December Bebis 2010 :)
jag har skrivit brev de senaste 2 grav eftersom jag bara vill ha lustgas och att jag vill halvsitta upp i sängen, det har funkar för mig alla ggr och jag vill fortsätta med det.
Första gången jag skrev det med Elliot (5år) så verkade inte bm läst det för hon babblade p å om sterila kvaddlar hela tiden och jag sa nj hela tiden, lite jobbigt tyckte jag.
Men med William var det tvärtom nästan, när vi kom in så var vi själva så de hade all tid i världen med oss.
Nåt jag kan rekommendera som funkade för mig är dyktekniken, man andas med värkarna hela tiden, jag går in i min bubbla när värkarna börjar och andas djupa långa andetag. Oftast när man får värkar så förösker kroppen kämpa emot eftersom man brukar göra det när man har ont, jag brukar tänka på mina värkar som en våg när de börjar som man surfar på och den blir högra och högre sen när den avtar så sjunker man ner och ma nhar klarat det.
ang namn så vet jag redan tejnamn Olivia Victoria ska hon heta om det blir en tjej, det har jag bestämt för längesen redan innan jag träffa Magnus så tänkte jag att om jag skulle få ett barn till och det skulle bli en tjej så skullle hon heta Olivia Victoria.
Ang sen avnavling så är det så att när man föder så brukar de klippa av navelsträngen rätt snabbt men man ksa vänta tills pulsen i navelsträngen slutat slå, för då har alla viktiga hormoner coh antikroppar kommit över till barnet.¨
Här får man göra gluckostest om man är har ett högt Bmi tidigt och sen får man göra det i vecka 28 igen eller så gör man det då om man inte har högt bmi.
I onsdags skickade jag in hp ansökningspapperna, hoppas hoppas hoppas... Det börjar bli jobbigt nu att bubba och bära samt stå hela dagarna.
Vi har ju fått höra att vi troligtvis väntar en liten flicka, namnet har vi klart sedan länge, Elise Charlotte Maria, ska hon heta såvida hon inte kommer ut och ser ut som nått heeeelt annat. Vi har egetnligen inte så många flicknamn mer än Elise, ja det ska vara Isabella som vi båda är ense om eller Elvie, efter min mormor. Elise hette min mans mormor och Charlotte heter min mamma, Maria heter alla kvinnor i min släkt i för/mellan namn.
Skulle det bli en pojke så blir det svårare, men Gabriel gillar vi båda två, min man tycker om Karl, och jag gillar Isidor.
En del tar det här med namn som det kommer, det kommer inte att fugera för oss, vi är nästan alltid mer eller mindre oense om allt namnrelaterat, har alltid varit, så vi måste ha en short-list, med namn som båda tycker om annars kommer staten att få döpa ungen
Barnvagn har vi köpt, en beg Emmaljunga smart duo combi, jättefin, och jag har tvättat alla tvättbara delar och den ser ut som ny
Annars har vi inte köpt nått... Jo en body köpte vi efter rul, som en liten symbolhandling. Spjälsäng ska vi få av en kompis som har 3 st till sin dotter( don't ask me why) babyskydd behöver vi köpa och en säng/vagga/ nått för bebben att ligga i från början eftersom vi inte vill ha bebisen med oss i sängen.
Jag mår rätt hyggligt, fast ja ghar ju foglossning, och ont i ryggen, värst för mig är att jag har fått karpaltunnel syndrom i bägge händerna, ett helvete när man jobbar på ICA och bär/lyfter/plockar/ hela dagarna. Jag har ingen dvs nada känsel fråån sista leden i tumme-pek-lång-ringfinger samt att jag har jätteont i handlederna. Jag sover med skenor varje natt , och har dem så fort jag är hemma men det hjälper inte. Blir galen snart!!!
Tänk er att ha konstant avdomnade fingrar, känns som när handen somnat, hela tiden varje minut. Däremot har jag inte svullnat i fingrarna och kan fortfarande ha vigsel/förlovningsring
Jag känner inte bebben så mkt, men så har jag ju moderkakakn i framkant, lite smått smått på nätterna, hon sparkar på blåsan
Fast för att jag skrev det där så vaknade hon och sparkade haha.
Vi har fått lånat en hel del kläder, men eftersom vi inte har sagt att det antagligen är en flicka till nån så får vi ju en massa kläder, sållar rätt hårt och har en halv banankartong med bebiskläder. Har även beställt byxor ifrån en tjej som gör supercoola barnkläder i eko retrotyg, så snygga! Ska kompletera med lite POP bodys etc. Hur mkt kläder behöver de ibörjan?