Inlägg från: Trollungarnasmamma |Visa alla inlägg
  • Trollungarnasmamma

December Bebis 2010 :)

Hej på er alla gravida underbara blivande mammor

har haft så ont på kvällarna denna veckan så jag har fått lägga mej tidigt.... ont i rygg & fogar & idag har jag haft massa sd, trots att jag inte ansträngt mej...mest suttit....

Ska till BM imorgon & ska klaga lite på det mesta....mår inte så bra nu både fysiskt & psykiskt känns det som....

Emelle: Söt hon e & kul att ni shoppat det mesta

NU känner jag att jag vill boa meeeeen har ingen energi till det ännu, men planerar lite & e sugen på att rensa rensa & köpa köpa!!!!! Väntar in energin....

Ihelgen har vi inte hittat på nått spec, barnen åkte en dag senare till sin pappa, jag jobbade 3tim igår, sambon städade lägenheten, kikade 2 filmer igår, idag kalas & trollen kom hem.....

Nu måste jag snart lägga mej

kram på er!!

~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma

Förresten så har jag gått in i tredje trimestern nu iaf!!! & sa till sambon idag att det gör ingenting att om bebis kommer om lite drygt 7 veckor!!!
    Neeee tyckte han, men det är heeeelt okej för mej!!! Herregud, 7 veckor!!!! kan juh vara snart!!!

• Trollungarnasmamma
    Momalicious skrev 2010-09-05 21:34:43 följande:
    NhjärtaD: härligt att vara så långt gången! Jag är bara i vecka 24 så hoppas verkligen inte vår bebis kommer om 7 veckor! Men ja, helt ovrkligt att det börjar närma sig så sakteliga :o

Nu ska jag lägga mig, mår inte alls bra :(
    Ja juh närmare v 30 jag kommer desto närmare känns det....dessa veckor från 20 & framåt går så sakta tycker jag, men nu så....
    ne det vore dumt om er gjorde det, men min får gärna göra det

ska jag med....kram på dej
    Mysmamma70 skrev 2010-09-05 21:34:43 följande:

Emelie - jättevacker bild i 3D

NhjärtaD - tråkigt att du inte får må bra, har också jobbigt med sammandragningar redan, kan knappt gå kort promenad innan smärtorna kommer. Hoppas din BM kan hjälpa dig på något sätt! Jag ska också träffa min imorgon, hon tycker inte att jag ska jobba, men läkaren vill inte sjukskriv a.

Ja men jag har mått kanon med de andra två så nån gång ska man väl må dåligt med.....

hade mycket sd för en tid sen, men de la av, men idag är extreeeemt....
    tråkigt att han inte vill det....
    Mrs TH skrev 2010-09-05 21:36:32 följande:
    Imorgon har jag första föräldragruppsmötet, spännande. Har tyvärr feber och väldigt ont i halsen, får se hur det blir med mötet, vill gärna gå eftersom det bara är 3 ggr, men kan ju inte gå med hög feber och utan röst, det blir nog inte speciellt populärt.

Har för första gången på 10år varit hemma sjuk en jobbsöndag, men det gick inte, jag kunde inte ta mig upp ur sängen. Det var väldigt länge sedan jag mådde så här dåligt.

Fick dock frulle på sängen av världens finaste man, maten serverad och jag kunde hålla mig vaken under Ohlys valutfrågning, nu kallar en sval dusch och sedan sängen.
    Usch då
  • Trollungarnasmamma
    delifi2 skrev 2010-09-05 22:29:50 följande:
    Om 10 veckor får min bebbe gärna komma, då är jag i vecka 35, tidigare ABSOLUT INTE har jobbat för mycket med prematur barn. Visst klarar sig barnen men det kan uppstår massa komplikationer och det vill jag inte.

Jag undrar hur det kommer gå sen när manne har slutat sin pappaledighet, är bara några veckor kvar nu :(
    Har ju haft hjälp med PRECIS ALLT å snart ska jag klara mig på egen hand igen, gå upp, fixa William, göra frukost, iväg till dagis med Elliot, sen så är det babysim med William och simskola med ELliot. Så skönt att man har stora barn som kan hjälpa mig med det
    ja om 7 veckor är jag med i v 35. Känns helt okej!!

Hur gamla är dina små troll?
  • Trollungarnasmamma

Varit hos BM idag, hon bokade in en läkartid tack & lov. Inte förrens nästa fredag men ändå skönt. Hon lyssnade bra på mitt gnäll. Hon tyckte jag skulle börja med stödstrumpor oxå.

Bebis hjärta slog 130/min,
    blodtrycket var 140/70
    vikt mycket +
    sf mått 29

var det någon som hade en länk ang sf mått, hon sa inte vilken kurva jag låg på men att det var stort.

Vi ska inte gå på f-grupp, min sambo ville inte det & han fick bestämma, men vi ska se en film om förlossning på MVC, han säger att han kommer nog bli stirrig när det sätter igång är typ det enda han sagt om förlossningen, känns som att han bär på nått men inte vill prata om det....
    Men jag var yngst i min f-grupp med första, men vi alla var förstföderskor.

Min navel är oxå utåtstående, en knapp som någon sa...min son tycker det är jätte kul att "trycka" på den har varit så länge nu, har varit så med de tidigare oxå.

• Trollungarnasmamma
    Ninnie81 skrev 2010-09-06 16:22:55 följande:
    har fått tid nu på ons halv 8 på Sunderbyn. De tyckte de var lika bra att kolla upp de. däremot så gav de stränga order på att ja var tvungen att komma in på en gång om de skulle börja värka mer eller om ja skulle börja blö  med.

just nu har ja sååå himla ont i musen. massor av sd och mensvärk. ska blrja med maten sen blir de att ligga och slappa hela kvällen.

var ju på väg att få minsta sonen i v.32 men de kunder stoppa de med en kortisonspruta.

känner att direkt när ja böjar gå så blir magen som en boll och får ett jättetryck neråt. inte skönt. bebis får gärna komma ut om 10 veckor. inte nu tack
    läskigt
    Håller tummarna!
    jenny1217 skrev 2010-09-06 16:25:59 följande:
    Ååh spännande tråd ju!
    Jag & min sambo väntar vårt knyte den 23 dec.   Glad
    Jag är i vecka 25 nu, men jag undrar.. är det några fler där ute som saknar den stora magen?
    Min är väldigt liten, de flesta tror jag är i tredje månaden haha.
    Mycket sparkar dessa veckor,

kram!!!

Välkommen

Vi kan byta mage Men första brukar vara så, inget att vara avis på

ja visst är det härligt med sparkarna

• Trollungarnasmamma
    delifi2 skrev 2010-09-06 16:54:16 följande:
    William fyller 1 på onsdag, kan inte tro att 1 år redan har gått och så ska man ha en till, var ju inte planerad ett dugg och jag visste faktiskt inte hur jag skulle göra men ett till barn ett nytt liv måste bli välkommet tänkte jag till sist.

Sen så Elliot som fyller 6 i december så jag hoppas den här bebisen inte kommer samma dag, han fyller den 10 december och jag är beräknat till den 14.

Kollade mig i spegeln idag i en hiss, vi är nog den enda familj som inte har spegel hemma har jag kommit underufnd med, förutom i spegeln i badrummet, men så kollade jag mig idag när vi åkte hiss och jag förstår min son.

Vet inte om jag berättat det eller inte (har inget minne alls) men Elliot satt och åt i köket så kommer jag in, som vanligt har jag byxorna nedanför magen och tröjan uppdragen så hela magen är fri, så säger :WOW!!!!!.... mamma vilken JÄTTEBEBIS du har i magen

Å nu när jag kollade i hissen så såg jag verkligen att jag har en JÄTTEmage, ser ut att ha när som helst, när jag ser magen uppifrån så ser den inte så stor ut men på SIDAN...JISSES!!!!
    SÅn stor mage hade jag när jag hade typ 2 veckor kvar med William så jag hoppas den inte växer mer nu, kan inte böja mig ner för d¨känns det som om jag ska ramla framlänges.

Har dessutom upptäckt att jag fått hemorojder så jag känner mig verkligen som en babian.

Är det nån mer som blivit torr i huden?
    jag brukar bli torr överallt på kroppen änr jag väntar barn och har upptäckt det nu oxå, så jag funderar på att börja duscha med akacia-honung och smörja in mig i olivolja, funkade förra gången.
    Okej, ja då får du lite hjälp då hihih

Ja min mage e med gigantisk.....

hemorojder hade jag för ett tag sen...inget vidare de där....
  • Trollungarnasmamma
    delifi2 skrev 2010-09-06 17:39:02 följande:
    japp Elliot brukar "slänga ut" William där han inte får vara, har ju dessutom 2 tonårsdöttrar som hjälper till hemma så om jag verkilgen vill så kan jag ta det lugnt.

Hahahaha.....vi har datan precis vägg i vägg mot grannes vardagsrum och jag kan ju säga att det hörs liiiiite mystiska ljud där inifrån just nu, kan inte sätta på musik för högt helelr för William sover.. men kul för dom tänker jag som inte kommer få nåt på fler månader :(
    Jag har juh oxå en Elliot & storasyster hjälper till ibland, när hon känner för det
    Jaha kanon juh

ojojojoj
    här gnäller jag inte om det, mest sambon stackarn
    ÄlskarNova skrev 2010-09-06 18:10:09 följande:
    Hej!
    Det är väldigt svårt att få ett KS beviljat såvida man inte har en extrem förlossningsrädsla/svåra tidigare upplevelser/fysiska problem/tidigare KS..
    så för de flesta är det vaginalt som gäller..

Jag är tidigare akut-snittad och känner mig lite osäker inför förlossningen men hoppas få uppleva en vaginal förlossning iaf. Vill bara att de ska ha full koll på att bebis mår bra därinne-kommer åka in tidigt oavsett vad förlossningen tycker om det. För Nova hade kanske inte överlevt om jag inte varit på förlossningen från värkstart (igångsatt) och då såg att hjärtljuden damp..

Vad är det som gör att du funderar över ett KS? 
    Nu gjorde du mej nojjig   jag hade tänkt att gå hemma så länge som möjligt för jag tycker bara det är drygt att vara där inne, men klart jag vill att de ska ha koll på bebis!!!
  • Trollungarnasmamma
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-06 19:51:21 följande:

Någon somsaknar mig ? haha hoppas iaf
    Går in i vecka 26 på onsdag och har en bild att bjuda på bilden tagen vecka 25
    Har fått tid till Tillväxtul nu 30/11 och samma dag ska vi prata med överläkaren om igångsättning och kejsarsnitt
    Där ja

hoppas med på TUL....
    Jessika82 skrev 2010-09-06 19:53:54 följande:
    I morgon går jag in i v29..... det är 11veckor kvar........ börjar bli tungt att jobba, jag hoppas att jag får hp
    Förstår det, tycker jag med & ändå jobbar jag inte mycket...men de tror jag nog du får!!
  • Trollungarnasmamma
    Jessika82 skrev 2010-09-06 20:08:17 följande:
    Det är många på jobbet som inte fått det godkännt... och då jobbar man ändå på volvo personvagnar som montör...
    vad knas!! Obestämd
    TvåBlir3 skrev 2010-09-06 21:05:15 följande:
    Nej det var det jag tänkte. Det bästa är nog att bara låta det vara.. Det hör ju till att får det, mer eller mindre.. Synd bara att det ska se så fult ut :(
    ja jag har klarat 2 grav innan utan nån bristning alls...nu massvis överrallt!!!!!
    Tråkigt e de men det är väl nått man vänjer sej vid....
Svar på tråden December Bebis 2010 :)