Inlägg från: toksnippa |Visa alla inlägg
  • toksnippa

December Bebis 2010 :)

Än har vi inte tillfört något protein, dvs kött/ägg. Vi kokar, mosar med stavmixer, har i smör och fryser ner i istärningsformar, och har sedan över dem i påsar, morot för sig, palsternacka för sig osv. Håller i ca 3 månader.

Lite beroende på vad man mixar så kan man behöva tillföra lite av buljongen för annars kan de bli lite torrt.

Sulky kollade vi efter med iom utomlandsresa, vi köpte en Chicco Liteway. Den har med plant liggläge och rymlig. www.jollyroom.se/chicco-liteway-garnet-red.html

♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa
    Toksnippa: var inne på jollyroom nyss och kolla :) Den verka bra den ni köpte..Ni har inte använt den ännu så ni kan berätta om den känns bra?
    Vi har inte använt den mer än provkört den, det lilla tycker jag den funkar utmärkt! Smidig!

delifi2: ja, vi vågar inte ha med våran vanliga vagn så det blev resesulky. Kommer inte använda den mer än på resor först, då jag inte heller är så förtjust i att de små sitter framåtvända. Här hemma följer vanliga vagnen med överallt.
    ♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa

Jag går ut om jag vill det när lilleman sover, ut menas med trädgården och då har jag babyvakten med mig. Och tvärtom, han sover ute och jag går in och fixar. Slänger sopor/hämta post kan jag även göra när han är vaken, alla gör ju som dem själva känner för det. Men tycker det är oansvarigt att lämna dem ensamma länge, och är långt borta. Tyvärr är jag uppväxt med föräldrar som lämnat huset och gått över till någon av grannarna, man kunde vakna mitt i natten och huset var tomt. Läskigt... skulle jag aldrig göra!

♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa

Vi har en Ergosele, guld värd men nackdelen är ju att man bara kan ha barnen åt ett håll - och inte ha dem framåtvända. Just nu så gillar inte M den alls då han tycker det är så trist att sitta o glo på mamman.

Kanske bli bättre när vi provar ha honom på ryggen, hoppas det!

♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa

Min skrutt vägde 2396g o var 48 cm lång vid födseln och vägde vid 5 månaders kontrollen 7620g och 66 cm lång.

♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa
    Lmks89: men vilken karusell! Stor kram till dig!

Jenni78: ingen höjdare att vara krasslig länge. Hoppas det gör susen och kolla upp sig, är likadan själv - in i det sista väntar man med att åka iväg till läkare.

Är själv också dålig, feber och massa smått o gott till det som bihålorna känns som de ska sprängas, huvudvärk, niagarafallet i näsan osv. Maken fick vara föräldraledig igår, tur det för jag orkade inte röra ett finger för febervärken. Nu är det lite bättre, och schasat iväg maken till jobbet igen.
    Självklart ska lilleman börja strula massa kvälls o nattetid, sådant bök - känner inte igen honom. Hoppas det bara är något tillfälligt!
    ♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa
    Momalicious skrev 2011-05-26 10:59:59 följande:
    Jag brukar undvika att gå till doktorn så länge jag bara kan, men det är mycket därför att vårdcentralen här är skitkass. Läkarna är jättestressade så man känns som man är till besvär hela tiden. Och när man väl går blir man aldrig tagen på allvar ändå.
    ja tyvärr upplever nog många så, trist men sant
    ♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa

ta upp o trösta o gulla emellan? ooookej.....

här har inte Mileon fått sina nästa sprutor då bvc läkaren inte ville vid 5 månader pga hans reaktion vid dem första. Så det blir till nästa vecka då han blir 6 månader. Sist hade jag han i knä och höll i hans armar medans ssk stack först i ena och sedan i det andra. Sedan var det jag som tröstar. På mitt BVC är det sällan sköterskorna tar i barnen, nätt o jämnt vid vägning o mätning.
    Nu nästa gång sprutorna ska tas är läkaren där med så då tas sprutorna på samma gång. Det brukar dem försöka göra men då vi skulle ta dem var såklart ingen sjuksköterska fri att komma in o hjälpa till.

♥ Mileon 3/12-10 ♥
Svar på tråden December Bebis 2010 :)