mamma smurfen skrev 2010-12-14 17:07:09 följande:
Tips ang hemoroider...pröva med att ta ett laxermedel...jag fick känningar förra veckan...tog laxermedel i tablettform, å hemmisarna försvann
Nu är jag noga med att inte krysta för mycke på toa...å dricker maaaassa vatten å äter massa frukt/fibrer
Oooh, akta laxeringsmedel! En kompis till mig hade hört att det kunde starta förlossning, så hon tog sig lite laxermedel och PANG så kom det vrålvärkar, men sen tog det ändå typ två dagar.. usch.. skitjobbigt
Sandragumman - Så skönt att slippa snitt och härligt att få veta att man är halvvägs genom en förlossning bara sådär ;D Tänk på att du nog ska åka in ganska tidigt om du redan är öppen 4 cm då iaf :)
Har varit på Luciafirande på dotterns dagis nu, haha så jäkla söta, ingen sjöng riktigt samtidigt men söta var dom :)
Bebis är verkligen lugn nu! H*n brukar styra runt så halva magen vänder sig, men nu är det lite puttningar bara, rumpan trycker lite och axlarna (antar jag) gnor mot bäckenbenen och jag känner rörelser under blygdbenet typ.
Sen har jag börjat få typ sendrag i ljumskarna, fasiken vad jobbigt det e, man kan ju inte riktigt göra nått åt det :P
Tänker mkt på en bekant idag som var beräknad till i mars. Pratade med henne för några dagar sen o hon var så svullen o hade ont överallt stackarn, som tur var fick hon det uppkollat. Nu har hon fått bebis. Dom fick åka till lkpg och blev inlagda där pga HF igår, idag fick dom snitta ut hennes lilla pojke. Bebisen mådde bra, men inte hon. Stackarn!!
V 28 är han född i nu.. :(