Inlägg från: Maria Larsson |Visa alla inlägg
  • Maria Larsson

December Bebis 2010 :)

Haligh skrev 2010-12-20 14:49:08 följande:
    Fick också nästa besök inplanerat till den 27:e, hoppas innerligt att inte behöva gå dit då (har bf samma dag som du). Var senast för nästan två veckor sedan så det är rätt glest mellan varven. Kollar din bm upp hur det står till med tappen? Det har inte min gjort någon gång, men jag var ju in en vända till förlossningen för två veckor sen och då kände det iaf att tappen var uppmjukad, annars har jag ingen aning om hur statusen är

Har sd nästan hela tiden. men de gör inget ont alls så jag antar att det är det gamla vanliga.... Molvärken är också borta nästan helt. Ut och shoppat de sista klapparna och hållt på och slagit in, snart ska det tvättas också -. måste aktivera mig blir helt knäpp av att bara vila och vänta!!
    I slutet här så har jag BM-besök en gång i veckan, men det enda hon gör är att lyssna på fostrets hjärtljud och mäta magen och känna om den lille fortfarande ligger som den ska. Tappen har hon aldrig kollat och det tror jag inte att hon kommer göra heller. Hade inte bebisen kommit den 3-5 så skulle jag ringa till Mödravårdscentralen, så skulle BM ordna en tid till förlossningen för koll den 7e och igångsättning 8-9e jan.
  • Maria Larsson
    Mysmamma70 skrev 2010-12-20 16:29:28 följande:
    Nu är det snart våran tur!

Träffade en sympatisk läkare idag som nu har skickat ner mig till förlossningen för igångsättning. För tjugo minuter sedan sprängde de hinnorna och nu kommer värkarna med tre minuters mellanrum

Hoppas ni alla har det bra,
    Kram
    Lycka till!!! Ett mirakel innan jul, det blir en mysig jul det!!!
  • Maria Larsson
    Momalicious skrev 2010-12-20 18:21:42 följande:
    BF-lista 
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    25/5 Maria Larsson (27år) första barnet, Varberg
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän 
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    Det minst fyra till, men de får lägga in sig själva.  Nu har du mig med på din lista
  • Maria Larsson
    ludicrous skrev 2010-12-22 08:00:46 följande:
    Stefani- hoppas det inte avtar nu! Använd dig av värktimer.se så får du intervallerna :)

Jag är så jävla trött på vårat hus nu!!! Säljer det idag, helst igår!!! Det är -15 ute, här inne är det ca 12 grader. DET ÄR KALLT!!!!!!!! Då har vi ändå luftvärmepump, brasa och element!!!!!
    Vid minus 15 så går det åt mer energi än vad luftvärmepumpen ger, så höj elementen i stället om du vill ha det varmare. Läste en kurs i byggteknink för något år sedan och det är typ det enda jag kommer ihåg. Vid minus 15 stänger min pappa av pumpen. Han har installerat en pelletskamin i tillägg till elelementen och pumpen. Det är en bra kombination. och en stor mysfaktor.
  • Maria Larsson
    Karttikeya skrev 2010-12-23 22:15:40 följande:
    Du, jag, Momalicious, Haligh och alberta77 tror jag. Tungan ute
    Jag är fortfarande med i matchen. Har beräknad förlossning idag, men har inte en känning än, tack och lov.

Min sambo har jag satt i karanten hemma sedan i tisdags då en läkare bekräftade att han fått influensa, jag åkte snabb ned till min mamma och hopppades på att ha krarat mig från smitta. På onsdagen så hade jag feber, ny förkylning och hostade riktigt illsa, så på torsdagen fick jag äntligen tid till en läkare som  "frisk förklarade mig" Jag har bara en infektion eller något visus i kroppen. Jag hade en sänka på över 60. Min underbara mamma gick ut med hudarna i alla fall två gåner om dagen så jag knappt kunde lyfta på fötterna. Febervärken satte sig i mina redan förstörda foglossningshöfter och ben.  Sedan min pappa och hans fru komm ned för att fira jul hos min bror så har jag helt sluppit gå ut med småtassarna och i dag fick jag på mig byxorna  i ett naffs. Febern har avtagit och det känns som om jag snart är tillbaka i matchen igen. Hade inte velat föda 22-23e då hade de fått göra akut snitt och det hade inte varit roligt. och då utan min sambo dessutom.
    Han har fortfarande feber så nu vill vi gå över så länge det bara gå, så han kan få vara med och dela denna storslagna upplevelse med mig.
  • Maria Larsson

Oj så mycke det hänt här innte på fyra dagar...

Grattis till alla nya liv. Så fina alla julbebisar blivit. Tror halva styrkan fött sedan i måndags av den "sista" listan med BF.
    Det tog mig nog 3-4 timmar att läsa genom vad som hänt här inne sedan febern tog musten ur mig i tisdags. Jag är väldigt nöjd med att ha bullen kvar i ugnen trors Beräknad Förlossning i dag. Jag vill så gärna han min sambo med vid ankomsten. Vi har inte setts sedan i tisdags så jag lämnade honom kvar hemma sör att slippa bli smittad av influensan. Men i dag verkar han vara en gnutta bättre men fortfarande feber på 38.4.

Jag älskar att vara gravid trots foglossning och halsbränna i bland. Illamåendet de första tre månaderna har jag nästan helt glömt bort. Kommer verkligen sakna den fina magen, trotts alla nya bristningar. Önskar verkligen att jag hade gjort en gipsavgjutning men nu blir det ingen shopping innan liten är här. JAg kommer hålla mig så still jag bara kan, så nu får allt sambon göra vad han kan för att få följa med.

• Maria Larsson
    Haligh skrev 2010-12-25 18:57:48 följande:
    Maria: vilken tur då med din sambo och allt att det inte har satt igång än! Några dagars vila låter onekligen vad ni behöver! Min sambo har varit magsjuk men jag har klarar mig, peppar peppar!
    Är det lika lungt hos dig, utan värkar och sammandragningar? Jag känner bara att lillen börjat röra lite mera på sig... Tack och lov... jag blev lite orolig när jag hade feber och knappt kände spark alls.
    Sambon lät så mycket piggare i går när vi talades vid i telefon. Hans feber började oxå ge med sig. I dag hade han undertemp istället men det artar sig så nu har vi själva ändrat BF med nedräkning på fem dagar från i dag. Då är lilleman välkommen och vi är forhoppningsvis helt återställda och någorlunda utvilade. Annars så är det som BF+1 precis som för dig.
  • Maria Larsson
    Karttikeya skrev 2010-12-26 12:25:55 följande:
    Ja att jag har BF om 2 dagar känns vekrligen inte, känns ungefär likadant som för tre veckor sedan, och tre veckor till kan det ju dröja så.. Tungan ute Men jag kanske är den enda som inte ens känner mig lite hopplös. Bebis kommer ju när den kommer, det har vi fått bevis på! Glad *skickar styrkekramar*
    Min korpp verkar fungera som din. Det enda jag kännt är foglossning och det är ingen större hitt... Är BF+1 i dag och ja, det känns precis som det gjorde för tre veckor sedan. Lite mensmol i ryggen  vid några tillfällem men det hade jag för tre veckor sedan med. Det kan lika gärna vara ryggont efter bilolyckan med.
    -Det är bara för oss att hänga i.
  • Maria Larsson
    alberta77 skrev 2010-12-27 16:56:58 följande:
    Mår inget vidare idag. Har mått illa sedan jag vaknade och har ont i huvudet. Höll på att trilla av stolen innan för det snurrade till i huvudet. Mitt superbra blodtryck har gått upp till 130/90. Brukar ha 120/70. Känns som jag håller på att bli sjuk. Tur att jag ska till bm på onsdag för såhär orkar jag inte må. 

Hoppas ni andra som är kvar mår bättre! 
    Mitt blodtryck var 125/90 idag hos BM; hon kollade direkt om jag hade förhöjd äggvita (+1) så var normalt sa hon. Med det undertrycket så ska du nog ringa in och kolla med förlossningen så du inte fått havandeskapsförgiftning, med tanke på blixthuvudvärken.
Svar på tråden December Bebis 2010 :)