-
Har också haft ett par veckor, men det har gått över. Bvc sa bara att det blir trångt och spänner och är vanilgt men att man ska hålla koll. Typ.Momalicious skrev 2011-01-19 08:08:35 följande:Jag har de senaste dagarna haft som en konstig värk i brösten, dock främst det högra. Känns som nålstick rakt in i bröstvårtan liksom. Det är inte hela tiden utan till och från. Jätteobehagligt! Vad kan det vara tro? -
Ni med kolikbarn: Assar hade vad BVC kallade kolikbeteende och jättejobbigt m magen. Provade monifom o semper magdroppar såklart utan resultat. Sedan fick jag av en tysk kollega droppar "sab simplex" som funkar som minifom o faktiskt hjälpte! Han fick dropparna, jag ammade och sedan satt han lugn o glad i babysittern en lång stund o sedan somnade! Det hade aldrig hänt innan! Har också slutat m mjökprodukter, kaffe, choklad, frukt o juice, lök å paprika, fullkornsprodukter, tuggummi, starka kryddor osv och han är en ny gosse! Vört att testa! Jag har nu beställt fler flaskor på nätet!
-
Emelle
Låter precis som när gick m borrelia ifjol
kräv att vc tar ett sånt prov! -
Delifi
Hehe
ja det är lite klurigt, speciellt som jag är så otroligt hungrig OFTA! Hungern kommer snabbt och då måste jag ha nåt direkt! Har köpt hem mjölkfria produkter till matlagning och till smör på macka osv. Mycket vitt bröd... Dricker "kolikte" till... Te kokt på anis, fänkål och kummin. Och vatten i mängder. Dricker mycket mjölk o juice annars och äter ofta fil o ägg till frukost så det saknar jag. Rena råvaror till vitt ris o pasta. Längtar till att våga släppa lite på kosten igen!
Ägg, ketchup o senap bör jag också undvika. Det missade sambon idag och hade öst på med i korvstroganoffen. Inte ägg förstås
tror inte det berodde på det iofs men Assar hade det körigt i magen och var ledsen ikväll o nu har jag precis bytt blöja, pyjamas o täcke efter att han bajsat igenom under amningen! Inte lätt detta. Med min dotter kunde jag äta precis som vanligt.
God sömn allihopa! -
Det är väl just om de inte orkar lyfta huvudet. Sedan vet man ju inte vad plötslig spädbarnsdöd beror på bara att risken minskar vid ryggsovnibg. Assar sover också på mage ibland!
-
Ludicius
Assar vänder också
läste att det gör de mellan tre-åtta mån...
W mamma
Jag skrev en lista på saker jag undviker då Assar har det jobbigt m magen. Bara ett par inlägg upp. Mitt höger bröst är som ditt btw! Jag blir irriterad på det vänstra... Det tar mycket längre tid att fylla upp o blir hur som aldrig lika stort son höger. Borde väl amma ännu mer på det, men man måste ju tömma ut hö också... Ammar alltid åtminstone lite från bägge brösten. -
En liten nattlig undran... Ni som haft sex efter bebis, har ni på något sätt haft ont eller känt obehag? Vi försökte igår och allra först kändes det skönt men sedan var det som stickningar och kändes obehagligt så vi fick avbryta direkt. Blir lite orolig för orsaken, hade aldrig så med min första.
-
Jennie
Exakt! Känner mig som oskuld
Ludicius
Usch! Ta kontakt m BVC o få prata! Lämna honom mer till pappa när det känns som tyngst. Du fixar det m hjälp! -
Ludicius
Sa du inte åt dem att vända? -
Sämsta m smartphones är att, åtminstone inte jag, kan se bilder som läggs upp! Ammar också o surfar
-
Suzzy
Grattis!! Hoppas du får tårta o kramar
Har inte heller skrivit så mycket men läser det mesta ni skriver, om nätterna när jag ammar
ammar 2 gr/ natt i vanliga fall. Nu är jag på väg till läkare då Assar har krupp o haft 40 graders feber i fyra dagar. Han är hekt färdig stackarn
fler med kruppbarn? -
Assar har haft lunginflammation o varit riktigt jäkla dålig, men efter två dagar inlagd m sond o antibiotika så börjar han vara pigg igen. Ska på utflykt m grannarna idag då hela områdets förskolor är stängda för planering. Blir nog nice!
-
Assar har också börjat nypas och klösa i ansiktet. Aj! Han har tidigare strykt väldigt mjukt o fint bara. Tyckte bättre om det... Kan hända i lite olika situationer o han brukar aldrig skrika eller så samtidigt, utan verkar mest tycka att han får bra grepp... Ta tag i läppen verkar vara en favorit...
-
En till sjukling. Assar precis klar m antibiotikan efter hans jobbiga lunginflammation så blev jag sjuk och alltså han också, som ett brev på posten... 40,2 hade han för ett tag sedan. Helt sänkt. Tyckte att han fått sin beskärda del!