Inlägg från: Willes Mamma 08 |Visa alla inlägg
  • Willes Mamma 08

December Bebis 2010 :)

Emelle skrev 2011-01-08 18:02:25 följande:
    Så är det för mig med!!

Det är väl ok om man har skydd (kondom) om man har sex när man fortfarande blöder??
    Förtsa ggn var inte direkt planerad utan det bara blev så, och då hade vi inget skydd alls...
    Lite klantigt, men det verkar gått bra.

Jag blöder aldrig mycket vid mens och inte nu heller och min kille är inte så kinkig så vi kör på när lusten faller på, oavsett tid i månaden annas med och nu kunde vi inte vänta mer. Vi har längtar massor efter "vanligt" sex igen!
    Är såå skönt att bara vara "vi" nu ingen. Ingen liten bebis mitt i mellan
    ja tänkte mer på risken för infektion I stundens hetta kan de va lätt o glömma...tur de finns dagen efter piller,har nog räddad många,hihi!
    ♥ William 080419 & Albin 101213 ♥
  • Willes Mamma 08
    ludicrous skrev 2011-01-08 18:21:07 följande:
    Vi struntar oxå i mens annars, men sambon får inte vara där nere då med tungan... Haha vill inte att han ska se ut som Hannibal Lecter :D

Jag har glömt sen sist, men när brukar barn vända sig? Emil vände sig från mage till rygg nu 4 gånger på några minuter. Har för mig om att Nova var senare.
    tycker jag har glömt allt sen sist,hehe! Typ första leeendet m,m!
    Albin e sååå svår flörtad...en redig liten buttergubbe....när han inte sover så tittar han runt mest,inte alls sugen på o ge sin lilla mamma ett litet leende

Men o va 3 veckor? som emil är va,måste väl va tidigt duktig i varje fall av honom! heja
  • Willes Mamma 08

Cissi: jag gör lite olika, ibland får han bara från det ena bröstet och i bland från båda, beror lite på hur pass hungrig han är.

Delfi: i början gick det åt 2 par för mig varje dag. Va så man kunde vrida ur amningsinläggen på mjölk så mycket va de i dem. Nu räcker det med 1 par om dagen inkl natten.
    Testat med amningsbh på natten,men funkar inte alls , har samma problem som du. Så jag har bara mina amningstoppar nu i sängen,jätte skönt

Mitt avslag har slutat...o nu 3:e dagen efter att de slutade så känner jag hur de rinner till o kommer massa rosafärgat/rostbrunt blod. så jag får ha binda på mig.
    Suck,kan det va min mens som kommit tillbaka? Eller är det avslaget som kommer tillbaka igen??

• Willes Mamma 08
    ludicrous skrev 2011-01-10 08:56:47 följande:
    En vecka kvar i tryggheten! Sambon börjar jobba nästa tisdag. Imorrn börjar dottern dagis igen, skönt för henne och för oss :)

Har haft en skön natt! Jag somnade först runt nio, vaknade halv elva, matade o så vaknade Emil efter maten, mysade lite, Emil somnade igen runt tolv. Har börjat lägga honom i hans säng första passet så i natt sov han mellan 03 ca i sin säng. Då sover jag som en stock! Sen får han sova hos oss resten av natten. Mat igen runt 6 och nu :)
    Dagis för Willemannen i morron med....gud e såå nervös hur de ska gå o ge sig upp o få allt o klaffa! Lär ju säkert komma för sent,hehe men de  gör ju inte så jätte mycket kanske!

Albin äter sista mål ca kl 23 sen sover han till kl 03 o äter. o sen äter han igen kl 7 på morgonen! Skönt men jag är ändå helt DÖD på morgonen trots att han alltid somnar efter att han fått mat så han ligger aldrig vaken på natten!

Hur kommer det sig att Nova får vara på dagis trots att jonas är ledig?? Härligt jue
  • Willes Mamma 08

Nån som vet??

mitt avslag slutade för ca 4 dagar sen o i går fick jag en blödning...den är brun/rosa o jätte slemmig o flytande så jag får ha binda på mig nu och sen har jag jätte stark mensvärk.... e de så att det är mensen som är på G?? trots att jag helammar??
    Mena va ju inte ens 1 månad sen jag fick barn,ska man redan ha oturen o få tillbax mensen?

• Willes Mamma 08
    3 barns mamma84 skrev 2011-01-10 10:50:17 följande:
    Nej det är inte mens utan avslag jag hade inte häller men plötsligt började det IGEN igår rött slemmigt rosa !! nu e jag så piss irriterad vill att det ska vara över nu nu nuuuuuu Skrikandesmensvärk igår med men när jag stressar mig ammar eller städar och donar hejvilt så kommer skitet tillbaks av ansträngning.

Ammar du ?
    Jag ammar o då kan det ta längre tid för avslaget att försvinna och mensen dröjer
    Japp jag hel ammar, därför tänkte jag att i så fall har jag väl världens otur om jag fått mensen tillbaka...hoppas som du säger att det fortf är avslaget...men undra vad mensvärken e i så fall??
    Emelle skrev 2011-01-10 15:54:45 följande:
    Hej!
    Hinner inte heller läsa igenom nu... Agnes är vaken nästan hela dagarna (hur orkar hon?) sover bara halvtimmar i taget högst och är vaken och glad resten av tiden. Mysigt, men man hinner inte så värst mycket annat!

Ludi och Willes mamma- Har ni vait på ÖF något än? På torsdag em har dom väl 0-8 månader där...
    Tänkte gå dit med en kompis nästa vecka...Brukar ni gå??

Idag firar vi 3-årig förlovningsdag.
    Vi ska ut och äta ikväll, bara vi två!
    Ska lämna A hemma med farmor och farfar och de andra barnen... Känns lite pirrigt, men det ska bli såå mysigt!!
    Här har vi inte varit på ÖF än. Gick med William och har tänkt o gå nu med, men vill inte gå ensam dit,hehe!
    Vilka tider är det på torsdagen? För jag hämtar ju william på dagis kl halv 2 på eftermiddagen på torsdagar. Så då kan jag ju hur eller hur inte gå,för antar att inte syskon får följa med.
    E inte din minsta med på dagis? Eller hur har ni det?
    Kanske finns tider på fm så man kan gå när man William e på dagis...annars kommer inte jag ha nån chans o gå på ÖF alls jue
    NhjärtaD skrev 2011-01-10 14:48:23 följande:
    Så har jag men ingen mensvärk...men jag har inte varit utan en dag sen hon kom...börjar bli segt...

Får med sova så det är skönt, behövs när man har större barn, fast de e klart alla behöver sova men är lättare att sova lite på dagarna med bara en

Nu är det amningsdax!
    Då hoppas vi att det inte är mensen som är på G,utan bara avslaget som krånglar,men blir ändå lite fundersam då jag känner som mensvärk! Men ändå super trist o tro att de e borta så kommer mer!
  • Willes Mamma 08

Grattis till eran 3-åriga förlovning förresten
    Själv firar sambon och jag 5 år tillsammans den 24januari nuHjärta

• Willes Mamma 08
    Emelle skrev 2011-01-10 16:20:56 följande:
    Jo Max är ju 9-14 tis-ons-tors. Men J slutar ju tidigt ibland och kan hämta då.
    Men jag har ingen koll på tiderna annars, är ju lugnare när det bara är små bebisar där tänker jag...
    Och Mån och Fre är ju Max ledig och då kan ju jag ta med honom. Är William (och Nova Ludi) lediga Mån och Fre med?? Isåfall kan man ju ses där och aktivera dom lite
    japp han är hemma måndag o fredag från dagis så det vore jätte skoj o ses då aktivering behövs tycker jag! Blir lätt film här hemma när han bara går hemma med mig.
    Mysmamma70 skrev 2011-01-10 18:11:09 följande:
    Willesmamma - mensvärk kan man ha ett tag innan mensen kommer tillbaka, enligt min BM.

Förra året efter jag fått Charlie kom ju mensen tillbaka efter två månader. Då hade jag haft mensvärk i ca tre veckor innan. Jag helammade då
    Idag när jag åt middag fick jag värk som eftervärkar oxå, ... känns ju nästan som om jag ska föda barn igen av alla symptomen,hehe!
    Ja 2 mån efter o man helammar e ju inte skoj jag hade gärna sluppit mensen på 6 mån då de ändå inte ska bli fler bebisar  på några år
    ludicrous skrev 2011-01-10 18:20:06 följande:
    Emil hade växt 1.5 cm på 1.5 veckor. Inte konstigt att dom e kinkiga ibland, shit vilken växtvärk dom borde ha!! :)
    Albin hade växt 2,5 cm på 1 vecka...helt sjukt.....ja de borde verkligen ha växtvärk de små pluttisarna!

Maria: Grattis Grattis till Leo!
  • Willes Mamma 08
    ludicrous skrev 2011-01-10 20:01:03 följande:
    Ikväll e jag urless :( inte ledsen utan less. En av sambons vänner har problem med tjejen, och sambon har köpt ett Xbox, vilket resulterar i att vännen kommer hit på kvällarna o spelar. Dom spelar dessutom online. Detta gör att jag inte kan kolla på tv för den e ju upptagen, helst får jag inte vara ute på nätet för då laggar spelet, soffan e upptagen så jag får gå upp till övervåningen o amma och jag får inte en minut ensamtid med min sambo :( så jag får helt enkelt sitta i sängen själv o glo in i en vägg tills vännen går hem frammåt 23-00..
    ah men  du e För snäll gumman!
  • Willes Mamma 08

Hej tjejer!
    Legat i nästan 40 graders feber här hemma.
     Så i går fick jag åka in till gyn för en koll och de visade sig att jag hade fått en bakterie i livmodern så nu äter jag antibiotika och smärtstillande. Har fortf feber men inte alls så hög. känner mig piggare oxå så de går mot bättre tider...äntligen! Sambon är hemma o tar hans om oss..han e bäst!

På tal om vikt så gick jag upp 12 kg och har nu 3 kilo kvar, de första 9 kg försvann direkt efter 1 vecka. Men de e ju de sista som brukar va sååå sega. Sen vill jag gärna ner några extra "sambokilon" som man råkat samla på sig under årens lopp,hehe!

Luci: ja miniform kan du köpa på apoteket utan BVC:s rådfrågan.

sen ska ja försöka plöja mig igenom de jag missar i tråden om jag orkar!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)