Inlägg från: Willes Mamma 08 |Visa alla inlägg
  • Willes Mamma 08

December Bebis 2010 :)

3 barns mamma84 skrev 2011-02-02 12:34:30 följande:
    Liten fråga bara.
    Har sagt att jag haft molvärk hit och dit som mensvärk trott flera ggr att jag skulle få min mens minstänk äl men nu vet jag inte.
    För några dagar sen trodde jag mensen kom och jag sprang in på toan och det var bara en stor 5 kronas flytning i trosan samma sag hände i morse sprang i trodde med 100% att det var mensen som kom men där var det massa flytning som rann det bara ran på trosan ju så jag fick lov att byta och ta trosskydd.
    Nu är det guld precis som då jag var misstänkte jag var gravid.
    Hur fan ska mna göra ?
    Ska jag bara vänta och se eller gravtest ?
    Ammar honom typ inte längre delammar då o då kommer typ inget längre.
    Har molvärk flytningar igen mens men det e för jag ammat jag e trött och hungrig men känner inte va att jag skulle kunna vara gravid IGEN .. hoppas inte jag är det jag kan ju inte då jag fått snitt och elias är för liten !
    Vågar inte berätta för sambon han trodde misstänkte ja hade äl men han vet om min kropp mer än jag gör haha typist honom.
    Jag kände ju molvärk och de kom lite rosa flytning,trodde med bergis att mensen va på G. Men då va de ju inte....de hade ju o göra då med att jag fick den där barnsängsfebern, alltså bakterie.

Men ja svårt o säga...gör ett gravtest, då vet du ju, om de inte e de så kanske du ska ringa BM?? kan ju va så att du inte fått ut allt ditt avlsag tex, pga av att du e snittad.
    ♥ William 080419 & Albin 101213 ♥
  • Willes Mamma 08

Hej:)

Länge sen man skrev!
    Albin va på 2 månaders kontroll i går (han blir de nu på söndag). Han vägde 5,600gram och va 58cm lång :)

Det funkar fint här hemma....bättre än jag ens vågat drömma om! Så nöjd och go bebis! Sover nästan igenom sina dagar hemma. Är vi borta brukar han ofta vara vaken,men sover sen när vi kommer hem. Hemma är väl bäst anatar jag

Albin har fått sån rosslig hosta bara Han kan inte svälja sitt saliv jätte bra så de bara bubblar saliv från hans mun hela tiden. smaskar på sina händer gör han med hela tiden!

Nätterna är väl så där, han äter ca var tredje timme då,

Tänkte på hon stefanie: vart har hon tagit vägen??? Inte skrivit något knappt sen hon fick va??

• Willes Mamma 08

Albin är jätte rosslig och hostig .....dock inte pipig i sin andning, men e med grymt rädd för RS!

Roligt att du börjar blogga lite nhjärtaD

Halig: Vad otäckt...ring i morron och be om en tid för o kolla dig....och skulle de bli något "men" eller vad man säger så kanske du kan få ut något på din försäkring, ha alltid något, även om man så klart önskar allt va ok där nere och såg fint ut!

Det va nån som skrev om framfall i denna tråden som fått de (minns inte vem) så e super rädd för de, todde inte man kunde få de nu som ung utan mer som gammal tant! GAH!

• Willes Mamma 08

Va på efterkontroll idag...skönt och prata av sig lite med sin BM Känns ju ås konstigt med o komma dit utan mage,hehe!
    Skulle satt in en hormonspiral idag va tänkt,men fick inte de pga min livmoderinfektion jag hade för 1 mån sen.
    Så ska till läkare på måndag och göra ett ultraljud + undersökning för o kolla så allt ser helt ok ut med livmodern, och ev om läkaren då anser att det går och sätta in en spiral utan att det finns risk för ytterligare en infektion.

Annars måste jag vänta tills jag fått 2 mensar...och som BM sa, du helammar ju och de kan ju va så att du får tillbax mensen tex 3 mån efter att du slutat och amma.  och sen helst inte på sommaren (pga av infektion).

Så mitt alternativ blir i så fall minipiller.........aldrig ätit. Nån som haft de? för och nackdelar?? får ha de så länge,tills jag kan ha spiralen igen.

Sen vägde jag mig och wiihooo! jag har nu bara 1,5 kg kvar till min startvikt och då kan ja säga att jag inte tänkt på vikten för 5 öre, knappt rört mig och små äter typ jämn (som ja verkligen inte borde). så nu blev ja ju lite peppad till o gå ner de sista + ytterligare. röra på mig mer och sluta småäta så borde jag väl gå ner lite till borde man tycka!

• Willes Mamma 08

just det ja....har ni köpt eller gett något till eran BM när ni varit på efterkontroll???

• Willes Mamma 08

oh my good!
    Här inne va de visst vääldigt länge sen jag hölls.
    Helt tappat orken till FL, men kanske kommer igen

Kommer ju inte orka läsa igenom allt jag missat heller,hehe!
    Hoppas ni alla har de bra, här har vi de fin fint i varje fall

Något som slog mig i går när ja o några vänner pratade. Lixom Albin blir nu 3 mån. Snart 4 mån,jissses ska han kunna sitta då med stöd och äta gröt?? Helt sjukt ju...gud då e han ingen liten bebis längre jöe "snyft"

Nej det går alldeles för fort det här!!
    Albin försökte idag för första gången vända sig från mage till rygg....han har typ totalvägrat innan o ligga på mage

Är det nån mer som helammar här inne???

• Willes Mamma 08
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-11 14:04:33 följande:
    Vårens tecken har tittat fram MYRONA haha tänk att man kan bli så glad men TYVÄRR dödade jag den haha
    Ja då e ja inte ensam...idag kom de en liten Myra o kröp på golvet, ja den fick inte leva här heller,haha!
    Gillar verkligen INTE myror, vi har ett myrbo vid huset såg vi i höstas som måste göras något åt snart....tycker de e sunk när de kommer in inomhus o går......hualigen!
  • Willes Mamma 08
    LokesMammi skrev 2011-03-11 14:08:49 följande:
    Jag får panik över att min plutt blir 2 månader inatt! Min bebis börjar bli stor!
    Loke har redan vänt sig från mage till rygg. Gjorde han när han var 2 veckor. Han har vänt sig 2ggr till efter det, men nu var det ett tag sen han gjorde det. Han gillar o ligga på magen, men inte för länge. Han sover gott iaf på mage =)
    Jag helammar.
    Duktig kille
    Albin ligger mest nöjd o kikar, precis som att han inte orkar o träna,hehe o blir sur om han måste "anstränga"sig när han ligger på mage.
    Ja så de ska bli spännande o se om han fortsätter fösöka el om han väntar lite till.

Nu har du kanske inte tänkt på detta då din bara e 2 mån?? Men hur har du tänkt och göra nära han blir 4 mån? Med gröt o sådant där? Jag har inte en aning.
    .
    Sen funderar jag på om ja skulle ge honom ersättning kvällsmålet, alltså först amma o sen ersättning för o se om han sover bättre?? Han äter var annan- tredje timme på natten....e så trött! Dagtid kan han hålla sig 4-5 timmar. Varför kan han inte de på natten??
    Men är så rädd att han ska föredra flaskan istället??
  • Willes Mamma 08
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-11 14:18:56 följande:
    Visst går det fort Våra pojkar och flickor blir stora.

Angåände mat så ha på babysittern när man ska ge burk mat
    Det ska jag göra

Elias vände från rygg till mage när han var 2 månader
    Och älskar att sova på magen sover bäst och längre då

Ingen delammning eller helammning alls utan flaska nu jag slutade delamma när han blev 2 månader + 2 dagar ca
    aha ok,har du slutat o amma...får man fråga varför ?
  • Willes Mamma 08

Haha...jag han inte vara inne här länge förrän jag åkte på kräksjukan Men nu e jag frisk igen tack o lov!!

Säger bara de , SJUKT jobbigt och amma när man är kräksjuk, Sambob fick ha Albin och jag fick amma efter att jag kräkts, (för då kände jag mig lite,lite bättre en liten stund)! Usch ja!

NATTNING:

Jag ammar Albin runt halv 8 tiden, sen lägger jag honom i hans vagga kl 8, ibland somnar han direkt, ibland ligger han tyst och är vaken tills han somnar. (har babyvakt så jag hör om han skulle bli ledsen)
    Sen vaknar han igen runt 23 och ska ha lite käk. Då orkar jag oftast inte lägga tillbaka honom i vaggan igen så han får sova mellan oss.
    Sen äter han med ca 2-3 timmars mellan rum.....det är de jag tycker e slitsamt... Helt slut på morgonen o tuttarna typ tomma.
    Dagtid äter han ju inte så ofta, så jag förstår inte varför han gör de på natten???
    NÅN som VET KANSKE?

SMAKISARNA:
    Tänkte nog med vänta lite med de,kanske tills han blir 4,5-5 mån.
    Men velar fortf angående ersättning eller inte....men väntar kanske nån månad till, ska ju börja jobba igen när Albin är 6 mån så innan dess måste jag ju slutat och amma dagitd, och bara ge honom ibland och sen på kvällen tex.!
    Ja ett evigt tänk de där om mat o bebisar

• Willes Mamma 08
    thegoddess skrev 2011-03-14 10:11:54 följande:
    för er som har wii kan jag kläckas:

i vår kommer det släppas wii zumba har jag hört ryktas....är inte det perfekt för oss mammor eller vad??
    ronja gillar se sin mamma dansa runt å löjla sig..och så gillar hon musik
    SKA köpas hem hit!!!!
    perfekt.....
    Har i o för sig wii fit, men använder de aldrig,hehe! Men wii zumba kanske ändå vore något
  • Willes Mamma 08

Hello Girls!
    Hoppas ni mår bra!

Nån som kan hjälpa mig med lite tankar o ideer??

Albin äter så ofta på nätterna, kl 20:00 sen 23:00, 02:00,04:00 ,06:00 ca tider, i bland mer, aldrig mindre i varje fall!
    Hur får man dem i soooova hela natten??
    Jag har försökt o ge honom ersättning vid 23 målet i hopp om att han ska sova lite längre, men han tar inte flaskan, han blir bara dö arg o skriker och spottar ut de. ålar o har sig. Sambon har med försökt då ja tänkte att jag luktar mat osv.
    Testade på dagen en gång, då gick de lite bätte, han va inte arg i varje fall,men han åt kanske 10 ml på 1 halvtimme, varav hälften han spottade ut av de 10 ml.
    ja som va nojig att han skulle föredra flaskan om ja börjar lite smått till natten, hehe! så fel jag hade!

Vill ju amma o allt funkar ju osv, bara de att jag hoppas på att om han äter 1 mål ersättning att han ska sova bättre då.

de va lite från mig:)

• Willes Mamma 08
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-01 09:56:58 följande:
    Jag känner en tjej hon har en son som är lika gammal som våra och hon ammar honom han blir ju 4 mån.
    Hon ger inte flaska men när hon provade 1 gång så ville han inte ha alls.
    Han blev som Albin arg och lessen.
    Men hon köpte en napp till honom som var PRECIS som en vårta vet inte var hon köpte den men hon bor här i danmark hon e svensk
    Du kanske borde titta du med om du skulle hitta.

Sen sover barn ju olika kan kanske är i den perjoden att han vill ha mer mat i sig för att han växer som ogräs

Jag har så just nu med elias känns det som.
    Här ge jag ju flaska och han tar men han får lägga sig kl 19-20 tiden beror på hur ''lätt det är'' han har fått för sig att jävlas nu sen sover han till 00 slaget ca och får 200ml ska höja nu denna mål till dubbel.
    Sen varierar det som fan nu .. till ca 01 eller 03 sen får han flaska igen sen sover han till 06-07 ca och får flaska igen.
    Sen är han uppe i fullrulle och somnar igen kl 08.30-09.00 när vi ska åka vagn sen sover han lång pass till 12-13 .00

Men se om du hittar en napp som är som en vårta ..
    hur ser en sådan napp ut ? jag har mam:s flaskor, finns de sådan napp til den??
    linn78 skrev 2011-04-01 10:01:29 följande:
    Prova att ge honom gröt istället på kvällen, det gillas kanske bättre än flaska?! 
    han e ju inte 4 mån än så vet inte, känns så himla tidigt o börja med då på nåe sätt:(
    LokesMammi skrev 2011-04-01 10:18:22 följande:
    Jag hade också problem med att Loke ville äta ofta på natten. Är så glad nu att han godtar nappen! Han har ratat den innan. När han låter så ploppar jag in den sen sover han igen. Jätteskönt. Mat vid halv tolv, tre, sex, nio. Jätte skönt tycker jag! =)
    ja de e ju de, han tar inte nappen heller:( knasiga bebis,hihi! borde ju vara smaskens o ligga i sutta på;)
    delifi2 skrev 2011-04-01 12:51:24 följande:
    skedmata, prova en annan napp, ge honom innan han börjar bli hungrig. Prova annan ersätning. 
    ja de kanske man skulle kunna testa med, men bara e ju sååå trött på natten bara,hehe:)
    smakar ersättningarna annorlunda??
    Momalicious skrev 2011-04-01 10:22:53 följande:
    Jag har tyvärr inga tips. Elliot äter mellan 22-23 och sen äter han igen allt mellan 6 och 10.
    Lyx kvinna,hihi! Elliot får nog ta ett snack  med Albin;)
  • Willes Mamma 08

Kan 4 månaders bebisar tykännas??

Vi var på kalas i dag och då va de en äldre dam som tog albin (han hade aldrig träffat henne innan) och de gick bra en stund,men sen va de som o trycka på en knapp, han blev knallröd och skrev o grät med tårar som jag aldrig nånsin sett innan, helt förtvivlad, hjälpte knappt med min tröst eller bröstet, han skrek närmare i 10 min innan jag fick honom till ro igen.
    Sen åt han lite och vart glad igen.........................sen tog hon upp honom igen, och direkt började hans underläpp darra och tårarna sprutade o han blev högröd o skrek....denna gången gick de dock lite fortare och få honom lugn igen!
    har aldrig varit med om något liknande o albin har aldrig gjort eller skrikigt så tidigare!!

man undrar ju vad som hände??

Hänger inte så bra med i tråden, men har nån börjar ge sina små gröt??
    Albin är ju 4 mån idag.... vet inte hur jag ska göra om jag ska börja eller inte?? o hur,när ,tidpunkt, hur mycket?? haha 2:a barnet ,men lika vilsen som med första:)

By the way! Cissi måste bara säga du är grymt snygg för och vara 40 år! Om en annan såg så fräsch ut som du skulle jag vara överlycklig:)

• Willes Mamma 08
    LillSnurr82 skrev 2011-04-13 22:24:19 följande:
    Min Agnes har haft tykänslor, börja med de redan vid 3 månader. Bara nån tittar och ler mot henne kan hon ibland bli as arg och ledsen. Vet inte om det är ty känslor men borde väl vara nåt liknande i alla fall..?

Jag har börjat ge gröt morgon och kväll.. började med kvällen 2msk, när det gick bra fick hon 2 msk på morgonen också. Sen har jag bara ökat mängden. Nu är vi uppe i 3 msk morgon och kväll, funkar bra tycker jag. Hon sover längre på gröt.. somnar kl 20.00 och har sovit till 1.30-2.00 tiden. Innan vi börja med gröt så sov hon bara högst 3 timmar innan hon ville ha mat igen...

Hon får vid middagstid också en smakportion puré också.
    började ni vid 4 mån? det där med att hon sover längre låter ju inte helt fel:) har ju försökt med ersättning i förhoppning om att albin ska sova längre,men han tar inte flaskan utan vill bara ha bröstet, så om han får gröt o gillar de kanske han med sover bättre:)

Men vid kl 20 målet, ger du något mer då än bara gröten??

ja, jag e inte van vid barn som tykänns direkt, min första, gjorde de inte, o så nu då! Men de måste de ju nästan varit....
  • Willes Mamma 08
    LokesMammi skrev 2011-04-13 22:30:58 följande:
    Försöker också ge Loke ersättning på kvällen efter amning för att han ska sova längre, men han vägrar ta flaskan o får bara lite i sig o det hjälper inget! :(
    ne jag har gett upp nu:( han får bara bröstet, men har typ testat allt känns de som förutom oh byta napp på flaskan så de kanske jag ska göra.
    Men tänker att nu kanske gröten e bättre o försöka med än ersättning!
    LokesMammi skrev 2011-04-13 22:27:01 följande:
    va är tykänslor? :/
    när  ett barn blir besvärat/blygt för nya männsikor
  • Willes Mamma 08
    Mysmamma70 skrev 2011-04-13 22:38:12 följande:
    Oj, tackar tackar Willes mamma

Charlie började tykännas vid fyramån ålder, det är nog inget ovanligt, det gick över efter någon månad, men nu vid 17 mån är han blyg igen. Cornelia är fortfarande solig och glad mot alla

Ja men då måste de bergis varit de, han va glad o log o skratta så länge han va hos mig, men sen då när hon tog honom blev han ledsen. Trodde faktiskt att sådant kom senare, men där trodde jag fel:-P
    LokesMammi skrev 2011-04-13 22:38:23 följande:
    ska träffa bvc sköterskan imorgon på öppna förskolan. ska prata med henne då.

Ok. det är inte Loke. Han ler med hela ansiktet så fort ngn pratar med honom! =)
    Skriv gärna vad de sa på bvc då?!
    Mama Jessie skrev 2011-04-13 22:39:43 följande:
    Willes mamma: vi har börjat med gröt, han har börjat äta en hel portion vid 18, sen göra i ordning för sängen sen amma/ersättning. Som jag skrev ovan så går det ju bra än så länge :)
    det låter ju som sagt lovande Ska jag med testa, gröt vid ca 7 tiden kanske o sen amning kl 8, o sen sover han heeeeeeela natten,hihi får jag hoppas
  • Willes Mamma 08
    LillSnurr82 skrev 2011-04-13 22:41:08 följande:
    Ja vi börja när hon blev 4 månader. Hon får gröt sen byter vi om till pyjamas och ny blöja och lägger oss i sängen, sen får hon amma om hon vill. Är lite olika om hon vill om det eller inte. Sen somnar hon jätte gott Skrattande

Har i dag även gett henne några tsk katrinplommonpuré efter varje mål då hon sen vi börja med gröten blivit lite hårdare i magen och gör bara nr2 en gång/dag mot innan då hon gjorde nr2 kanske 4-5ggr/dag. Det stora lasset kommer nu varje morgon vid 10-tiden och det lasset börjar hon böka fram redan vid 6-7 tiden på morgonen..så låter som det är lite mer jobbigt att bajsa nu.. Får se om det blir bättre men lite katrinplommon. Men är ju helt naturligt att dom blir lite hårdare i magen så fort dom börjar få lite mer fast föda.
    ja de känns som de e tusen saker o tänka på... känner mig helt nojig,hehe
    Hoppas de löser sig med bajseriet, e inte skoj när de små får ont i magen
  • Willes Mamma 08
    Mysmamma70 skrev 2011-04-13 22:40:32 följande:
    Ang gröt - Charlie började äta det vid 3,5 mån ålder och efter några veckor sov han hela nätterna, mätt och belåten!
    Härligt
  • Willes Mamma 08

Tack alla för svaren Nu ska jag lägga mig.... hinner väl sova 30 min o sen ska de ätas,hehe

Svar på tråden December Bebis 2010 :)