AnnaCL skrev 2010-09-04 10:31:17 följande:
Hej på er alla. Jag kan ju inte påstå att jag är den mest aktiva här men jag läser det mesta som skrivs. Nu skulle jag behöva lite råd i barnvagnsdjungeln. Jag vet att det skrivits om detta tidigare men jag vet inte riktigt när. Vad ska ni har för barnvagn? Vi funderar över mountainbuggy, Emmaljunga edge duo, kronan eller brio happy kombi. Någon som har några för eller nackdelar att dela med er av? För oss är det första barnet så vi har noll koll.
Vi bor i uppsala nu men kommer att flytta västerbotten nästa år så den kommer både att köras i stadsmiljö och i snö.
Kram på er.
Jag har egentligen ingen koll, men vi valde mellan kronan och emmaljunga edge duo, det blev en emmaljunga duo sport ist, eftersom det fanns en precis sådan som jag( min man skiter i vilket) ville ha begagnad på lämpligt avstånd. Kronan har jag hört jättemkt bra om, men den har en nackdel( tycker jag) och det är ju att ligginsatsen är så lågt ner, jag är lång, det blir långt ner att böja sig för mig, medans emmaljunga är högre, mkt högre. Nu vet jag att man kan reglera handtagen etc, men det är inte det jag är ute efter, jag vill inte behöva vika mig dubbel för att plocka upp bebisen.
Vår emmaljunga är jättestor, tar mkt plats, men har ett härligt gung, stor fina hjul som säkert rullar lätt i snön. Vi bor i Gävle, det är alltid mkt snö här, så vi( läs jag) har prioriterat en vagn som främst kommer att rulla lätt i snön, samt är "hög" och ombonad.
Rörliga hjul är säkert jättebra, men de av mina vänner som hade det förra vintern var inte ett dugg nöjda, och tyckte att det var värdelöst i snön, det spelade ingen roll att de låste hjulen det gick trögt iaf.
Vi hänger inte på stan så där superofta, utan jag vill mest ha en vagn som är bra för långa promenader i skogen, då min familj, samt mina vänner bor i skogen. Eftersom vi köpte vår begagnad så har vi en hel del pengar kvar i "barnvagnspotten2 och kan utan problem köpa en sittvagn med rörliga hjul i sommar om vi inte är nöjda med sittdelen på den här vagnen.