Inlägg från: Utomlands |Visa alla inlägg
  • Utomlands

December Bebis 2010 :)

Majmamma08
    Tror jag skrev samtidigt som dej!!! Ha ha ha!!!

GRATTIS till huset!!!! Jag vill oxa!!!! Men men, den som längta efter nagot gott... ... ... vi far väl se vad framtiden ger. Här är ju priserna mer än fantasipriser - tyvärr.

• Utomlands

Vad skönt Stoce!!! Vilken lättnad! Hoppas du kan vila sa mycket som behövs!

Idag gar jag in i vecka 14!!
    Den senaste 1,5 veckan har jag känt nagra ganger lite som lite lite kramp eller vad man ska säga i slidan och nästan lite ont i blygbenet. Svart att beskriva. Är det nagon som känt/känner lika dant?

• Utomlands

majmamman08
    Ah vad skönt!!! Du som var sa orolig! slappna av nu! :D
    Ska du lägga upp bilderna pa bild sidan?

• Utomlands

Emelle

Ang din mage. Jag har magkatarr sedan 15 àrs âlder och har käkat omeprazol och nexium till och frân sedan dess.
    Presic innan jag blev gravid hade jag en omgâng jättejobbig och käkade ganska mycket medicin, men slutade pa direkten när +er kom.

Dvs att jus nu är magen katastrof i detta avseendet och eftersom jag inte vill käka mediciner sâ brukar jag gâ ut och gâ strax innan läggdax, typ 15minuter och llugn takt, det  är som om maten som är kvar i magen smälter. Och áven om det är frästande att lägga sej pâ soffan sâ försök vara i alla fall sitt liggande pâ sidan. Och vid sängdax ta en extra kudde och försök höja huvudändan av sängen med ett par böcker under sängbenen viktigt ligg pâ sidan.
    Sen är det bra att käka light produkter säga vad läkare vill säga sâ för att slippa ont och illamâende sâ är det lättare för magen att smälta lättmjölk, lättfil osv.
    Jag brukar även käka typ en jätte grov grovmacka med lite ost och koktskinka innan jag gâr ut och gâr pâ kvällen sâ är inte magen tom pâ morgonen vilket är förebyggande för hela dagen.

Ursäkta röran i beskrivningen men  hoppas att nâgot hjälper för dej, för för mej funkar det tip top. är inte hundra hela tiden men ett stadie som är uthärdligt.

Kram

• Utomlands

Oj oj oj hänger inte med, ni skriver sa mycket! :D KUL med alla ultraljud!
    Stoce, vad skönt att det är lugnt igen!

Igâr kände jag som en buff = en liten liten tryckning, typ 5 cm under navlen till höger. Vet inte om tarmarna gâr precis där. Och idag läser jag om era fjärils känslor och buffar.

Jag är först föderska och är i vecka 14+3 (grav vecka 15) är det värkligen möjligt att det kan ha varit den lille???? Emotion!!!! Men jag har ju läst att man inte kan känna nâgot förrän i v17 som tidigast som förstföderska.
    ???

• Utomlands
    TheUnknown skrev 2010-06-11 07:47:27 följande:
    Nu lämnar jag er o hoppas att alltgår bra för er .

all lycka!
    Vad?
    Lämnar oss?
    Har jag missat nâgot? Hoppas inte det!!!
    Vad har hänt?
    Eller har jag missförstàtt ditt inlägg?
    KRAM
  • Utomlands

Minifer
    Ha ha ha! Vist är det kul första gângen, kan jag tro!!! Sen ... ... ... blir det andra bullar.

Huvudvärk
    Jag hade ganska mycket huvudvärk för nâgra veckor sedan och jag funderade pâ om jag ändrat nâgra vanor. Jovist, jag ât en hel del nötter - dumt jag vet, plus att jag fâtt dille pâ stark ost ... detta kan framkalla huvudvärk och migrän pâ vanliga dödliga och pâ oss gravida ännu lättare. Nâgot att tänka pâ.

I morgon gâr jag in i v 15, grav vecka 16!!! Shit vad tiden gâr!
    Tack alla som svarat om mina buffar! Till slut tror jag att det varit tarmarna eller ngt för det har inte kommit igen... men den som väntar pâ nâgot gott... :D

Idag är jag helt MÖR sovit typ 12 timmar änna till 11.30, snacka om att jag blev paff när jag sâg vad klockan var!!! Kunde sovit 12 till. Hade dock varit uppe och zombie kissat som vanligt vid 6.

• Utomlands
    skogsbollen skrev 2010-06-13 21:29:37 följande:
    Gjorde KUB-test idag, men har inte haft möjligheten att ta blodprovet förrän idag, så nu får vi vänta en vecka på resultatet. Jobbigt!
    Nackspalten var tydligen 1,0 mm och jag fattade det som att det var en liten spalt. Mycket mer info fick jag inte alls :/ Fick inte veta nåt om näsben heller. Har ni andra som gjort KUB fått någon sån info?

Nåväl, fick ett BF-datum på Juldagen och fick veta att jag igår gick över de där 12 kritiska veckorna. 

Akinto:
    Japp, nog växer magen snabbare här oxå. Är ganska vanligt, har jag  hört :)
    Med förra barnet var magen precis platt i vecka 12. Svärisarna trodde oss inte ens när vi berättade det då, eftersom det inte syntes alls. Idag, vecka 12+1, putar den riktigt mycket, tycker jag. Nu är den förvisso uppsvälld ändå, men drar jag in den så mycket jag kan så putar den likväl.
    Go morron!
    Jag gjorde dessa test i v 12+5 o dâ var nackmâttet 1.12mm och risken är jätte lâg, sen ^ldern var 1:413. Har faktiskt ingen aning om det är jätte lâgt eller lâgt.
  • Utomlands

Om ett par timmar ska jag till Gyn.

Har haft konstigt ont i magen/tarmarna/kissblâsan de senaste dagarna och sâ där trött som man var i v8... ja jag kan inte beskriva det sâ bra.
    Just nu känner jag mest som att där är gaser som inte vill komma ut,sen tre daga tillbaka, men samtidigt springer jag och kissar mer än vanligt... skumt + att i morse fick jag som ett hugg i vänster sida av magen inte där bebisen är den är pà höger sida. Tror inte det är nâgot farligt men i alla falll, om det är urinvägsinfektion sâ vad jag har förstâtt Är det viktigt att behandla det snabbt under graviditeten.

Nâgon som känner igen sej?

• Utomlands
    empans skrev 2010-06-15 16:29:18 följande:
    Halloj alla härliga mammor och blivande sådana!

Har ju varit rätt försiktig med att berätta för omvärlden att jag är gravid. Igår fick vi en leverans av en massa varor till jobbet. Jag bad killen som kom med grejerna bära in dem och ställa dem på ett speciellt ställe för att jag inte orkade flytta på dem sen (de var stooora lådor) eftersom jag har problem med lederna. Då säger karln "foglossning eller?". Jag blev helt paff.. "Öhh nej verkligen inte" fick jag fram. "Vad är det där då?" kontrade han och pekade leendes på min mage. VA?!? Trodde inte det syntes så mycket... Suck. Kunde inte göra annat än skratta.. Jag har ju inte ens berättat på jobbet än men de börjar nog fatta, vankar som en anka för att jag har så ont i höfterna. Lite vågat av honom i alla fall tycker ni inte? 

De ringde idag från sjukhuset ang provsvaren från vårt KUBtest. 1/20 000 för downs resp 1/17 900 för någon annan trisomi. Gick inte att få mycket bättre värden sa hon. 

Kram på er tjejer!
    Må gott! 
    Vilken fräckis! Ha ha ha!!! Ja man kan ju inte mer än skratta

GRATTIS  till dina super värden!!!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)