• MFJG

December Bebis 2010 :)

Hej Allihopa!
    Är så kass på att hänga med allt ert skrivande. Men jag hoppas alla mår bra, även ni med foglossningar osv?
    Tack för era gratulationer ang mitt körkort. Nu ska jag bara övertala mannen om att vi ska köpa oss en bil. Han vill inte (han har inte körkort). Någon här som kan ge mig en ungefärlig summa på vad det kostar i månaden om man köper en bil utan lån?

Har dessutom kommit på att vi nog inte ska ha en syskonvagn. Maybe I am crazy! =) Har skrivit om det på min blogg. Om någon av er orkar får ni gärna gå in och läsa och ge mig lite av era åsikter. Hur ni hade gjort?

• MFJG

VI ska antagligen gå på 3D/4D men inte förens jag är i vecka 26+0 för att få så bra bilder som möjligt! =)

• MFJG

3D är underbart att göra.. Men vi vet ju reda kön ;) Så vi kör på det dyra 3D för att få DVDn också..Så att vi har film på båda barnen ;)

• MFJG
    Jessika82 skrev 2010-08-14 21:55:58 följande:
    Hej på er.... är det några sy intresserade här inne?
    Jag syr egna barnkläder ;)
  • MFJG
    Momalicious skrev 2010-08-15 00:02:01 följande:
    Kan tänka mig det! Min mamma vill verkligen låna ut i alla fall majoriteten av kostnaden för körkortet, om inte hela, men jag avskyr att låna pengar även om det bara är tillfälligt och så. Hon är i Berlin nu min kära mor så får ta det med henne när hon kommer hem, men hon ringde förut och verkade väldigt positiv.
    Det där med spegeln är jag med helt inne på! Kanske inte aaaaalls kommer vilja det under själva förlossningen, men som det känns nu vill jag se/känna när huvudet börjar komma ut. Skitfräckt ju!
    Emelle skrev 2010-08-14 23:42:29 följande:
    Heeej!

Har  varit i 10 och en halv timma på Gröna Lund idag så jag lovar att både jag, sambon och abrnen är rätt möra...  
    Ville bara kika in och säga godnatt!!

Momalcsious- JÄTTEbra punker...i god tid med ju  Aldrig för tidigt att börja fundera på sånt tycker jag! 

Ni har skrivit mycket annat bra med...såklart, men nu ska jag umgås med de mina, och vi får höras mer i morgon!

Hoppas ni alla har en trevlig helg! 
    Känner det också, att man kan aldrig vara ute i för god tid. Då har man ju tid att fundera på om man glömt nåt eller om man vill ändra/ta bort något också! :)
    Hoppas ni hade det trevligt på Grönan. Här har det varit superfint väder hela dagen så hoppas ni fick det också!  Det beror ju helt på vad du vill ha för slags bil och vilken prisklass och säkerhet osv.
    Vi har tre bilar men ska sälja en, två om inte det blir körkort för mig.
    Vi har en Saab 95 automat diesel (tror jag, har ingen koll), den kostade 50 000 men det var vänskapspris eftersom han köpte den av sin chef. Kostar mer än så annars.
    Sen har vi en Volvo 945 automat bensinare, kommer sälja för ca 10-12 000 spänn. 
    Och sen har vi min lilla Skoda, köpte den för 5 000 (av min mormor), den är också värd mer egentligen då den är så välskött. Hade väl fått närmare 10 000 för den om vi sålde den.

Min bil kostar i princip inget i månaden. Försäkringen är skitbillig eftersom det är en gammal bil så vi har bara trafikförsäkring tror jag det heter. Skatten ligger på 1000 spänn om året. Den drar lite bensin osv.

Vår saab kostar 8000 i skatt om året, och då står ändå sambons pappa på den för att det ska bli billigare. Det är alltid dyrare med diesel tydligen. Dieseln är dock billigare än bensinen och dessutom drar den stora automaten lika mycket som min lilla lilla skoda. 

Nu svamlar jag nog bara och hjälper inte alls dig med din fråga haha
    Oj va snurrigt det blev nu haha..
    Jag vill mer ha en månadskostnad med skatt+försäkring+genomsnitt bensin ;)
  • MFJG

Pjuh. Hur tar man reda på vilken bil som inte har så dyr försäkring och som drar minst soppa?

• MFJG
    Momalicious skrev 2010-08-14 22:45:16 följande:
    Åh tjejer, jag har fått sån ångest nu! Det här med körkortet som spökar för mig...

Vet att det kommer vara jobbigt och kämpigt att ta körkortet men det kommer vara minst lika jobbigt och kämpigt att INTE ha det utan behöva förlita sig på busstrafiken (som suger här för övrigt). Det hade väl varit en sak om man bodde i stan och det gick bussar var femte minut men här är det liksom skitsällan och det är usla förbindelser så man måste ofta vänta 40 minuter utomhus och hur kul är det på vintern med en liten bebis?

Är heeelt kluven över hur jag ska göra.  
    Som nybliven körkortstagare tycker jag du ska göra slag i saken nu! Det underlättar så mycket! Tro mig! Jag vet inte hur många gånger sen Wincent föddes som jag förbannat mig själv för att jag inte haft körkort. Bussar som kommer för sent i snöstorm/bussar där det inte finns plats till barnvagnen i ösregn osv. DO IT säger jag! 
    Karttikeya skrev 2010-08-15 09:21:36 följande:
    Alltså, jag mår så dåligt.. Somnade halv fyra i morse och vaknade sedan halv nio.. YAY! Sitter o hostar och snörvlar och tycker jättesynd om mig själv Tungan ute
    KRYA PÅ DIG! Hoppas du har möjlighet att decka i soffan framför TVn ? =)

• MFJG

Kan ni ge mig lite tips på hur jag övertalar min sambo att vi ska skaffa bil! Han tycker inte vi behöver det! Visst bor vi centralt. Men det kan ju vara skönt att ha möjligheten att köra någonstans om man skulle vilja det..Ge mig en drös med fördelar..=)

• MFJG
    Karttikeya skrev 2010-08-15 12:39:45 följande:
    Du slipper trängas med andra.
    Du kan åka när du vill.
    Du får plats med det du vill ha med.
    Du kan stanna där du vill och när du vill.
    Du kan låta ditt barn underhålla sig med diverse utan att det stör någon gammal tant.
    osv osv..

+ Det kan bli billigare om du köper rätt bil och känner rätt folk (ingen självklarhet för alla hehe)
    Mmm..Ska försöka presentera detta snyggt. Vid rätt tillfälle. 
  • MFJG
    SaraKlippan skrev 2010-08-15 14:42:30 följande:
    Aha visste inte att de var så att det blev bättre efter vecka 26... 
    visste bara att man inte kunde göra 3D innan vecka 24... då kanske ja ska vänta några dagar till då.... 

Om ja väntar o gör det i slutet av veckan i stället så är ja ju inne i vecka 26 iallafall! 
    Mycket längre än så vill ja inte vänta! Längtar sååå!

Tack för tipset :)
    Det står på Emmaultraljudskliniks hemsida att dem rekommenderar efter vecka 26 för att då är där som mest fostervatten. 
Svar på tråden December Bebis 2010 :)