Inlägg från: ludicrous |Visa alla inlägg
  • ludicrous

December Bebis 2010 :)

Moma- tycker också det är förlite amningsprat under graviditeten! Det är typ " har du tänkt amma?" sen e det inget om hur ont det kan göra eller hur frustrerande det kan vara! Jag kan tycka Emil tar ett lite litet grepp ibland, då får han smaska i sig lite så han inte e vrålhungrig för nästa grepp, då hugger han bara efter allt som kommer nära. Sen när han äter lugnt tar jag bort och så tar vi om greppet. Så trycker jag typ ihop bröstvårtan o vårtgård och håller sen när han tagit greppet så släpper jag, så e ju mer av bröstet inne. Men jag har sjukt stora vårtgårdar nu så det finns inte en chans att han skulle kunna få om hela!!!
    Sen kan det vara lättare när mjölken runnit till att få ett bra grepp.

• ludicrous

Idag kom tröttheten!!! Har kunnat sova hela dagen.. Om det inte varit för att sambons pojkar kom vid halv tio i morse och sen kom även svärmor och det skulle öppnas klappar. Jag är helt slut!! Sen har jag en äckelfråga.. Kommer inte ihåg hur det var sist.. Men avslaget.. Asso jag har haft eftervärkar o så, brukar man ju ha. O avslaget har varit rostfärgat. Igår började jag få typ lite slembitar i avslaget och jag tycker jag blöder mer idag och det är vanligt färskt blod. Har ont och det e jobbigt ont :( ska det blöda på igen efter ett tag ?

• ludicrous

Blödde mkt mer med Nova o avslag e jag med på att ha ett tag :) tänkte bara eftersom det började komma färskt blod igen o jag har fasligt ont i magen. Nu känns det som att pullan e typ gigantiskt oxå! Svullen o har superont. Vill inte stå

• ludicrous

Hoppsan nu kommer det bebisar!! Heja :)

NhjärtaD - tror jag börjar få feber för jag har min febervärk i ryggslut o höfter, som jag alltid får vid feber. Men vi är förkylda hela bunten så det kan likagärna vara pga förkylningen...

I em kom även tårarna. Känner mig som världens sämsta mamma, som att jag bara e tråkig mot barnen o jag orkar inte med ljud eller nått :(

• ludicrous

Moma- har du provat ligga ner o amma? Jätteskönt tycker jag , så gör jag på nätterna, annars sitter jag bäst i skräddarställning faktiskt :)

Min högertutt e sprängfull nu! Emil verkar vara en morgontrött kille, han har ätit några gånger i natt, nu åt han senast halv fem och det var på vänster..

Pickaboo- åkt in? Uppdatera oss! :)

Delifi- det låter riktigt jobbigt! Har du någon som kan avlasta nått?

Igår/ inatt, när jag var på toa för sista gången hade det kommit en stor klump blod/slem i bindan, men det har jag för mig om e normalt, och jag hoppas på att det ska vända nu när det värsta nog kommit ut. Hur mkt jag blöder struntar jag i, det e smärtan :(

• ludicrous

Majorima - usch vad jobbigt! Särskilt om man själv känner att man inte mår dåligt! Det är ju inte många dagar kvar tills nästa år, dom kanske kan nöja sig med att observera dig istället för att sätta igång..

Hur gör ni andra ammande med kaffe?

• ludicrous

Jag har inte druckit kaffe sen Emil föddes men jag e ruskigt kaffesugen. Men vill ju inte störa hans mage, dock tror jag min skulle må bra av kaffets effekt ;)
    Fick dessutom ett kaffe från Starbucks av min syster i julklapp... Mmm...

• ludicrous

Lycka till pickaboo!

Någon som äter järntabletter efter förlossningen? Jag är jättetrött, det hör ju till, men sambon påpekar hur blek jag e ( gullig han e ;D)

• ludicrous

Grattis till lennox! Läckert namn!!!

Verkar som att alla haft lätta förlossningar ju! Jag krystade i drygt 30 min, o Emil åkte ut och in typ. Tänkte dra på datorn sen, då ska jag ska skriva hela berättelsen:)

Måste ta en tur till Apoteket imorgon, ska se vad dom har för vitamintabletter eller så då ;)

• ludicrous

Emelle- fy så läskigt!!! Tur att allt gick väl! Det är till o med olagligt att skjuta raketer nu. Det är bara nyår och Valborg man får skjuta...

Jag e verkligen dundertrött! Kan sova mig igenom dagarna... Men imorgon ska barnen fotas till tidningen, vi ska springa på stan och gå ner till BVC för första kollen, jag kommer däcka när vi kommer hem.

Emils "navelstump" lossnar redan! Började i morse o nu e det bara nån liten tråd typ kvar. Jag tycker det där med naveln e läskigt så jag vill inte pilla..

Svar på tråden December Bebis 2010 :)