Haligh skrev 2011-01-04 12:31:28 följande:
Vad spännande, Maria! Förstår att det måste kännas frustrerande nu! Håller tummarna! För min del var värkarna inte alls täta och inte starka heller samma dag som det satte fart, nu hade ju mitt vatten gått på natten (sipprade fram mest hela förmiddagen) så jag visste att det var på g. Sen på eftermiddagen satte det igång med buller och bång! Hoppas det gör det för dig också!
Slemproppen har kommit lite pö om pö sedan i natt utöver det lilla jag märkte av i söndagsnatt. Värkarna är mellan 9 min och 6,23. Tänkte ta en tur med hundarna, men den turen blev riktigt kort kom bara några hundra meter när en idiot kommer farandes i över 60 (är 40 här vi bor) och stänkte ned både mig och småtassarna med brun skitig modd. Så förbannad jag blev, man är verkligen hormonstinn nu. Vilken utskällning han fick av mig. Givetvis så märkte inte han av det med det stod som rök ur näsa och öron på mig när jag klampade tillbaka in. Så mycket för en "Värkstimulerande" promenad.
Vi ska åka in till min mamma så småning om, som bor tio min från förlossningen. Vi har en timma dit ifrån oss, känns bättre att vara där om det hela får för sig att ta fart framåt em/kvällen. Får bli pasta carbonara till middag i dag. Längtar så efter den, blivit något av en favvorätt.
Tack för peppningen!!