• MFJG

December Bebis 2010 :)

ondar skrev 2010-08-16 09:56:06 följande:
    tackSkämsHjärta. Man hoppas ju bara att allt man gör leder till det bästa också:). Är så himla rädd för att något ska galet och man ska bli ovän med pappan, vi har aldrig någonsin vart det tidigare under de fyra år vi har känt varann men det här är ju också en situation vi aldrig har varit i.
    Jag beundrar verkligen dig. Du verkar ha en oerhört positiv inställning till den situationen du befinner dig i (där många hade gått under.) Du verkar vara så stark och du kommer vara en suverän mamma. 
  • MFJG

Jag håller med Mrs T. Folk får fråga mig hur mycket dem vill. Jag tycker bara det är kul om någon intresserar sig för mig. Däremot blir jag lite paff/obekväm när någon vill ta på magen. Förra graviditeten var det främmande som försökte sig på att känna. INTE ACCEPTABELT för min del..

• MFJG

Vikten. Jag ligger snart på + 10 kilo sen jag plussade. ;) Får se var det slutar denna gången..
    Sist gick jag upp någonstans runt 14 kilo under hela graviditeten.
    Men jag kan ju i princip inte röra mig alls. Korta promenader och jag är normalt sätt mycket aktiv.
    Men kilona ska bort sen igen oavsett vad..;)

Har en karatekid i magen. Det sparkas och buffas massor. Så mysigt att jag smäller av! =)

• MFJG
    Stefanie skrev 2010-08-21 18:27:22 följande:
    Jag äter linfrön i havregrynsgröt på morgonen nu. Äter med äppelmos och lite kanel och socker, gör i micron på ett kick! Det är gott, kanske hjälper lite mot magen och håller mig mätt längre än mackor nu när jag blir hungrig HELA tiden.

Jag är tvärtom blir vrålhungrig av havregrynsgröt. Efter 2 timmar skriker min mage efter mat om jag äter havregrynsgröt..=)
  • MFJG

Jag tycker inte foglossningsbältet hjälper mycket. 

• MFJG
    Momalicious skrev 2010-08-27 00:07:10 följande:
    Alltså, med risk för att låta IQ-befriad men idag lyckades jag klämma ut lite genomskinlig vätska ur ena bröstvårtan. Kändes som den var väldigt söt för det blev klibbigt om fingrarna när jag tog på den. Iaf, jag trodde bara det var ETT hål där mjölken kom. Känns ju logiskt att det är flera men fasen vad chockad jag blev när jag såg hur det kom ut typ tio olika droppar och inte en liksom.
    Va söt du är..=) 
  • MFJG

När jag får kramp i vaderna / sendrag så brukar jag trampa ner i sängen eller ställa mig upp och bara trampa ner mot golvet så hårt jag kan. Då brukar det gå över snabbt..

• MFJG

Usch jag sover så dåligt just nu. Mina foglossningar är mycket värre och jag har sammandragningar hela nätterna..Skit jobbigt...Tycker synd om mig själv..

• MFJG
    delifi2 skrev 2010-08-30 12:23:16 följande:
    Stackare, det är hemskt att inte kunna sova för att man har ont..
    Tänk på att du helst inte ska ha mer än 20 sd per dygn isf får du kolla med din bm
    Jag ringde till KK och iom att jag har sammandragningar nattetid och även under dagen. Lätt mer än 20 sd/dygn så fick jag en tid i eftermiddag. Känns skönt att få det uppkollat. Iom min GBS..
  • MFJG

Halloj!
    Det gick sådär hos läkaren. Fick inga raka svar. Mer att man kan ha mycket sd. Hade såklart inte en enda när jag låg där med CTG. Däremot var Minibus i magen helt sjövild och sparkade hur mycket som helst de där 20 min jag låg där. Dem tog prover och jag lämnade urinprov hos BM igår. Jag tror att jag har UVI eller att det är min GBS som spökar. Tycker dock det är dåligt att jag inte blir behandlad. Och den läkaren jag träffade tycker jag inte alls om. 

Svar på tråden December Bebis 2010 :)