delifi2 skrev 2010-12-10 00:14:28 följande:
Tack alla, har inte läst igenom allt och komme rinte göra det heller då lär jag ju få sitta här till dödagar ju
Fick värkar i söndags natt men tänkte att det inte gjorde nåt mellan 4-6 så tryckte det på mer än anligt och jag kände att vi ska nog åka in för en kolla iaf, värkarna var oregelbudna och varierade i grad. Som alla säger man ska ju inte föda barn när man inte har tid lixom....
Ingen av döttrarna var hemma, gudmor svarade i telefon och ja gkände bara att nu tar jag en ambulans in så får magnus komma senare. Vi ringde till hans mamma som aldrig har passat dom själv och är inte världens bästa barnvakt men vi ringd eiaf, hon vill inte komma eftersom det snöade, hon gillar inte att köra då och det förstår jag.
Men sagt och gjord hon kom vid 6 på morgonen. VI åkte in och när jag satte mig i bilen så hade jag ca 5 värkar under 40 min

. VI kom in vid 7 tiden
VI kom in och de satte ctg på mig och frågade hur hon låg, jag tyckte hon låg fel för nu var magen alldels fyrkantig, 2 bm kollar hur hon ligger och ringer läkaren som kollar med ultraljud, jo då hon låg i tvärläge
Men jag ätnkte att det kommer ändra sig, så de ger mig lite bricanyl i benet så värkarna SKA avta så de kan vända henne men hon rubbar sig inte en mm. Så kl 8.25 beslutas det om kejsarsnitt, de kunde inte vänta längre, först hade de tänkt att jag skulle få bricanyl lika mycket som man får under ett vanligt vändningsförösk men jag var helt utplånad och öppen 5 cm. men jag tänkte att det var ju lugnt men lite besviken blev jag allt men men......
Jag skulle iaf få vraa vaken så det kändes bra iaf och Magnus skulle få vara med
åker ner och görs iordning och allt er bra ut.
Ett kejsarsnitt tar ca 1-1/2 minut tills barnet är ute.
Men det gick inte vår lillfis med på hon skulle stanna i magen hade hon tänkt för det tog ca 10 min innan de äntligen fick ut henne.
Man gör ju snittet där nere och tar ut huvud först, men eftersom hon låg fel så kunde de inte få tag på hennes huvud eller nåt annat, bara en arm och den gick inte att dra i, 3 läkare håller på att dra, pressa, lägga sig på mig mage ja ni kan tänka er hur de jobbar under 10 min. Till slut blev det lite akut för moderkakan lossnade och det bara forsar ut blod, 2 liter försvinner snabbt som bara den. Å jag känner mig yr och trött men samtidigt pigg.
Men till slut kom hon ut och skrek på en gång

DÅ var kl 9.15, hon vägde 3420 gram och var 50 cm lång.
Då somnar jag typ. Får åka upp till uppvaket där jag får 2 påsar blod, kl 111 får jag åka upp till B där Magnus och hon väntar så änteligen fick jag hålla min älskade lilla bebis. SÅ långt allt bra sen så börjar det
Kände mig pigg och kry på em coh var uppe på bena vid 17-tiden för att duscha vilket förvånade personalen. KÄnde mig hyfsat men hde för jävligt ont i magen.
På måndag gick mitt hb ner till 89, trött och slö och orkar inte göra nåt, ville bara vara i fred.
På tisdag gick mitt hb ner till 83 och jag fick 2 påsar blod till förde blev lite oroliga för jag var så blek.
Ville åka hem på onsdag men det fick jag bara om mitt hb var bra, på Osndag morgon låg det på 98 så de godkände det
Var så skönt att komma hem, men jobbigt samtidigt. Men jag tror man återhämtar sig snabbare hemma eftersom man inte gör nåt på BB man bara ligger där som ett kolli typ och de säger att man ska upp och röra på sig vilket är tråkigt bara det.
Ska fortsätta åta järntabletter för jag känner mig fortfarande yr och matt.
Gör skiton när jag reser mig eftersom hela buken bara hänger och jag inte har några muskler kvar i magen.
Ska lägga upp en bidl på min mage hur den ser ut nu.
Men bli inte förskräckta, så ser min mage ut efter de hållit på med den i 10 min minst. SÅ ni kan tänka er att jag har ont.
KOmmer inte göra det nu utan imorgon för nu ska jag föröska sova lite, kan knappt sova på sidan

för det gör så jävla ont i magen
Grattis till dottern! Tråkigt att inte riktigt gick som det var tänkt men ändå skönt o höra att ni redan är hemma, det är ju iaf ett gott tecken:). Hoppas du har fått sova något inatt!