upplevelse allt i en påse likom.
    Men sen 2 snitt en mkt katastofblandad och en med elias som jag skrattade igenom hela operationen

Nästa gång så ska jag föda vaginalt det har jag kommit fram till nu om jag nu får då man inte får igångsättning när man fått snitt och då kan man gå över tiden och då blir det så att det kan bli snitt då mina barn blir stora.    

• 3 barns mamma84

Ebbas förlossning så var det så kul men vill ni läsa min förlossning ?

• 3 barns mamma84
    När ebba föddes var det en dröm en upplevelse jag ville göra många ggr men ändå inte.
    Vattnet gick och slemisen gick klockan 23.00 jag satt på soffan och tittade på en serie som handlade om en mamma som adopterade en liten flicka från kina som fick namnet ebba.
    Plötsligen gick lite av vattnet och jag trodde jag kissade på mig hade inga molvärk alls.
    Gick in på toan och bytte nya troror och mammabyxor och satte mig på soffan igen.
    Plötsligen hände det samma sak och jag undrade sen då jag redan hade ''kissat'' men sen kom jag på att det var nog vattnet som gick gick in till mamma som låg och sov och sa till henne att jag tror vattnet gick haha mamma svarade att jag skulle gå och lägga mig om jag inte hade ont.
    Hade inte ont just då alls och sen la jag mig i sängen.
    Sen börkade jag få molvärk men somnade av alla plågor.
    Klockan 08.00 gick jag upp mamma satt på soffan helt spännd och frågade mig om jag hade ont.
    ''nej det har jag inte mamma sa jag'' och gjorde frukost haha
    Han precis dricka min härliga Tee och macka och satte mig på soffan.
    (PANG BOM) kom värkarna i riäl kraft och jag låg plötsligen på soffan och förökte andas och jag grätt av smärta och hade kraftiga värkar.
    Klockan 09.00 kom pappa och hans fru då pappa skulle köra oss till huddinge bb.
    Klockan 09.30 ringde jag förlossningen och berättade att vattnet hade gått och nu hade jag ont och dom hörde hur ont jag hade av värkarna och bad mig komma in klockan 10.00 var vi hos förlossningem men JÄVLAR varända gupp och sten som var under bilen var ett helvette !!!
    Och värkarna som bara fortsatte vara tätta och jobbiga.
    När vi var framme så skulle vi gå ur bilen och jag kunde inte gå längre så pappas fru och mamma fick hålla i mig till förlossningen och jag blev undersökt osv och var öppen 4 cm där hade man mig ett tag tills jag fick komma in på förlossningsavdelningen.
    En jobbig tid många många timmar låg jag där med kraftiga värkar som var mkt tätta som var så jobbiga.
    kl 23 tiden stoppade ALLT och jag fick dropp som skulle sätta igång allt fick högsta då hennes hjärta gick ner och hon gick upp istället för ner bm drog in HELA sin arm i min mage och skulle dra hennes huvud ner.
    Sen skulle jag krysta ut hennes arm som låg inne i mig blev ju så nervös !!
    Sen kl 00 var det akut hon skulle ut nu om inte skulle det bli akutsnitt och narkos läkaren kom in och sa att om bebisen inte nu skulle ut med sugklockan skule det bli akutsnitt.
    Bm tog fram sugklockan och satte på huvudet på bebisen och kl 01.47 var hon ute.
    Med axel urled och medvetslös och andades inte och 2 varv runt huvudet.
    Jag blev klippt och syddes 7 styggn vagninalt och 5 styggn anus och svimmade under krystningsvärkarna . var borta ca 5 minuter.

Ett helvette men ändå så fin upplevelse men ALDRIG mer om haha fast jag vill !!              

• 3 barns mamma84
    linasmama skrev 2011-10-23 19:35:44 följande:
    Jag vill aldrig föda igen, min förlossning med Sixten var hemsk. Blir jag gravid igen SKA jag ha KS.. Linas tog 6 timmar och jag hade ingen smärtlindring, 15 min krystning. Med Sixten tog allt 2,5 timmar från att vattnet gick, kände inget innan. 

Vattnet gick 16.30, fick värkar direkt men de gjorde inte ont utan kändes bara, 17.30 fick jag riktigt kraftiga värkar,  18.30 kommer vi in till förlossningen och 18.57 föddes han. Fick ingen smärtlindring. Jag fick 3 värkar i taget hela tiden så när jag skulle krysta var jag helt slut pga smärtan. De hann inte undersöka hur mycket jag var öppen utan jag fick krystvärkar medan jag la mig i sängen och de slet av mig byxorna. Krystvärkarna kände jag inte så bm fick känna på min mage och säga till när jag skulle krysta. Han hade legat snett med huvudet och fastnade lite på vägen ut, tog två krystvärkar att få loss honom. Sen vägde han 5135 g så var en jätte som kom ut..

Förstår dig !!!
    Jag skulle aldrig mer skaffa ett till om jag skulle föda amadeus vaginalt fast det var prat om det men tyr så gjorde vi TUL v 41 så då var han stor men var större 2 dagar efter .. 
  • 3 barns mamma84
    Amadeus har magsjuka eller vad det nu är :-/ spydde igår kväll + feber sen hela natten och sen nu på morgonen + feber .
    Vi alla andra har klarat oss men vad kan detta vara då ?? 
  • 3 barns mamma84

Dumt av mig ajg vet men jag har gått ner ju mina 4 kg !!! utan att göra något specielt haha
    Jag äter som vanligt men äter bara middagsmat och då är inte inte häller mkt för så fort jag äter mår jag dåligt.
    Men nu på morgonen ställde jag mig på vågen som vissade 60,3 kg YESS !!!
    Nu ska jag dra ner på socker och sen fortsätta äta middagsmat och sen ska jag ta äppelvinäger som jag ska ta för att slippa hunger
    Ska se om jag kan gå ner mer ca 55 kg som innan jag blev gravid med ebba.
    Jag är 164cm     

• 3 barns mamma84
    Momalicious skrev 2011-10-24 09:13:32 följande:
    Fast det är inte bra att bara äta en gång om dagen. Lite och ofta ska man äta.
    Det kan jag inte jag äter inte mkt alls.
    Sen blir jag inte häller hungrig :-/ 
Svar på tråden December Bebis 2010 :)