Kan tänka mig det! Min mamma vill verkligen låna ut i alla fall majoriteten av kostnaden för körkortet, om inte hela, men jag avskyr att låna pengar även om det bara är tillfälligt och så. Hon är i Berlin nu min kära mor så får ta det med henne när hon kommer hem, men hon ringde förut och verkade väldigt positiv.
Det där med spegeln är jag med helt inne på! Kanske inte aaaaalls kommer vilja det under själva förlossningen, men som det känns nu vill jag se/känna när huvudet börjar komma ut. Skitfräckt ju!
Emelle skrev 2010-08-14 23:42:29 följande:
Heeej!
Har varit i 10 och en halv timma på Gröna Lund idag så jag lovar att både jag, sambon och abrnen är rätt möra...
Ville bara kika in och säga godnatt!!
Momalcsious- JÄTTEbra punker...i god tid med ju

Aldrig för tidigt att börja fundera på sånt tycker jag!
Ni har skrivit mycket annat bra med...såklart, men nu ska jag umgås med de mina, och vi får höras mer i morgon!
Hoppas ni alla har en trevlig helg!
Känner det också, att man kan aldrig vara ute i för god tid. Då har man ju tid att fundera på om man glömt nåt eller om man vill ändra/ta bort något också! :)
Hoppas ni hade det trevligt på Grönan. Här har det varit superfint väder hela dagen så hoppas ni fick det också!

Det beror ju helt på vad du vill ha för slags bil och vilken prisklass och säkerhet osv.
Vi har tre bilar men ska sälja en, två om inte det blir körkort för mig.
Vi har en Saab 95 automat diesel (tror jag, har ingen koll), den kostade 50 000 men det var vänskapspris eftersom han köpte den av sin chef. Kostar mer än så annars.
Sen har vi en Volvo 945 automat bensinare, kommer sälja för ca 10-12 000 spänn.
Och sen har vi min lilla Skoda, köpte den för 5 000 (av min mormor), den är också värd mer egentligen då den är så välskött. Hade väl fått närmare 10 000 för den om vi sålde den.
Min bil kostar i princip inget i månaden. Försäkringen är skitbillig eftersom det är en gammal bil så vi har bara trafikförsäkring tror jag det heter. Skatten ligger på 1000 spänn om året. Den drar lite bensin osv.
Vår saab kostar 8000 i skatt om året, och då står ändå sambons pappa på den för att det ska bli billigare. Det är alltid dyrare med diesel tydligen. Dieseln är dock billigare än bensinen och dessutom drar den stora automaten lika mycket som min lilla lilla skoda.
Nu svamlar jag nog bara och hjälper inte alls dig med din fråga haha