• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • 3 barns mamma84
    Mrs TH skrev 2010-07-17 17:52:09 följande:
    Hahaha! Jag har i ett otroligt svagt ögonblick lovat min man att inte börja röka, fan ta den karln och hans fin ögon

Men du jag kan kontra med att jag precis läste i en tråd här att överviktiga löper större risk att få missbildade barn... , vad tror du jag sitter och tänker på nu? Jag måste lärar mig, man ska inte läsa andra trådar än glada trådar, man ska inte läsa böcker, inte se på tv och framför allt inte prata med folk, iaf inte om man är lite inbillningssjuk som jag är

Jag har haft olika faser och de slutar alla på samma sätt, jag gråter till alvedonreklamen, med hundarna( om man är stor och stark så måste man vara snäll) eller lyssnar på Briggen Bluebird och gråter som en galning, tills min man börjar få ett lätt panikartad blick i ögonen och jag bara ser hur kugghjulen går i huvudet på honom. Vanligtvis brukar han säga typ, älskling älskling, du jag har laddat ner True Blood åt dig, eller vill du ha choklad, vi kan titta på Twilight igen, eller Titanic eller den där filmen där de sjunger hela tiden, vad som helst bara du slutar gråta Det brukar fungera för mig, lite halvnaken Alexander Skarsgård har aldrig dödat någon
    Herregud du bara får mig att skratta så tårarna sprutar hahaha Alexander grrrr honom skulle vi nog bråka om hahaha (hund triket) hahahaha
    Ååh du gumman jag har oxå lovad min sambo att sluta röka nu när jag ändå inte räker mer men denna ord var bara ord haha jag kommer att börja jag vet bara det.
    Ett glas cider eller votka eller något annan drink får mig att ha en cigg i handen i nyår till o med
    Haha du låter preci som jag gråter av romatiska filmer och skarttar för skräckisar hahaha

Juste överviktiga ja det borde ju vara så att vi alla som är normala kan röka
    Haha hoppas det var det så springer jag genast ut för att köpa cigg (önske dröm)
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Karttikeya

Och jag ska köpa en Crescent Comfort eller Crescent Classic ^^

Idag fick jag en jättespark från bebis. Var lite stressad just då pga en incident på jobbet..

Var hos en vårdtagare som vi tar blodsocker på varje morgon. Denne sticker sig själv med en nål som sitter på en plastgrej, vet inte vad dom heter. Man bryter iaf av en del så blottas en nål. När pat stuckit sig så skulle jag slänga nålen åt patienten, eftersom denne inte kommer åt avfallsburken själv. Så jag sträcker mig efter avfallsburken och håller samtidigt fram handen till denne, varpå pat misstolkar mig och släpper nålen i min hand så jag råkar på något sätt sticka mig i pekfingret.. Tilläggas bör att denna patient har Hepatit C.. Så idag har jag varit nere på Östra för att ta blodprov och för att få vaccin.. Risken att jag blivit smittad är i princip obefintlig eftersom nålen inte var blodig, jag hade handskar och att patienten med ganska stor sannolikhet inte smittar eftersom denne går på behandling och inte haft symptom på väääldigt många år (pat blev smittad på 80-talet ungefär). Men visst blir man orolig.. Fick pratat med både en underläkare och överläkare som båda försäkrade mig om att jag inte behöver vara orolig för vare sig mig eller barnet och skulle jag mot förmodan vara smittad finns det behandling och att det överförs via förlossningen har ännu inte rapporterats i något fall. Men som sagt.. Jag tror inte jag är smittad. Men läskigt var det och känns lite fortfarande. Som om man är smutsig.. Obestämd

• 3 barns mamma84
    Karttikeya skrev 2010-07-17 18:27:34 följande:

Idag fick jag en jättespark från bebis. Var lite stressad just då pga en incident på jobbet..

Var hos en vårdtagare som vi tar blodsocker på varje morgon. Denne sticker sig själv med en nål som sitter på en plastgrej, vet inte vad dom heter. Man bryter iaf av en del så blottas en nål. När pat stuckit sig så skulle jag slänga nålen åt patienten, eftersom denne inte kommer åt avfallsburken själv. Så jag sträcker mig efter avfallsburken och håller samtidigt fram handen till denne, varpå pat misstolkar mig och släpper nålen i min hand så jag råkar på något sätt sticka mig i pekfingret.. Tilläggas bör att denna patient har Hepatit C.. Så idag har jag varit nere på Östra för att ta blodprov och för att få vaccin.. Risken att jag blivit smittad är i princip obefintlig eftersom nålen inte var blodig, jag hade handskar och att patienten med ganska stor sannolikhet inte smittar eftersom denne går på behandling och inte haft symptom på väääldigt många år (pat blev smittad på 80-talet ungefär). Men visst blir man orolig.. Fick pratat med både en underläkare och överläkare som båda försäkrade mig om att jag inte behöver vara orolig för vare sig mig eller barnet och skulle jag mot förmodan vara smittad finns det behandling och att det överförs via förlossningen har ännu inte rapporterats i något fall. Men som sagt.. Jag tror inte jag är smittad. Men läskigt var det och känns lite fortfarande. Som om man är smutsig.. Obestämd
    Fy jag vet vad du pratar om men jag gör samma sak som du men jag har med avfalls burken för dessa så pasienten själv får slänga ner.
    Jag tar bara fram allt och låter min pasient göra allt på sig själv för det kan den göra.
    Hoppas bara du inte gör om detta utan själv låter pasienten själv slänga.
    Vi har en gul burk precis på övre hyllan.
    Men jag förstår att man får panik det skulle jag oxå få.
  • 3 barns mamma84

Barnvagn ja en carena combi har vi tittat på en 09-10 i års modell vi hade en carena combi 08 när sonen kom
    Till dottern och fast sitt 06:a
    Men vi har oxå några till vi måste bara bestämma oss hahaha

• Karttikeya
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-17 18:34:28 följande:
    Fy jag vet vad du pratar om men jag gör samma sak som du men jag har med avfalls burken för dessa så pasienten själv får slänga ner.
    Jag tar bara fram allt och låter min pasient göra allt på sig själv för det kan den göra.
    Hoppas bara du inte gör om detta utan själv låter pasienten själv slänga.
    Vi har en gul burk precis på övre hyllan.
    Men jag förstår att man får panik det skulle jag oxå få.
    Ja, det var inte meningen att jag skulle få den i handen.. Jag bara råkade ha den framme och skulle sträcka mig efter avfallsburken..

Oroar mig inte längre för smittan, men däremot för vaccinet.. Tänk om det skadar barnet? Står på många sidor och i fass att man kan ge det till gravida om smittorisk finns.. Jag får helt enkelt lita på att läkarna noga övervägt.. Står ingenstans om vad som skulle kunna hända heller, bara spekulationer typ här på familjeliv och så. Usch får sluta oroa mig..
  • Momalicious
    ludicrous skrev 2010-07-17 15:34:46 följande:
    Hur går det för er med vagnar?
    Jag e inne på en Emmaljunga Edge Duo, men att slänga ut typ 7000 ca på en helt ny vagn när det inte blir fler barn sen vettefaan om jag vill, så letar lite begagnat...
    Kollar lite på andra också såklart,men hur tänker ni med små svängbara hjul fram mitt i vintern ? :S
    Vi ska ha en brio. Vet inte vad den heter men det är en med vanliga stora hjul. Våran är begagnad, dock oanvänd och då känns det JÄKLIGT bra att få den för 1500. Vet inte vilken årsmodell det är men den var ny till deras 11-månaders och den är som sagt oanvänd. Precis den färgen jag vill ha med, den är typ beige/sandfärgad, kanske med någon annan färg också men jag kommer inte ihåg, var så länge sen vi tittade på den. Hade aldrig lagt ut så mycket pengar på en vagn. Möjligtvis om man har massor med pengar men jag är arbetslös och då lägger vi hellre pengarna på nåt annat som är viktigare/roligare för oss.

De som vi köper vagnen av har dessutom varenda tillbehör som finns  så det behöver man inte heller oroa sig för haha.
  • Momalicious
    Karttikeya skrev 2010-07-17 18:27:34 följande:

Åh fy! Förstår att det är läskigt. Men som du säger så är ju chansen att du blir smittat sååå liten. Men klart man oroar sig ändå.

Idag har jag mått illa HELA dagen. Urk. Nu de senaste dagarna, kanske en vecka, har jag bara mått pyttelite illa på morgonen men det har gått över när jag ätit och jag har gjort frukost på kvällen som jag packar in och lägger i kylväska vid sängen. Funkat bra men idag, nej. Och jag är hungrig precis hela tiden. Sambon gör kallops medans jag sitter i sängen och lider och dricker kall saft. Magen bubblar äckligt också. Idag som vi skulle ha det så mysigt för sambon har fått semester.. Jädra skit! Är i vecka 17 idag och har bestämt att jag inte ska må illa efter vecka 20, 19+0 där går gränsen.
  • Stoce

Ludicrous - Vi har precis fått hem vår Emmaljunga Edge Duo Combi, och den är kanonfin. Det är en 2008 års modell, med babyskydd som man kan klicka fast på chassit - vi gav 6500 kr för allt, och vagnen ser inte ens använd ut. Tjejen som sålde den har varit jättenoga med den. Det sitter till och med kvar gummipluttar på hjulens kanter. Handtaget ser inte ut om att någon har rört i. Det finns inte en fläck på den. Jag var inne på att köpa ny vagn, men hittade denna på Blocket och chansade. Jag ångrar det inte för fem öre. Särskilt inte med tanke på att vi fick en "ny" vagn+babyskydd till halva priset.

• Stoce

Majorima - förstår att det blir läskigt, men låter ändå som att läkaren har lyckats lugna dig. Skönt!!

• Stoce
    Stoce skrev 2010-07-17 19:10:35 följande:
    Ludicrous - Vi har precis fått hem vår Emmaljunga Edge Duo Combi, och den är kanonfin. Det är en 2008 års modell, med babyskydd som man kan klicka fast på chassit - vi gav 6500 kr för allt, och vagnen ser inte ens använd ut. Tjejen som sålde den har varit jättenoga med den. Det sitter till och med kvar gummipluttar på hjulens kanter. Handtaget ser inte ut om att någon har rört i. Det finns inte en fläck på den. Jag var inne på att köpa ny vagn, men hittade denna på Blocket och chansade. Jag ångrar det inte för fem öre. Särskilt inte med tanke på att vi fick en "ny" vagn+babyskydd till halva priset.
    Glömde skriva - plus en massa tillbehör. Skötväska, åkpåse, parasoll, hjulskydd, adapter så man kan klicka fast babyskyddet... Alla tillbehör (som kan beställas i olika färger) är i samma färg som vagnen - svart med beige.

Provkörde den faktiskt igår med sittdelen på, då jag var barnvakt åt sambons brorsbarn Agnes som snart fyller två år. Hon hörde att vi pratade om bebis och namnet Algot innan hennes föräldrar åkte. Sen sa jag till henne att hon skulle få åka i bebisens vagn. Hela vägen tjatade hon om att "Agnes åka bebi Algot vang". Så söt
Svar på tråden December Bebis 2010 :)