• Emelle

December Bebis 2010 :)

Momalicious skrev 2010-10-26 11:09:20 följande:
    Haha jag vet, tycker själv det är smått komiskt men fan vad arg man blir! Jag ska unna mig glögg sen, för det är jag riktigt sugen på! :) 

Ja gör det. Jag glögg premiärade igår...
    -------------------------------------------------------------------------------------------

Ang. dop och traditioner...
    Vi ska inte döpa bebis!
    Jag och bebis pappa är döpta. Han barn, men inte mina.
    Jag vill att mina barn ska få välja själva när som blir större.
    Jul , påsk osv firar jag då jag kallar mig traditionskristen om man måste sätta en stämpel på sig själv...

Har jobbat min näst sista dag idag.
    Sov superdåligt i natt, Fruktansvärd foglossning..
    Har ont som mensvärk i dag och är dålig i magen... Blä så tråkigt!

• Emelle
    Momalicious skrev 2010-10-27 08:58:12 följande:
    Jag tror faktiskt jag ska testa hallonbladste också. Om det är gott. Känner mer och mer att jag skiter i om han kommer i december (bara inte julafton) för jag orkar inte vara gravid mer :( mår illa nu igen, fy sjutton.
    Blä, jag vet precis hur skit jobbigt det är med missad sömn. jag sover USELT jag med.
    Tror ju knappast att hallonblads te kommer att sätta igång min (eller någon annas) förlossning så jag kommer också börja dricka det snart...Och kommer hon ut tidigare så ser jag det som en bonus
    Usch vad less på jag är på allt, eller mest på mig själv egentligen tror jag..
    Jag och min sambo har varit förlovade i ½ år idag men vi har typ gett varandra en puss och sen suttit i var sin soffa framför tvn och ätit mat och efterrätt.. Vi kramas inte, myser inte, håller aldrig om varandra länge. Vi kan inte ha sex. Så jag är väl rädd för att han ska tro att jag vill ha sex om jag kramar honom eller något. Det är skit jobbigt, vi har lixom tappat bort varandra mitt i allt eftersom jag har så ont och är trött och tjurig hela tiden. Vill att vi ska hitta tillbaka till varandra med har inte en aning om hur..

Jag är sjukt less på att vara gravid nu. Har förvärkar och foglossning från helvetet varje dag nu. Jag blir tokig av att gå hemma men så fort jag gör något får jag så ont. Kan inte ens gå runt en liten sväng i affären så nu får min sambo handla också, som att han inte gör tillräckligt längre..

Behövde gnälla av mig.. Vill bli mig själv igen, glad och positiv jämt..
    *kramar om*
    Det där är ju skitvanligt, emn också jättetråkigt!
    Håller med de andra som skrivit att prata prata prata är det bästa.
    Kan ni inte ta en weekend eller åtminstone en bio/middag någon kväll och bara ägna er åt varandra. kanske det kan få fart på det igen. Ibland räcker det ju med något litet...
    alltså herregud, jag försökte börja flyttpacka förut. lyckades åstakomma en flyttlåda med prydnadssaker. och nu då? känner mig helt lost haha. var börjar man? jag har ju flyttat massvis med gånger innan men på nåt sätt har jag ingen aning om var jag ska börja nu. och det känns omöjligt!
    Urk för att flytta, det är det värsta jag vet.
    Packa upp på nya stället går väl an, men att packa ner allt och städa. BLÄ!!
    Be någon annat göra jobbet

Har jobbat min näst sista dag idag.
    Sov superdåligt i natt, Fruktansvärd foglossning..
    Har ont som mensvärk i dag och är dålig i magen... Blä så tråkigt!

Och jag sov som en stock! Vaknade dock med en sprängfylld blåsa, sköönt.. Däremot har foglossningen inte varit snäll idag och nu ska jag vara ledig fram till nästa fredag, då är det tenta i läkemedelsberäkning, men vågar man göra så mycket? Vill ju inte att det ska förvärras. Så fort jag går ens korta promenader i omgångar får jag så ont att jag knappt vågar röra mig.. Värst är det när man sitter i soffan, lätt framåtlutad och sen ska luta sig bakåt. Aj!

Hoppas din mage bättrar på sig!
    Tack
    Halloj!
    Varit hos BM nyss. SF-måttet va 29,5 denna veckan. Bebis ♥:a slog så fint och han ligger med huvudet ner men är ruckbar, låg långt ner med lilla huvudet iaf. =) Snacka om att man längtar ännu mer nu!

Hur har era SF mått varit? 
    Första ggn hon mätte låg jag straxt över medelkurvan, men förra ggn så låg jag på 27 i v.30 och det hade ju gjort att lurvan dalat ganska rejält...
    har det inte vuxit på sig får jag TUL inom en vecka efter nästa mätning...

• Emelle

Idag fyller min ena son 8 år
    Har varit uppe tidigt och firat *mys*

Bebis har gjort något i magen. Den ser helt annorlunda ut, har sånt tryck neråt och ooont!!!
    Kanske har hon lagt sig tillrätta och börjat sjuka neråt??
    Magen har inte sjunkigt något än iallafall...

Går ju in i v. 33 i morgon... LÄNGTAR tills man kan få klämma ut henne, få bebisgosa, gå ner gravkilon, få ta på sig sina "egna"kläder, vara mammaledig med alla andra mammor, gå på promenader med barnvagnen, ha normalt sex, känna sig riktigt snygg, och bara bebis goooosa!!

Snart snart snart!!!!

• Emelle
    Sandragumman skrev 2010-10-27 09:26:28 följande:
    Emelle: de var samma för mig sf 27 i vecka 32 så jag skulle åka på en extra kontroll i vecka 33 och om den inte vuxit skulle de bli TUL för mig med!
    Jag var på besöket igår då jag nu är i v 33 och magen hade växt från 27 till 30! Mest troligt så berodde allt på hur bebisen legat kan ju få lite mindre mått om de tex ligger på sniskan!
    Jag tror inte att det blir något TUL för mig, även om jag hoppats på att få se henne en ggn till innan förlossning, för min mage känns mycket större nu när hon bökat sig tillrätta....
    Från 27-30 är ju mycket. Tror som du att det handlar mycket om hur dom ligger i magen...
  • Emelle
    Idlur skrev 2010-10-27 09:56:46 följande:
    Vi vill gärna också ha innan december, eller mest min man, han är så ivrig! haha
    Ska bli så himla spännande att få föda igen, jag längtar ihjäl mig!!!
    Välkommen hit!!
  • Emelle
    ÄlskarNova skrev 2010-10-27 15:48:26 följande:
    Jag bor i Virserum-världens största plejs you know! Är från Målilla egentligen-också ett väldigt stort ställe.
    och du och Emelle är V-viksbor va? 
    Ja det är vi ju som sagt!
    Och en träff när alla bebisar kommit känns ju som ett måste!
  • Emelle
    Stoce skrev 2010-10-27 17:26:49 följande:
    Jessika - grattis!! Vad skoj!

Försäkringskassan ringde mig för en liten stund sedan för att meddela att de godkänner min sjukskrivning. Är så otroligt lättad att lyckotårarna inte är långt borta. Så underbara nyheter, och bebis i magen verkar också tycka om det. Den har säkert fått en massa lyckohormoner därinne och rumlar runt
    Underbara dag!!!
    Grattis!!
    Måste vara underbart skönt att det är klart.
    jag går bara och väntar på mitt besked. Har ju 2 veckors 50% sjukskrivning dom ska "godkänna".
  • Emelle

Tjohooo!!

Kikar in läser ikapp och bjuder er på varsitt glas....med glögg, saft, fanta lemon, julmust eller vad än som er faller i smaken.
    Idag firar jag att jag jobbat för sista ggn på väldigt länge!!

SKÅL TJEJER!!!  Skål

• Emelle
    Halloj allihop!

Maten till julen är jag inge förtjust i och jag dricker varken läsk och alltså inte julmust heller. Däremot är jag en sucker för lussebullar, pepparkakor och julgodis. Skumtomtarna.. OMG säger jag bara! Farligt. Men oj vad gott. Bakade en saffranskladdkaka (recept finns på min blogg) och den va så in i bomben god. Den tog slut direkt. Dock var det inte jag som festade upp den det var gästerna och mannen min..=)

Nu ska ALLA äckelmagade sluta läsa. MEN jag gick precis på toaletten. När jag ska torka mig ser jag att det hänger ut en kanske 10 cm lång SLEMSTRÄNG.  Får den på pappret och den är vit, gul, genomskinlig. Inte alls som mina flytningar varit innan (haft mycket flytning pga svamp). Nej en slemmig lång sak. Någon mer med dessa absurda slem flytningar?

Har så mycket sammandragningar och molvärk på natten att jag knappt vet var jag ska ta vägen. Magen blir stenhård efter varje besök på toaletten och molvärken sitter i rygg och mage. Mest i ryggen. Sen har jag ju sd så fort jag rör mig dagtid också. Men molvärken är mindre, den kommer iofs dagtid också. 52 dagar till beräknat. Längtar tills bebis kommer nu. För jag är helt slut i kroppen. Älskar att vara gravid men det är liksom bitterljuvt. 
    Jag har också riktliga flytningar. Har haft fler och "tjockare" den sista månaden. Trosskydd on hela dagaran här med...
    Nu har jag precis druckit ur en stor kopp med hallonbladste..Tungan utedet är ju inte äckligt alls tycker jag! La i en klick honung med. Tänkte köra med en kopp per dag till att börja med. Kanske hjälper ngt sen vem vet?

Btw; Längtar så tills vi åker imorgon och hämtar vagnen!! Ska ringa dom idag så de kan sätta ihop den åt oss. 
    Hur många har köpt/tagit fram sina vagnar?

Ska också köpa det där teet...
    Våran vagn är klar och bäddad!!
    Klingan13 skrev 2010-10-29 10:42:20 följande:
    Hämtade hem vagnen i onsdags (den har stått kvar i affären i en månad) och då passade vi även på att köpa åkpåse, regnskydd och ett badkarsmonterat skötbord. Vagnen står hopfälld i det blivande barnrummet och kartongen med skötbordet likaså. Vi använder inte badkaret speciellt ofta men tänkte ändå inte montera det än även om jag är ivrig att få allt i ordning. Känns på något sätt så skönt att bocka av sak efter sak från listan över saker som behöver göras innan pyret bestämmer sig för att titta ut.

Vi har fått låna en bilbarnstol/babyskydd av en kompis och häromdagen så tvättade jag överdraget så att det är rent och frächt. Har även fått låna en del babykläder av samma kompis och de kläderna har jag också tvättat. De var visserligen redan tvättade men då de legat i kompisens källare ett par år så ville jag tvätta dem själv också. Kändes så mysigt/absurt att hänga upp små babykläder i storlek 50-56 på tvättlinan, de var verkligen pyttesmå i jämnförelse med de andra kläderna som hängde på samma streck (mina och makens). Har även tvättat nyinköpta lakan, örngott och påslakan så när vi väl har köpt vaggan så är det bara att bädda den. Inköp av vagga blir antagligen under nästa vecka.

Har även kokat de nyinköpta napparna, napparna till nappflaskor och nappflaskorna så att de är steriliserade. Kanske lite tidigt att göra med tanke på att det är ca 5½ vecka kvar till bf men som sagt, det könns så skönt att få gjort sakerna en i taget utan att behöva känna sig stressad. Och man vet ju aldrig om pyret hade tänkt att titta ut tidigare även om det inte är speciellt troligt.

Skall börja köpa julklappar snart också för det lär jag definitivt inte hinna med/orka i december. Är det fler än jag som resonerar på samma sätt?
    Ja men visst är det overkligt...
    Jag fattar fortfarande knappt att det ska komma en bebis fast hela vårt hem skvallrar om det. OCH min mage såklart

Bra att du skrev om nappar och flaskor...måste köpa det med. Det enda vi har kvar att fixa nu...
Svar på tråden December Bebis 2010 :)