Inlägg från: MajMamman08 |Visa alla inlägg
  • MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Emelle skrev 2010-04-09 19:30:04 följande:
    Ja nu när vi tog ett till som visar samma svar känner jag mig mycket säkrare!!TAck tack
    vad har du för gravsymptom??
  • MajMamman08
    sandra8712 skrev 2010-04-09 11:23:20 följande:
    Ja man hade ju berättat för alla då också så det var lite jobbigt.Men nu är det nya tag:)Om man räknar sedan dagane jag skrapades och går efter fl så är jag beräknad till den 14:e december i så fall:)Usch då jag har också ätit folsyra ett bra tag nu, varför skulle det intevara bra? Får hoppas det inte stämmer.Hm inte många gravidsymptom jag har fått än sticker i livmodern och jag kissar hela tiden typ men annars inget:/ Förra graviditeten mådde jag illa konstant o bara spydde hela dagarna o brösten gjorde ont som tusan, men kanske kommer det också hehe illamåendet slipper jag ju gärna:)Vad har ni andra för symptom nu?:)
    glömde skriva att  jag e vääääldigt gasig o fisig i magen,hehe
  • MajMamman08
    Jenny10 skrev 2010-04-09 20:28:01 följande:
    Jag kan nog tycka att jag fått tidigare och säkrare resultat med Testlagrets billigaste stickor än med dyrare test som till exempel CB/ CB digital och CB digital med veckoindikator. Anlednignen till att jag tog ett sånt den här gången var att jag ville veta när ägget blev befruktat så det inte var mf som gav fejkresultat.Jag fick ju positivt med Testlagrets stickor redan äl äl+sju, jag tog morgonurin och fick svagt streck men då jag aldrig någonsin fått s.k spökstreck på nån sticka oavsett märke under dom tre barn vi försökt få till (och det är mååååånga test!!) så tvivlade jag aldrig på att det var positivt.Vad tycker ni andra? Är det vanligt med spökstreck? Eller är det kanske så att man får utslag på graviditeter som aldrig fullföljs av kroppen, tydligen är det ganska vanligt med tidiga "missfall" som liksom aldrig blir mer än en befrukting som gick snett, som man ser för att man tar testet tidigt?Är jag helt ute och cyklar?
    Läste någonstans att det är super vanligt att man får tidiga missfall som aldrig märks om man inte testar sig för tidigt  då ,utan får som en vanlig mens då mensen egentligen skulle kommit.  så hade man som sagt inte testat sig innan BIM så hade man aldrig märkt att man varit gravid utan trott de va mensen som kom som vanligt!!! så du e inte ute o cyklar
  • MajMamman08
    sandra8712 skrev 2010-04-09 21:41:32 följande:
    Haha då är jag alltså inte ensam om det då:PTycker  bara det är konstigt att jag inte mår illa och att brösten inte spänner men det kommer väl, kände det så tydligt förra graviditeten nämligen.Oj vad det har hänt mycket här sne man var inne sist:P Roligt att man hamnat i en sån aktiv tråd:)Tog förresten reda å lite mer om vad som kunde vara farligt med folsyra, eller ja min svärmor hade hört på nyheterna att det troligen ökar risken till bröstcancer. Men ja man får ju tydligen cancer av allt nu för tiden så vet inte om man litar på det.
    Hahaha ne de e du inte då....usch va ja e gasig,haha skit pinsamt!!
    ah men gud va bra=) Ja man får ju bröstcancer av typ russin o allt möjligt! Man kan ju inte leva snart av allt man får o inte får äta,hehe!!
    Men tur i varje fall att de inte hade något med barnet o göra=)
    Vilken bra o uppdaterad svärmor du har=)

känns som typ illamående är det ultimata gravsymptomet,men jag har inte de....oh de kanske man ska va glad för,men man blir ju orolig!!
  • MajMamman08
    ondar skrev 2010-04-09 22:01:35 följande:
    förstår jag! Blir att jag börjar äta detta jag med.Är ni hungriga hela tiden? Jag äter o äter men blir inte mätt. Den lille får väl näring o allt som behövs ändå va?
    Jag e typ inte alls hungrig,hehe!! Jadå bebisen förser sig med det den behöver Den behöver ju inte så mycket nu som när den blir större
  • MajMamman08

Ne tjejer nu ska jag lägga mig,upp o jobba heeeeeeeeela dagen!!! Kikar kanske in på rasten el på kvällen då jag slutat jobbet o se om ni skrivit nått

• MajMamman08

Tjing! Hemma på rast,måste strax pysa till jobb igen!! E sååå sjukt trött så ja knappt orkar stå på bena,haha måste typ sova varje dag nu!!!

Jag jobbar inom vården,hoppas jag kommer o få havandeskap men inte en aning faktiskt!!

vad jobbar ni andra med?

Såg med solsidan Grymt bra program o dö roligt!! Hoppas de kommer fler säsonger av den serien!
    när jag väntade min son så gick det barnmorskorna på TV,såg ni de?? Himla bra program och kanoners när man var gravid då som jag vasr önskar de kunde komma tillbaka igen nu,hihi!!!

Ne nu måste ja sticka,skulle bara kika in en snabbis=) kram till er alla!

• MajMamman08

NhjärtaD: Grattis o välkommen

Stoce: skönt att de slutade upp sen....några blödningar m,m vill vi inte ha!! Nu ska alla föda barn i dec jue

• MajMamman08
    Emelle skrev 2010-04-10 16:21:03 följande:
    Jag jobbar också inom vården.På ett privat företag som har äldreomsorg, hemtjänst och hushållsnära tjänster.Jag gick på  HP sist jag blev gravid men då jobbade jag till ca 1 vecka innan  BF.Så länge tänker jag INTE jobba den här ggn utan tänker ta HP mycket tidgare...Ska inte vara några problem att få om du ar tunga lyft osv inom ditt yrke.
    Ja,jag får hoppas på de!! Tyvärr har jag inget "fast" så då kanske man inte får,inte kollat upp de där än!!! Känns långt i tiden Men visst tunga lyft är det jue, stress,så rädd för MF e jag lite pga av de med!
    Glömde skriva innan att,ja ok så du skulle ringa din gyn läkare sen dåe o be om VUL?? åh jag vill sååå hima med göra ett,så jag vet att allt står rätt till osv. Man blir nog kanske lite nojigare när man varit med om MA och MF kanske!!

Vet inte om jag vågar ringa MVC än... Men får la ta mig i kragen kanske nångång nästa vecka!!
    Stoce skrev 2010-04-10 17:39:36 följande:
    Tack alla som skrivit idag. Nej, ingen av oss ska få någon blödning alls, alla ska ha barn i december, klart slut!  Har tillbringat en dag ute med hela sambons familj, underbart, fast lite klurigt att förklara varför man inte vill dricka kaffe osv. fast ändå väldigt mysigt att bara svärmor vet om, och man går och bär på ett nytt liv, alldeles hemligt än
    Vi har inte berättat de för någon,bara jag och min sambo och min bästa vän som vet att jag e gravid än,och kommer inte säga något till släkten förrän efter v 12. Så gjorde vi förra gången med! Kanske att några till komipsar kommer o få veta  innan=)
    sandra8712 skrev 2010-04-10 17:46:16 följande:
    Nej inga blödningar för nån av oss minsann och det ska bli barn i December så får vi starta en ny tråd sen där vi kan prata om våra små underverk:)Åå vad härligt det lät stoce:)Ingen som vet något här än förutom min bror hehe var ju tvungen att säga det till någon:)Men om man vill göra ett tidigt ultraljud runt vecka 8-9 nån gång så får man ju göra ett vaginalt ultraljud, tänkte bara så inte det kan skada barnet på något vis?Vill inte ta några risker denna graviditeten.
    Vad jag vet så kan det inte skada bebsien!! så du behöver nog inte vara orolig
    shiny02 skrev 2010-04-10 19:17:28 följande:
    Hejsan alla december mammor :) tänkte joina er tråd... plussade i söndags, kanske är det dags att boka tid på mvc. mitt första barn föddes i aug 2009 så i dec har jag 2 små , lääängtar :)
    Grattis,grattis=) När har du BF??
  • MajMamman08
    3 barns mamma84 skrev 2010-04-10 20:45:43 följande:
    Hejsan mina vänner vet inte om jag får vara med i denna tråd då jag inte eller ajg vet fan om jag är gravid..få se på måndag hehe bim 12-13 april så måndag borde vissa eller ??Symtomer eller inte vad tror ni ??Humörsvängningar!!Ptuttar som en man !!Trött !!Kissar mer och oftare nu har jag märkt (vanliga 3ggr) idag hmm haha minst 6-7 ggrHungriiiiiiiig !!Huvudvärk små småSvullen mage !!Ej håriga ben och jag rakade mig ca 1½vecka sen ja eller jag får ej hår i bennen då jag väntade mina 2 barn och mf barnet hormonella hahaÖmma bröstvårtor!!Flytningar rinniga tjocka vita och kanske vattninga vet ej har ej kollat tappen
    Tror absolut att du e gavid med de symptomen Och klart du får vara med vännen! Gravid el inte så e du alltid välkommen!
    Ja om du har BIM 12-13 så borde de synas ett plus men testa med cb då,de e mest trovärdiga. Men vissa plussar ju väldigt sent!! jag plussade BIM-2 väldigt svagt,testade mig dock då på kvällen!! Men förra grav plussade jag inte förrän på självaste BIM dagen och då suuuuuuper svagt,men ja de slutade ju som de slutade sen tyvärr!!!
    Så klart de finns hopp för dig tjejen håller alla tummar o tår!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)