Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

Blir så trött, fått dunderont i halsen igen. Precis när det började bli bättre så kommer det tillbaka med hämnd! Aj aj aj, gör sådär jobbigt ont så man blir tårögd och drar sig för att dricka när man är törstig eller svälja för det gör så jävla ont. Och öronen gör också megaont, antar att det är för att jag har så ont i halsen så det strålar upp. Blä, sjuk i en vecka nu. :( 

Jäkla sommarsjukdomar som alltid ska vara så långdragna.  

• Momalicious

Öh, min kropp ställer om till att vara van att inte få sömn? Varför vaknar jag NU?! Okej, jag hade visserligen hosta men vafan, vill inte vara vaken nu. RUL idag, vill vara utvilad! Ska ta en kopp te och lägga mig igen och se om jag kan somna om.

NhjärtaD skrev 2010-08-05 21:48:47 följande:
    Åhhhh ha så mys

Ska iaf få lyssna på lilla hjärtat imorgon Hjärta
    Momalicious skrev 2010-08-05 19:27:43 följande:
    Blir så trött, fått dunderont i halsen igen. Precis när det började bli bättre så kommer det tillbaka med hämnd! Aj aj aj, gör sådär jobbigt ont så man blir tårögd och drar sig för att dricka när man är törstig eller svälja för det gör så jävla ont. Och öronen gör också megaont, antar att det är för att jag har så ont i halsen så det strålar upp. Blä, sjuk i en vecka nu. :( 

Neeeee, gud vad seeegt
    Hjärtat är ju galet mys det med! Hoppas på att vi också ska göra det på måndag, då vi ska till BM igen!
    Ja det suger att vara sjuk måste jag säga, men bara att hoppas på att bli frisk snart!

• Momalicious

Okej, nu blev jag supernervös.
    Tänk om nåt är fel med bebis? Nåt hemskt fel.
    Jag är ju i vecka 18+6 idag. Vad händer då?
    Varför ska man ha RUL så jäkla sent så man inte har några val om bebis är jättesjuk eller nåt.
    Förhoppninsvis är bebis jättefin och frisk, men man vet ju aldrig.
    Åh, jäkla skit, varför skulle jag börja tänka på det?
    Jag är helgnällig nu, som ni kanske märker? Förlåt för det.
    Jäkla noja!

• Momalicious
    NhjärtaD skrev 2010-08-05 21:48:47 följande:
    Åhhhh ha så mys

Ska iaf få lyssna på lilla hjärtat imorgon Hjärta
    Momalicious skrev 2010-08-05 19:27:43 följande:

Neeeee, gud vad seeegt stackare....

Ne man vill inte alltid gnälla inför dem & då blir man deppig ist, sån blir jag iaf.....
    MajMamman08 skrev 2010-08-05 21:11:25 följande:

Kikar in en liten sväng=)

Nu är det mest jobb o renovering som gäller för hela slanten,PUH!

Va hos min BM idag....hon e bara för underbar! Hon hade hört att jag va besviken på mitt RUL o förstod varför...hon sa de ju inte rakt ut att den ja fått inte brukar ha ryktet om sig att vara trevligt,men mellan raderna;)

Fick en ny UL tid den 24/8 ,wiii och då skulle hon skriva att jag ville se kön bl.a:) Känns såååå himla bra!!
    Nu e de bara den eviga väntan dit,hihi! Så vecka 24 kommer jag o vara då!
    Går de inte o se kön pga av att bebis ligger tokigt el något,har vi bokat ett 3D UL den 25/8 som vi ska gå på i så fall. Men förhoppningen e ju att vi ska se på de första=)
    Fick tid till en helt annan UL BM så klart,hehe! 

Sen pratade jag om min foglossning och ska få en remiss till sjukgymnasten o då få tens utskrivet! underbart!
    Härligt o ha en sådan toppen BM=)

Kram på er alla o hoppas ni har de bra med era fina magar=)

Härligt med en BM som man känner för guld värtSolig
    Ska till BM imorgon som jag inte känner till för min är på sem & jag hade velat gnälla lite...får se hur det känns....
    Måste förresten säga att den bilden på Elliot i sitt babyskydd i en björnoverall är ju helt gudomlig, åh, vill äta upp!
  • Momalicious

Tack för era gulliga ord! Nu är vi påväg till NÄL. är vid torp nu så är en bit kvar, men det är nog bara ondar som fattar vad jag snackar om haha.
    Hoppas vi får en BM som fuskar och säger kön, annars gör vi könsbestämmande den 7 september :) hör av mig senare!

• Momalicious
    Stoce skrev 2010-08-06 15:26:53 följande:
    Momalicious - hur har det gått idag? Vi är nyfikna :-P
    Hehe, det gick fint! Bebis såg perfekt ut sa hon, och h*n var väldigt kissenödig eftersom blåsan var jättefull. Sen kissade h*n mitt under undersökningen hihi. En riktig snygging!
    Blev bakåtflyttad en dag så nytt BF är 30/12 och jag är alltså i vecka 19+0 idag istället! Filmade lite under undersökningen och så, så ska försöka lägga upp det på youtube sen så kan jag länka. Men bebis var väldigt envis och ville inte lägga sig så bra för en pose. 

Hon vågade inte gissa på kön heller, "för det är så svårt att se". My ass att det är, men men. Hon filmade mellan benen också, och vi såg inget som såg ut som en kille men inget som tydde på tjej heller så vi vet inte haha. Men vi har ju bokat könsbestämmande till den 7 september!

Efter vi varit på NÄL så åkte vi till H&M och så köpte vi en hel del bebiskläder och även ett par mammajeans till mig. UNDERBART! De första jag hittade satt som en smäck. Varför gör de inte såhär bekväma jeans till icke-gravida! Dessa vill jag aldrig ta av mig Ska lägga upp bilder på kläderna och bebis sen! 
  • Momalicious
    delifi2 skrev 2010-08-06 16:34:14 följande:
    det kan faktiskt vara jättesvårt att se vilket kön det är, vi höll på jättelänge för att se men bebisen ville nte läga sig i rätt position så d var bara att gå hem.

snoppen kan ju lägga sig åt sidan lixom å då ser man inte så bra
    Men den låg i perfekt läge sa hon, men att hon inte ville gissa, och de säger så bara för att de inte får berätta kön tror jag. Man gör ju könsbestämmande från v 18 och jag är v 20. Men det gör inte så mycket eftersom vi ändå ska ta reda på det, men det hade varit kul med en gissning

Nu finns bilder i bildtråden. :) 
  • Momalicious
    Momalicious skrev 2010-08-06 16:41:24 följande:
    Men den låg i perfekt läge sa hon, men att hon inte ville gissa, och de säger så bara för att de inte får berätta kön tror jag. Man gör ju könsbestämmande från v 18 och jag är v 20. Men det gör inte så mycket eftersom vi ändå ska ta reda på det, men det hade varit kul med en gissning

Nu finns bilder i bildtråden. :) 
    Är man förresten intresserad av vad vi köpte för bebiskläder så ligger det i mitt galleri under "saker till bebis". Vi köpte allt förutom overallen idag :)

Nu ska jag ta en nap, varit vaken sen 04.48 imorse så är rätt seg.
  • Momalicious
    delifi2 skrev 2010-08-06 17:06:46 följande:
    aha...ja då var det ju konstigt att hon inte sa nåt.

undrar om det är olika i olika kommuner, här får de berätta när man gör rutinul, när vi gjorde det såg man bara rumpan och bena knep den lill* ihop ordentligt det ändå hon kunde säga då var att man inte såg nån snopp iaf men att den kunde ligga uppåt.
    Ja, i västra götaland så får de inte säga, även om det finns de som gör undantag skulle jag gissa.
    Vi kunde bytt då, så kunde vår legat ihop med benen så hade hon bara kunnat säga det istället och så kunde du fått se könet haha  
    ondar skrev 2010-08-06 17:13:33 följande:
    Härligt att allt såg bra ut:). Eran BM hade samma ursäkt som våran, säkert väl intränat för att de inte ska bryta sin regel om att inte berätta. Tråkigt men:(.
    Vi kunde inte heller se något mellan benen som tydde på pojk men sen e man ju inte på ultraljud varje dag direkt heller så de e ju inte lätt o se:P, härligt att ni snart får veta iaf:).

Supersöta saker ni har köpt till BebisHjärta
    Gissar det också, ja! Men huvudsaken är ju att allt såg fint ut!
    Nej, jag är inte jääätteerfaren direkt men jag har lite koll, såg inget som såg ut som nåt av det dock, men ja, vi får se. 

Tack, tyckte själva att de var helt galet söta! <3

Svar på tråden December Bebis 2010 :)