Inlägg från: Utomlands |Visa alla inlägg
  • Utomlands

December Bebis 2010 :)

God eftermiddag!

Tack alla för att ni bryr er sâ otroligt mycket!!!

Allt är OK!!!
    Vi fick se den igâr igen! Men det var för att gynokologen ville veta om hon sett rätt i v12 ang om det är tjej eller kille nu är jag i v 15 sâ man ser det mycket bättre nu. Vi vill inget veta, jag var bara glad att fâ se den :)!
    10 cm huvud till stuss + benen. Uy vad bebisen växer! Och sâ söt!, den lâg och suttade pâ tummen med benen i kors ha ha ha. Gynokologen fick hâlla pâ en stund tills den ändrade ställning och stödde sej mot livmodersväggen, jag kände dock inget.
    Min sambo tror att det är en kille, men jag har varnat honom att i detta stadiet kan man ta fel pà klitoris o snoppen sâ ... ja vi fâr se i december hihihi!!!

Har lämnat in kisseprov och fâr svar ang infektion nästa vecka. Och alla andra syptom var helt normala :) .

Gud alltsâ! Min gynokolog är skit rolig och hon gillar värkligen sitt jobb! Vilken tur VI har!

• Utomlands
    skogsbollen skrev 2010-06-16 08:24:27 följande:
    Dumma lilla mig!
    Nu, i väntan på KUB-resultatsvar, efter ett NUPP som såg bra ut med en liten nackspalt, så sitter jag såklart och läser allt jag kommer över om KUB här på FL. Å vad hittar jag? Jo, givetvis en massa tjejer som haft fina NUPP-resultat, men där blodprovet dragit ner resultatet nåt enormt. Sånt gör mig så orolig nu. Förvisso så visade det sig att många av dessa tjejer fick bra resultat på fostervattenprov...  Dumt måla fan på väggen i förskott, jag vet, men sån är jag :/

Är det nån mer än jag som känner av "falsk ichias"? Jag har dö-ont i ena skinkan, men förhoppningsvis går det över. Hade samma under förra grav.
    Jepp!

Försök att strecha rumpmusklerna varje morgon och kväll, det hjälper mej.

Sätt dej pà golvet med benen i kors
    Dra upp det ena knäet mot dej som om du kramar ditt ben, lât foten vara kvar i golvet, och sitt sâ en stund. Det fâr inte göra ont! I sâ fall släpp ner benet en bit. Det är lätt att man sträcker sej nu när vi är gravida har jag hört.
    Byt ben och gör samma sak.
    Hoppas du förstâr hur jag menar :)
    Lycka till!
  • Utomlands

tycker oxâ det lâter konstigt att de inte "kan" säga könet i v 18-19!  När jag gjorde ulrtaljud i v 12 sa min gyn att hon till nästan 100% säkerhet viste vad det var och för en vecka sedan när jag var i v 15 sâ dubbelkollade hon om hon hade rätt.

Jag vet dock inget för jag vill inte veta vilket det är förrän jag ser den runt den 6e december :)

Vad kul att läsa om alla nerver och förväntningar inför RUL!! Jag har ju fâtt sâ mânga ultraljud att jag skäms nästan sen i v 20 ska jag fâ se den igen :) RUL 2 här om allt vatt som vanligt frân början.

• Utomlands

tjabus allihopa!
    har inte skrivit pâ jätte länge pga resor och mkt pluggande, men jag har koll pâ vad som hánder till och frân

eftersom jag bor i spanien sâ vet nog ingen vad vagnen Jane Matrix e för nâgot, men i alla fall sâ beställde vi den förra veckan. om man googlar den sâ kommer de mânga bilder.

är det nâgon som vet om homologerad liggvagn är lagligt att sätt i bilen i sverige? detta i stället för bilbarnstol de första 9 mânaderna. hoppas nämligen kunna komma hem och visa upp den lill* vid typ 4-5 mânaders âlder.

jag kan tyvärr säga att jag nog ocksâ har foglossningar :( ska till doctorn pâ tisdag och nu i veckan ska jag även fâ dricka glukos för att se sâ att jag inte har fâtt gravid diabetes. gör man detta i svea oxâ???

Namn namn och âter namn... Vi har tjej namn om de blir en kicka, Linnéa Maria, och om de e pojk, uy vad svârt!!! Alexandro (mix mellan spansk och svensk stavning), Elias gillar jag men inte min sambo, Pablo e ok, Tomas är oxâ bra men mest för sambons farfar hette sâ... oj vilket sjâ...

• Utomlands

Ni som mätt magen... ehum... Vad är det för mâtt ni mäter 26 cm 27cm osv.???

Vâr bebis mâr bra bra bra!!! Fick provsvar igâr pâ blodprover plus att jag fâtt repetera 20 v ul för i 20v var en njure lite för stor, men nu är den bra och vi är 25 veckor och 3 dagar gravida (26e grav veckan).

I morgon flyger jag till kalla svearike sâ att den blivande mormorn ska kunna klämma och knacka pâ hos den lill*.

Kräftskivetips - pajer gâr alltid hem och är mättande, dvs att snappsarna har inte lika snabb effekt :D. Nâtt âr gjorde vi typ som midsommar mat och kräftor, det var oxâ lyckat. LYCKA till!

• Utomlands
    NhjärtaD skrev 2010-08-25 12:51:44 följande:
    Fundus mått tror jag det heter, BM mäter från blygdbenet & över magen för att få en kurva.

Skönt att den var bra nu

Välkommen då vart bor hon?

Tack
    Ja jätte skönt!!!

Aha tack! Det gör de inte här... Men "över magen" är det till navlen typ ?

Hon bor i Skâne sâ de blir Sturup. Men inge tâg och bât denna gângen, hon och en kompis kommer och hämta mej med BIL- tror jag ska bli gravid felr ggr. Ha ha ha!!! Skämt â sido. Jag kan inte gâ sâ lânga sträckor längre pga dâlig rygg som blivit katastrof nu som gravid, och ännu mindre med resväska.
  • Utomlands

Shit vilken gravidhjärna jag har, flyplatsen i DK heter ju kastrup!!! ha ha ha

• Utomlands

Ojdâ. Ja van är jag ju inte att leta efter livmodern ha ha ha, men den lill* lägger in lite ninja runt naveln sâ jag antar att det är den plats som finns. Ja ja vad är väl en bal pâ slottet...

Nyfiken, nâgon som plötsligt undrar varför du var blöt pâ handen när du lâg i sängen och sen upptäckt att brösten ocksâ var blöta?
    Hade ingen aning om att mjölk productionen redan börjat trodde detta skulle hända runt förlossningen inte 3 mànader innan!! Lustigt, men normal har jag kommit fram till efter googling.

• Utomlands

Saraklippan Grattis till pâgen!!!
    Dâ är vi mjölkkossor tillsammans!

Nä nu ska jag hem till Sverige, taxin kommer om en 20 minuter!!!

Ska till Ullared jag oxâ, pâ mândag! ha ha ha! vet inte om jag kan köpa sâ mycket, men kolla i alla fall o de som värkligen är värt att stoppa i resveskan fâr följa med hem. Âker mest dit för kul skull och för att min bästa vännina älskar ullared. Tror det var typ 15 âr sedan jag var där.

Sweden here I come! Och mormor ska fâ klappa magen!

• Utomlands

om det skulle hända igen sâ prova med att sätta en ficklampa mot magen. om bebis e vaken sâ ska du se att den sprallar pâ

Bebisarna sover hârt nu när de sover plus att de sover lite mer än innan detta eftersom hjärnan börjat fungera och dâ är de tröttare... det är vad jag har lást i alla fall pâ Babycenter.
    kramizar till er alla!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)