Inlägg från: Saliva123 |Visa alla inlägg
  • Saliva123

December Bebis 2010 :)

Gravid   BF-lista  Gravid

2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    7/12 
    ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    12/12
     delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    18/12
    Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    21/12
     2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
     25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän 
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland

Emelle
    Låter inge kul att du läcker äggvita. Vad har du för tryck? Tips om du inte redan dricker hallonbladste att göra det. Mina symptom på hf, förutom de röda blodplättarna som minskar, har förbättras. Äter blodtryckssänkande och dricker te. Teet som ju innehåller oxycytin lugnar kroppen, minskar cortisolet och sänker blodtrycket. Jag dricker starkt te tre gr om dagen och är övertygad om att det hjälper till! Se till att vila också och framförallt släppa måsten! 
  • Saliva123

Selina
    Oj! Grattis först och främst! Härligt att sonen mådde fint. Jag har fått diagnosen havandeskapsförgiftning idag, med lite risiga blodplättar, samlat vatten i ansiktet, tryck på 160/90 trots medicinering och äggvita i urinen. Sedan hade jag tydligen förhöjda reflexer? Aldrig hört om förut, men det är tydligen ett symptom... När jag kom hem från läkaren såg jag för första gången blixtar. En gång på vänster sida och senare en gång på höger. Läkaren sa att jag skulle ringa förlossningen i helgen om jag blev dålig och att det kan gå snabbt. Det är ju du bevis på också Hur kände du dig i kroppen dagarna innan du lades in?

MFJG
    Jag hade karpaltunnelsyndrom med min dotter. Inge kul! Blev bättre dock med skena, värt att testa! Jag var också skeptisk innan  

• Saliva123
    Cissi7006 skrev 2010-11-26 20:38:56 följande:

Jag hade HF för ett år sedan när sonen föddes. Jag hade inga symptom alls på dagen jag blev inlagd mer än lätt huvudvärk.

Hade ett morgontryck på 155/100 på BF-dagen och ringde in till förlossningen. Efter provtagning såg de att mitt Cyctatin C-värde stigit så pass mycket så det tydde på HF (var bara spår av äggvita). Jag fick stanna kvar, upplevde också blixtar då för första gången.

Dagen efter blev jag inducerad och sonen föddes dagen därpå.

Mitt BT hade då svajat i en månad och Cyctatin C-värdet konstant stigit, dock var det lurigt för jag hade bara spår av äggvita. Jag mätte BT och äggvita hemma varje dag.

Så även i denna graviditet har jag ett stigande BT och mäter därför BT och äggvita varje dag. Har hittills inte behövt åka in för kontroll, så inga Cyctatin C-värden har tagits.

Läskigt och förrädiskt att inte känna av det! Hur stor var Charlie då han kom? Liten?

Bra att mäta äggvita hemma också, jag har köpt en bltr-mätare, men åker iaf in 2 gr/v för att kolla allt, framförallt urinen. Borde jag ju ha gjort förstås. Inte superhypat att åka till bm hela tiden, kommunalt ca 1 timme en väg. Hoppas du slipper den här gången! Det ska ju vara mindre risk andra barnet med samma pappa iaf. 
  • Saliva123
    Småstadsbönan skrev 2010-12-05 20:58:19 följande:
    Verkar som allas förlossningar starar med vatten avgång

I dag har inte varit någon rolig dag har så ont i både fogar och magen men det närmar sig för varje dag i morgon är det bara 8 dagar kvar om jag härdar ut så länge.

Någon som blivit igångsatt med ballong?
    Jag blev igångsatt med ballong med min dotter. Allt gick jättebra! Hade havandeskapsförgiftning, blev igångsatt v.40+4. Tog 7 h från första värken, krystade ca. 20 min. Ska du sättas igång? När och varför?
  • Saliva123

Sitter på spec Mvc o troligtvis får jga en hinnsvepning snart, någon med erfarenheter?

• Saliva123

Småstadsbönan
    De satte ballongen vid två, o vid fyra ploppade den ut o jag var öppen 4 cm o värkarna startade. Sedan tog det som sagt ca 7 h innan dottern låg på bröstet!

• Saliva123

2barnsmamma
    Tack! Vet ej hur det ser ut, i torsdags sa läkaren att tappen var omogen. Har släppt ganska mycket slempropp i omgångar i helgen men det har man ju förstått inte behöver betyda att man är mer öppen. Får se vad läkaren säger. Väntar... Suck

Låter Inge kul alls med din sambo o svärmor. Önskar kg kunde ge dig något bra tips...

Myzan
    Tack vad gulligt att du googlat åt mig känns virrigt! Hoppas det blir av nu när jag laddat! Vill må bra igen!

• Saliva123

Blir igångsatt nu pga av för lite fostervatten, Wish me luck..!

• Saliva123

Hej alla och grattis till bebisarna!! Har inte varit inne så mycket sedan Assar kom. Var lite turbulent på slutet m igångsättning, magsjuka och influensa... Kunde fått en lite bättre start tycker jag hur går det för alla? Har läst lite om vardagspussel, träning o mjölkstockning. Här har vi kolik. Ingen allvarlig form men inge kul ändå. Någon m tips? Vi har provat magdroppar, Minifom, sab simplex, utesluta mjölkprodukter och en massa annat för mig, bärsjal, massage, upprätt amning m rapar osv. Ska ringa en akupunktör idag o åka o köpa windi - en fisventil alla tips tacksamma!

Han sover på mage på mig och ligger och krampar o fäktas i sömnen stackarn. Man är så maktlös!

• Saliva123

Ludicrous
    Nice! Har faktiskt en liten sådan som jag fick låna av en kompis. Tyckte att det kändes långsökt, men nu ska jag absolut prova!

Moma
    Jag gick på Babymassage m Beata och gör det ibland på honom men dels gillar han det inte och det verkar inte hjälpa så mycket o sedan säger en del att man inte ska massera vid kolik. Jag vet inte. Vet du om det är någon speciell massage hon gör? Själv tycker jag att det borde vara både skönt och hjälpa till att få ut gaser...

Svar på tråden December Bebis 2010 :)