• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • MajMamman08

Hello Girls!

Vi ska köpa en ny Phil & Teds sport...kostar väl ca 7- 8000kr o då ingår syskonsits,regnskydd och coccon.
    Har en babytravel singel till sonen nu,men den e så sliten då vi haft den som dagis/sova vagn,så vi funderar på o bara ha den på dagis o sen köpa till en Urban jungle vagn som kompliment till syskonvagnen...haha ja e vagntokig;)

Tog en tur idag till Linköping för o beställa kök till nya huset=)
    Passade även på o köpa mina första MAMA byxor (för denna grav då) Köpte även 2 BH..gud så brösten växt! Fick köpa 85D,haha. Hade C först men efter nr 1 fick jag B-kupa....kommer ja sen få A-kupa då?? haha!

• MajMamman08
    Emelle skrev 2010-07-17 11:48:07 följande:
    Godmorgon.
    Ösregnar här idag.

Ondar- Skönt att allt ser bra ut med bebisen!

Jag har bokat om min tid på crokus kliniken och tog en tidigare ul tid nu om vi inte får veta könet på Måndag. Jag hoppas verkligen inte vi får en skit bM som majmamma08 fick....blä vad tråkigt det känns .
    Majmamman08-Har ni tid dit ni med?

Igår var vi nere på Visfestivalen som pågår i stan en sväng. Satt utanför slottsruinen och lyssnade och drack vin med vänner. Trevligt!

Idag blir det lite hyll-uppsättning och sysselsättning av barn som lätt blir uttråkade i regnet!!Skulle heller inte valt det själv, men det är ett helt ok namn!
    Tycker utländska namn måste passa bra ihop med efternamnet. Heter man något typ Svensson så kanske det inte är det snyggaste tycket jag! Men bara man är nöjd med det namn man själv väljer så är det ju det finaste namnet som finns!!
    Usch ne...hoppas ni får nån bra BM...förstör ju hela grejen me o göra RUL o känna sig lycklig när man får en som beter sig då där dumt åt!

När beställde du den nya tiden då? Vilken vekca är du i då? Ska ni fortf göra 3D??
    Vi har beställt en tid den 25 augusti,e då i v 25 tror jag! Längtar ju som tusan för o se vad de e för nån som gömmer sig där inne;)
  • MajMamman08
    ludicrous skrev 2010-07-17 20:34:49 följande:
    Wiiie!!!

Har tyckt mig känna sprattel under dagen men nu kom två små klara buffar! <3
    Härligt Det e så underbart med lite bebis mys i magen
  • Momalicious
    MajMamman08 skrev 2010-07-17 19:59:53 följande:
    Hello Girls!

Vi ska köpa en ny Phil & Teds sport...kostar väl ca 7- 8000kr o då ingår syskonsits,regnskydd och coccon.
    Har en babytravel singel till sonen nu,men den e så sliten då vi haft den som dagis/sova vagn,så vi funderar på o bara ha den på dagis o sen köpa till en Urban jungle vagn som kompliment till syskonvagnen...haha ja e vagntokig;)

Tog en tur idag till Linköping för o beställa kök till nya huset=)
    Passade även på o köpa mina första MAMA byxor (för denna grav då) Köpte även 2 BH..gud så brösten växt! Fick köpa 85D,haha. Hade C först men efter nr 1 fick jag B-kupa....kommer ja sen få A-kupa då?? haha!
    Åh, kök är så kul att fixa. Inte gjort det med nåt eget ställe än men när mamma köpte hennes hus så fick jag vara med och titta. Dock har vi verkligen inte samma smak så jag tyckte ändå inte hon valde rätt haha ;D Men det var ju tio år sen.

Apropå BH:ar ja.. Jag har D-kupa normalt tror jag, är uppe i E nu. Hoppas hoppas mina går ner till en B-kupa som jag hade för ca två år sedan innan mina tuttar exploderade i storlek efter en viktuppgång. Gick ner i vikt, brösten var kvar :(
  • Småstadsbönan

Jag känner fortfarande inte bebis bode ju göra det är i v 18 och det är tredje barnet, jag har känt tydligt i v 18 med de andra två så jag är skit nojig just nu att bebisen inte skulle leva längre, skall på RUL den 22 men jag vill inte vänta så länge tror ni att man kan få komma till BM tidigare för att få lyssna på hjärtat??

• Sandragumman
    ludicrous skrev 2010-07-17 20:34:49 följande:
    Wiiie!!!

Har tyckt mig känna sprattel under dagen men nu kom två små klara buffar! <3
    Åååå nice:P

Jag ver på bio ikväll och då var demycket liv i magen vill jag säga.... hahahaha

Ja vagn så ska jag ha kvar sonens vagn då jag är sååå nöjd med den en emmaljunga....
    här blir de inte nån vagn som kostar flera tusen kronor, men jag vet inte om jag skulle våga köra så dur vagn för att vara rädd att den  blir skitig eller förstörd.....
  • wildahallon
    Skulle heller inte valt det själv, men det är ett helt ok namn!
    Tycker utländska namn måste passa bra ihop med efternamnet. Heter man något typ Svensson så kanske det inte är det snyggaste tycket jag! Men bara man är nöjd med det namn man själv väljer så är det ju det finaste namnet som finns!!
    Han ska heta mitt efternamn, Storm . Både svenskt och amerikanst ;)
  • ÄlskarMina

majmamman: jag bor i virserum så har ju en bra bit att åka när det väl är dags. Är hugget som stucket när det gäller avstånd till Kalmar vs.Västervik. Men Nova föddes i V-vik och jag tyckte det gick bra så tar nog det denna gång med. 

Ser att vissa pratar om sammandragningar..har också upplevt det redan och känner att hela magen blir stenhård -särskilt när jag stressar,har bärt tungt osv..känns som alldeles för tidigt! Känner ibland att man borde slå av lite på takten-skulle vara gutt att få igenom HP sen iom mitt jobb på psyk-boende så innebär detta en risk och tror ju att det går igenom, men man vet aldrig.

Nähä, nu måste jag dra iväg till jobbet! suck..surt att jobba helg.
    Hörs ikväll igen! 

·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Pyret 7/12-10*.¸¸.·*¨`· langtanefterpyret.blogspot.com
  • 3 barns mamma84
    Småstadsbönan skrev 2010-07-17 22:38:36 följande:
    Jag känner fortfarande inte bebis bode ju göra det är i v 18 och det är tredje barnet, jag har känt tydligt i v 18 med de andra två så jag är skit nojig just nu att bebisen inte skulle leva längre, skall på RUL den 22 men jag vill inte vänta så länge tror ni att man kan få komma till BM tidigare för att få lyssna på hjärtat??
    Gumman jag sitter i samma båt som dig jag har försökt hela morgonen men inget svar inte igår häller eller dagen där på.
    Jag är antingen i vecka 18 eller 19 ´tredje barnet
    Rul 23 dagen efter dig.
    Men när jag nyss tog kort på magen liggandes ser jag tydligt att den har växt rielt och livmodern är redan över naveln några cm och barnet tydligen ligger vid naveln kunde känna rygg.. men ingen spark men det kommer sambon säger jag ska vara lugn.
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden December Bebis 2010 :)