Halloj allihop!
Maten till julen är jag inge förtjust i och jag dricker varken läsk och alltså inte julmust heller. Däremot är jag en sucker för lussebullar, pepparkakor och julgodis. Skumtomtarna.. OMG säger jag bara! Farligt. Men oj vad gott. Bakade en saffranskladdkaka (recept finns på min blogg) och den va så in i bomben god. Den tog slut direkt. Dock var det inte jag som festade upp den det var gästerna och mannen min..=)
Nu ska ALLA äckelmagade sluta läsa. MEN jag gick precis på toaletten. När jag ska torka mig ser jag att det hänger ut en kanske 10 cm lång SLEMSTRÄNG. Får den på pappret och den är vit, gul, genomskinlig. Inte alls som mina flytningar varit innan (haft mycket flytning pga svamp). Nej en slemmig lång sak. Någon mer med dessa absurda slem flytningar?
Har så mycket sammandragningar och molvärk på natten att jag knappt vet var jag ska ta vägen. Magen blir stenhård efter varje besök på toaletten och molvärken sitter i rygg och mage. Mest i ryggen. Sen har jag ju sd så fort jag rör mig dagtid också. Men molvärken är mindre, den kommer iofs dagtid också. 52 dagar till beräknat. Längtar tills bebis kommer nu. För jag är helt slut i kroppen. Älskar att vara gravid men det är liksom bitterljuvt.
Jag har också riktliga flytningar. Har haft fler och "tjockare" den sista månaden. Trosskydd on hela dagaran här med...Nu har jag precis druckit ur en stor kopp med hallonbladste..
det är ju inte äckligt alls tycker jag! La i en klick honung med. Tänkte köra med en kopp per dag till att börja med. Kanske hjälper ngt sen vem vet?
Btw; Längtar så tills vi åker imorgon och hämtar vagnen!! Ska ringa dom idag så de kan sätta ihop den åt oss.
Hur många har köpt/tagit fram sina vagnar?
Ska också köpa det där teet...
Våran vagn är klar och bäddad!!
Klingan13 skrev 2010-10-29 10:42:20 följande:
Hämtade hem vagnen i onsdags (den har stått kvar i affären i en månad) och då passade vi även på att köpa åkpåse, regnskydd och ett badkarsmonterat skötbord. Vagnen står hopfälld i det blivande barnrummet och kartongen med skötbordet likaså. Vi använder inte badkaret speciellt ofta men tänkte ändå inte montera det än även om jag är ivrig att få allt i ordning. Känns på något sätt så skönt att bocka av sak efter sak från listan över saker som behöver göras innan pyret bestämmer sig för att titta ut.
Vi har fått låna en bilbarnstol/babyskydd av en kompis och häromdagen så tvättade jag överdraget så att det är rent och frächt. Har även fått låna en del babykläder av samma kompis och de kläderna har jag också tvättat. De var visserligen redan tvättade men då de legat i kompisens källare ett par år så ville jag tvätta dem själv också. Kändes så mysigt/absurt att hänga upp små babykläder i storlek 50-56 på tvättlinan, de var verkligen pyttesmå i jämnförelse med de andra kläderna som hängde på samma streck (mina och makens). Har även tvättat nyinköpta lakan, örngott och påslakan så när vi väl har köpt vaggan så är det bara att bädda den. Inköp av vagga blir antagligen under nästa vecka.
Har även kokat de nyinköpta napparna, napparna till nappflaskor och nappflaskorna så att de är steriliserade. Kanske lite tidigt att göra med tanke på att det är ca 5½ vecka kvar till bf men som sagt, det könns så skönt att få gjort sakerna en i taget utan att behöva känna sig stressad. Och man vet ju aldrig om pyret hade tänkt att titta ut tidigare även om det inte är speciellt troligt.
Skall börja köpa julklappar snart också för det lär jag definitivt inte hinna med/orka i december. Är det fler än jag som resonerar på samma sätt?
Ja men visst är det overkligt...
Jag fattar fortfarande knappt att det ska komma en bebis fast hela vårt hem skvallrar om det. OCH min mage såklart
Bra att du skrev om nappar och flaskor...måste köpa det med. Det enda vi har kvar att fixa nu...