Inlägg från: ludicrous |Visa alla inlägg
  • ludicrous

December Bebis 2010 :)

Hihi Moma, det lät lite roligt :P

Bebis har varit väldigt lugn ( har en vilding annars) och jag har mensvärk sen halv tre typ. Skitjobbigt, inte fan ska man ha mensvärk när man inte har mens! :( har sovit några timmar men vaknade nu o gjorde mig i ordning :D

• ludicrous

Jag blir så arg på mig själv!! Fast jag bestämt att bebis allt dfår stanna till 2011, så blir jag lika besviken varje gång jag reser mig o det inte kommer ett "splash" :(

• ludicrous

Emelle- helt bra blir det aldrig, blir natten bra skiter sig morgonen! Hur man ska få bort parfymlukt har jag tyvärr ingen aning om :( vädra o tvätta alla textilier..?

Jag sover (peppar peppar...) bra nu! Bortsett från att jag får ont i höger höft o vänster axel, men då vänder jag ju bara på mig. Somnar tidigt, typ tio, vaknar vid sju. Imorse hörde jag inte ens sambons klocka!
    Ändå är jag väldigt trött, ska inte till bm förrän nästa vecka, får be dom kolla järnvärdet då, är ju så duktig på att ta mina tabletter....

• ludicrous

Har hört att det kan vara lederna som knakar! Dottern knäppte det mkt med i magen o varje gång väntade jag mig en flod efter :P men. Det kom aldrig nån ;)

• ludicrous
    pickaboo skrev 2010-12-14 09:39:01 följande:
    Vad lustigt att det kan vara så lika. Jag sov i flera månader som en kratta och nu har jag i ett par veckor sovit GOTT om nätterna. Känner mig utvilad när jag vaknar!

Skönt att höra att det är föer än jag som hör de där knäppen. Lite läskigt att det kan vara deras leder som låter :-O

Jag sover också jättegott om nätterna, men inte fan är jag utvilad för det! :(

La in bilder i bildtråden nu, magen har då sjunkit!

• ludicrous
    LokesMammi skrev 2010-12-14 10:20:22 följande:
    Jätte fin magen har du. Lite tror jag den har sjunkit. =)

Vet nån vilken vecka magen sjunker i. Ibland tror jag att min har sjunkit o ibland inte! =) hehe
    Är i v 35+1 idag.
    Tack :)
    Det beror nog lite på, jag är omföderska och då är det inte ens säkert att bebis fixerar sig eller så, men på förstföderskor brukar det vara tidigare. Nånstans där runt din vecka kan jag tänka mig :)
  • ludicrous
    LokesMammi skrev 2010-12-14 10:33:30 följande:
    Jag har läst att som omföderska fixerar sig bebisen när det är dax o föda. Va läskigt, tänk om den inte hinner! =)

Ok, får se när vi tar kort nästa gång om den är lägre än förra månaden! =) Kanske ska fråga bm på torsdag......
    Jag har ju haft väldigt hög mage innan , så man ser ju skillnad nu, här e ett inlägg där bilderna sitter brevid varandra :

http://ludiicrous.blogg.se/?tmp=14103253

Om den inte fixerar sig innan förlossningen e det ingen fara, ut kommer den ju ;D
  • ludicrous
    mamma smurfen skrev 2010-12-14 17:07:09 följande:
    Tips ang hemoroider...pröva med att ta ett laxermedel...jag fick känningar  förra veckan...tog laxermedel i tablettform, å hemmisarna försvann  

Nu är jag noga med att inte krysta för mycke på toa...å dricker maaaassa vatten å äter massa frukt/fibrer 

Oooh, akta laxeringsmedel! En kompis till mig hade hört att det kunde starta förlossning, så hon tog sig lite laxermedel och PANG så kom det vrålvärkar, men sen  tog det ändå typ två dagar.. usch.. skitjobbigt

Sandragumman - Så skönt att slippa snitt och härligt att få veta att man är halvvägs genom en förlossning bara sådär ;D Tänk på att du nog ska åka in ganska tidigt om du redan är öppen 4 cm då iaf :)

Har varit på Luciafirande på dotterns dagis nu, haha så jäkla söta, ingen sjöng riktigt samtidigt men söta var dom :)

Bebis är verkligen lugn nu! H*n brukar styra runt så halva magen vänder sig, men nu är det lite puttningar bara, rumpan trycker lite och axlarna (antar jag) gnor mot bäckenbenen och jag känner rörelser under blygdbenet typ.
    Sen har jag börjat få typ sendrag i ljumskarna, fasiken vad jobbigt det e, man kan ju inte riktigt göra nått åt det :P

Tänker mkt på en bekant idag som var beräknad till i mars. Pratade med henne för några dagar sen o hon var så svullen o hade ont överallt stackarn, som tur var fick hon det uppkollat. Nu har hon fått bebis. Dom fick åka till lkpg och blev inlagda där pga HF igår, idag fick dom snitta ut hennes lilla pojke. Bebisen mådde bra, men inte hon. Stackarn!!
    V 28 är han född i nu.. :(

• ludicrous
    Bippa skrev 2010-12-14 20:43:07 följande:
    grattis alla som fått bäbis.
    jag sitter här med ilningar och känningar i korsryggen som jag haft hela dagen.Har BF på fredag.
    Är lite orolig då första dotterns värkar var så defusa och denna gång har jag haft förvärkar två gånger som jag upplever har varit kraftigare än vad de vanliga värkarna var förra graviditeten.
    Undrar om de riktiga värkarna kommer kännas ännu mera denna gång eller om de är lika starka som förvärkarna så man missar att något är på G.
    Fösta dottern kom desutom på BF så vi får se hur det blir nu. hoppas det händer något inatt typ..
    Är också rädd att vara så "härdad" av förvärkar att jag inte fattar att det är på riktigt.. :(
  • ludicrous

Åååh gud, förlåt att jag "tjatar" men jag är verkligen tagen av vad som hänt min vän..!! Pojken hon fick väger 815 gram och är 33 cm lång!
    Jag fattar inte ens att sånt kan gå vägen! Han andas själv iaf.. Hjälp hjälp..

Asso, nu e min mage också helt skum.. Jag som vanligtvis inte gör "nr 2" varje dag, äter dessutom järntabletter nu så det blir ju inte så jäkla ofta, har fått gå flera gånger idag... Lite molvärk har jag också och bebis är jättelugn... Men fy vad jobbigt det är med magen! Hoppas jag inte får någon jäkla kräksjuka nu :(

Svar på tråden December Bebis 2010 :)