Inlägg från: Trollungarnasmamma |Visa alla inlägg
  • Trollungarnasmamma

December Bebis 2010 :)

Förresten så skrev någon om saker de avskyr, jag kan avsky massa saker...säger någon nån speciell maträtt, kan jag antingen bli jätte sugen ele illamående. Alltid lika överraskande.
    Pyttipanna kan jag inte äta alls, usch & fy, alltid så när jag är gravid.

Hångla ele kyssas klarar jag inte heller av, jätte tråkigt....

Men jag börjar må bättre & känna mej glad!

~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Lillfisen i magen 5/12 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-18 21:50:06 följande:
    Jag har 9 dagar efter dig Ja vi skyller på dessa små oliver haha Idag åt jag knäcke macka GOTT som fan haha med ost korv och senap mmmmm vad gott det var
    Men då är du inte i samma vecka som jag? ele?

hahaha lät inte så gott, men jag blev sugen på min gräslök där ute
  • Trollungarnasmamma
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-18 22:01:08 följande:
    Jaha ihihi, fick inte det till att stämma, men det var juh inte så konstigt...

jaaa, ska jag skicka ut min sambo??
  • Trollungarnasmamma
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-18 22:19:44 följande:
    Haha skicka ut honom o be honom plocka många till dig så kan du ha i gräddfil imon med färsk potatis och fiskfinnar gottJa nu stämde det haha
    han skulle ut & plocka men bara till min lilla macka Nja det lät inte så gott med fiskpinnar till det, men annars är det gott

Skulle inte du sova??
  • Trollungarnasmamma
    Småstadsbönan skrev 2010-05-19 10:30:11 följande:
    Jag har oxå en tarmsjukdom men är opererad för den nu, hoppas du får ordning på den med hjälp av din medicenering för jag vet hur jobbig det är att ha skov. I morgon går jag in i v 11 och på fredag så skall vi på inskrivning och då skall vi även få göra ett ul åhhh vad jag längtar Annars så mår jag ganska bra förutom att ichias kommer i kläm i bland och gör sviiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin ont och så den berömda foglossnigen börjar jag känna av vilket jag gjorde i v 10 förra gången oxå inte sååååå rolig men jag håller tummarna att den inte blir som förra gången. Hur mår ni andra???
    Ja det är inget vidare...

men fick se pyret idag & den mådde bra Hjärtat pickade fint!!!
    Nu känns det verkligt!!! Men hon sa typ att jag hade slidkatarr, så jag fick någon medecin :s

Så nu har jag hämtat ut en massa medecin för slidan & tarmarna.
    Inte så kul, men vi alla måste må bra.

Nu ska jag lägga mej i 30 min innan det är dags för lunch. Plugga gör jag ikväll en timme ist.
  • Trollungarnasmamma
    Utomlands skrev 2010-05-19 10:34:17 följande:
    Nervös nervös!!! om ca tva timmar ska vi titta in till bebisen!!! Vilken kväll och natt jag har haft fy sjutton! Hade en bränna i bröstet som gjorde ont i ryggen i bröstet och upp i halsen! Testade med en tablett som man kan ta men den hjälpte noll, drack ett glas mjölk hjälpte inte häller, 00.00 klädde vi pa oss och gick ut och gick en runda sen ner i bingen värkade hjälpa faktiskt och har typ suttit och sovit hela natten. Detta har hänt ett par ganger nu, men  inte lika illa som igar.Vet inte om det har med mi Kebab diarre i förrgar att göra??? Idag har jag konstigt ont lite till höger om navlen. Vilken tur att det är just idag som viska fa se den!!!! Annars hade vi nog stuckit till akuten.Fy vad avis jag blir pa allt sexande, jag vill OXA!!! Typ 2 manader sen sist och gubben klagar inte, men jag gör! Men det är nog för att inte pressa mej, eftersom doktorn har förbjudit oss! Nästa vecka kanske kanske... vecka tolv ... dream dream dream...
    När du skrev detta så tittade vi in till vår bebis. Den mådde mycket bra Det var skönt!
    Lagom med vatten osv, sa hon.

Så nu kan jag slappna av lite, & mannen min börjar förstå det lite mer nu...& mej med.
  • Trollungarnasmamma
    Karttikeya skrev 2010-05-19 18:47:43 följande:
    Jag och karln hade också tänkt vänta ett tag, men när vi fått lägenhet nära staden där karln fått jobb så sa vi att "händer det så händer det"  Får göra avbrott i studierna, men det är det värt!!Nu längtar jag tills det börjar synas, haha.. Jag vill inte bara se tjock ut.
    Ja det är det verkligen värt.
    Jag fortsatte & plugga med sonen, men det är nått jag ångrar idag, kändes inte helhjärtat nått utav det, varken i studier eller i sonen.

Så jag lär nog inte bli klar tills nästa heller, men jag tänker ta paus så jag kan få njuta av mammaledigheten!

Ne vem vill se tjock ut? Heja våra magar nu!
    Jaya skrev 2010-05-19 18:53:06 följande:
    Här har ni en till! och student med dessutom Har varit hos BM och gjort ett VUL. Jag är 9 +3 veckor idag. så BF blir ju runt 19:e 20:E december.Jag studerar KY och är färdigutbildad i Maj 2011. så jag kommer skjuta upp sista terminen ett år och ta den efter lite mammaledighet!jag svävar på moln nu!
    Grattis

& det gör du rätt i!!
    MajMamman08 skrev 2010-05-19 19:07:51 följande:
    Nu e vi verkligen många Trodde aldrig att de va så många som skulle föda bebis i DEC  E ju inte direkt en poppis månad att få barn i,hihihi! Men jag tycker de ska bli sååå skönt,bara få vara hemma med lille bebisen o förhoppningsvis har mammamagen lagt sig lite till beach 2011,haha!! Vi e precis i köpa hus just nu och går de som vi vill så flyttar vi 1 augusti Va på banken i dag så allt lån e klart,och så möte i morgon med säljaren,wiihooo!!! Passar perfekt,man hinner renovera lite smått innan bebisen sen kommer!Mitt illamående börjar bli bättre som tur e! Äter fortf tab mot illamåendet! Men behöver inte ta 2 om dagen nu som innan! Men tröttheten sitter i!!Tänkte höra,e de nån som funderar på gravidförsäkring??
    Åhhh hus jag har längtat efter hus så länge nu!!!! Men vi har nog inte råd ännu. Iofs har vi inte kollat & vi ska till banken snart så då kan man juh höra vad de säger...
    fast vi har knappt tid att sköta vår hyresrätt med trädgård nu

AnnaCL, jag vill  med ha städmani!!!!!! skicka över lite!!

Nu har jag juh fått se vår lill* räka. Känns bättre, men inte helt.
    Hon sa att  jag hade slidkatarr, någon som har erfarenhet av det?
    Nu väntar vi på v 15 då vi ska lyssna på hjärtat Är bara det som fattas säger min älskling, sen fattar han nog, varför jag är så trött osv
  • Trollungarnasmamma
    AnnaCL skrev 2010-05-19 22:27:29 följande:
     NhjärtaD: här kommer ett lass. Jag är helt chockad över mig själv. Skulle egentligen behövt plugga men istället har jag rensat och städat lägenheten. Sjukt svettig har jag varit hela dagen och helt slut. Men det bästa är att mitt illamående håller sig bortanär jag gör annat än ligger ner, det är hurra!
    Åhhh tack! Tror det hjälpte lite för jag känner för mer idag
    Ska rensa lite i köket iaf efter pluggandet, kan bero på vädret kanske oxå
    Momalicious skrev 2010-05-19 23:34:51 följande:
    Idag har varit en konstig dag. Mådde småilla på morgonen men rätt bra jämfört med hur jag mått tidigare. Gick ut och satte mig i solen efter frukost och pluggade och hade en sån konstig känsla i magen. Efter ca tre minuter rapar jag, tror jag, och kräks helt utan förvarning. BLÄ. Så har det fortsatt hela dagen, fast utan illamående. Trodde inte ens det var möjligt att spy utan att må illa och idag har jag inte ens tagit postafen så det var riktigt konstigt. Var tvungen att vara ute/vara nära toaletten hela tiden ifall om att. Jag fick ingen förvarning nån gång! Helkonstigt Hoppas jag slipper surprise-spyor imorgon när jag ska till skolan haha. Vill inte berätta för klassen än och vill inte att de ska tro att jag är magsjuk eller nåt. Nu är det dags för mig att sova, är supertrött men har kämpat igenom mig dagen för att plugga. Natti natti!
    Usch det lät inget najs du!!!
    MalakiW skrev 2010-05-19 23:39:04 följande:
    Vad alla verkar få gå på inskrivning tidigt! Jag ska ju inte gå förrän v15, men har iofs varit på ett hälsosamtal i v7.. Men en dum fråga i sammanhanget: Vad händer egentligen på en inskrivning? Tas det prover och kan man hoppas på ett UL?God natt alla goa tjejer!
    Tas bara prover & lite sjukdoms bilder & tidigare graviditeter & förlossningar osv. så är det här iaf!
    AnneliY skrev 2010-05-20 01:50:20 följande:
    Hejsan,kul med en tråd som det skriv flitigt i!!Jag är gravid med BF 24/12 enl mensen,eg tror jag det är några dagar senare efs jag inte brukar ha äl dag 14 utan snarare dag 17-20 så UL nästa torsdag får ge mig mer korrekt svar ,då är det även inskrivning...Jag tror jag är antingen i mitten eller i slutet av vecka 9 nu...Har en son född 8/1-09 så det blir väl nästan precis 2 år mellan barnen,sååå spännande...Har  mått rätt kasst första veckorna men nu mår jag något bättre iaf...lite trött och mår illa till och från bara...
    Heeej

Fick med en son i jan-09! Sen har jag en dotter sen 06 med!

jag har med mått kasst, men är nästan helt okej nu
    Juvel skrev 2010-05-20 06:00:38 följande:
    God morgon tjejer!Uppe med tuppen idag, ska dels jobba tidig dag idag och dels har jag så svårt att sova. Någon mer som har det? Jag kan inte somna om när jag vaknar på natten fast jag är sååå trött...Välkomna alla nya, roligt att det är så många nu:)Och kul med hus! Vi köpte vårt radhus för snart två år sedan när dottern var bebis och de tär det bästa vi gjort. Att bara kunna öppna dörren så hon kan rusa ut och leka med alla barn är fantastiskt.Jag har också fått mage, men det kan väl inte vara möjligt? Det är ju fortfarande bara tarmarna för bebisen är ju inte större än en jordgubbe typ. Det kan ju vara så att det lägger snart men för tillfället är det svårt att dölja och jag vill absolut inte berätta än för omgivningen...Vi fick tid för KUB redan om knappt två veckor (blodprovet är redan taget) en jag sköt upp det. Vill gärna har passaerat 12 fulla veckor med lite marginal så den 7 juni ska vi dit. Hoppas allt ser bra ut då fortfarande (japp, är fortfarande orolig...).Som omföderksa här går man till BM för hälsosamtal så fort man plussar typ, inskrivning i vecka 8-12 och sen tillbaka i vecka 25! Känns ganska skönt när det är andra barnet att inte behöva gå så ofta i början, det är ju i slutet det händer grejer och är spännande;)Ha en bra dag allihop, här ser det ut att bli varmt, varmt, varmt:)
    Vi har med kanon väder idag
    Mopplis skrev 2010-05-20 06:19:22 följande:
    I helgen flyttar vi till hus- så skönt!!På tal om gravidförsäkring så har jag en från folksam, grund inte utökad. För när jag fick hem försäkringspapperna blev jag väldigt misstänksam för den täcker inget av det som är vanligt i sjukdomsväg för barnet och då kan det lika gärna vara...Annars va det högre ersättning om barnet dog och det skiter jag i faktiskt- de pengarna kan de stoppa upp i röven- nu ska ajg till jobbet och sedan inskrivning TJOHO!!!
    Åhhhh vad  kul

ja det har du helt rätt i, de pengarna vill man juh inte ha!!

Lycka till på inskrivningen!!!
  • Trollungarnasmamma
    Momalicious skrev 2010-05-20 06:37:16 följande:
    Ännu mer nya, vad kul! December verkar vara en mer populär månad än jag trodde Grattis till dig static.familjeliv.se/css/sprite/img/vertical....); background-position: 100% -4542px; background-repeat: no-repeat no-repeat !important; margin: 0px; border: 0px none initial;" href="www.familjeliv.se/hem/anneliy/presentation.php">AnneliY ! Nu är det snart dags för mig att äta frukost och klä på mig. Verkar bli en lika varm och fin dag idag som igår! Gud vad härligt! Synd att jag inte slutar förrän klockan 16, annars hade jag velat ta vara på vädret. Men men. Är hemma runt 17.30-18 så förhoppningsvis håller värmen i sig hela kvällen idag med! Det var någon som frågade om gravidförsäkring? Kommer inte ihåg vem riktigt, men jag ska ha det. Förmodligen någon gratisförsäkring för jag tyckte ingen av de betalförsäkringarna täckte "allt" så att säga. Vissa betalförsäkringar gav ju bara MER pengar om nåt hände, men täckte inte riktigt lika mycket i vissa fall. Och det är ju inte direkt pengarna det handlar om, nej fy.. Ska ta itu med det när det lugnar ner sig i skolan. Den listan börjar bli lång nu Nej, nu får jag dra mig. Skriver så mycket varje gång haha. Ha en bra dag nu tjejer! 
    Jag kan med sova hur länge som helst!!!
    AnnaCL skrev 2010-05-20 07:06:34 följande:
    På inskivningen fick vi träffa den BM som ska följa oss. Hon hade ett hälsosamtal kan man väl säga och lämnade en massa information om fosterdiagnostik och vilka livsmedel man får äta. Sedan gjorde hon en fullständig journal med tidigare sjukdomar, allergier, tidigare graviditeter och en massa sånt. Sedan vägde hon mig, tog blodtryck och jag fick lämna blodprover samt urinprov. Sedan fick vi veta tiden för RUL. Jag gillade henne så mycket att jag vill dit oftare
    Det är härligt när man trivs med sin BM
    ÄlskarNova skrev 2010-05-20 07:46:22 följande:
    God morgon! Sitter och äter lite frukost med solen skinande genom fönstret och fåglarna kvittrandes genom altandörren. Härligt att bo ute på landet!  Idag är jag ledig men har saker att göra ändå. Ska träffa läkaren på MVC i em för en grav.planering iom att jag tar mediciner. Hoppas på fler kollar av mig och bebis. Jag tycker det är kul att springa hos MVC. haha!  Mamma följer med och har hand om Nova sålänge, sen drar vi på stan och ska shoppa lite. härligt! Blir en bra dag det här!
    Det gjorde jag med & jag bor i stan hihihi

Låter som en kanon dag för er!!!
    Karttikeya skrev 2010-05-20 08:36:55 följande:
    Ja, allt har sin tid  Ska jag vara mamma blir det mamma på heltid och ska jag plugga så.. Kanske inte på heltid, men jag vill kunna koncentrera mig mer och förväntar mig mycket hjälp från släkt och sambon såklart. Det har dom alla sagt, så jag behöver inte oroa mig. Får väl se hur lätt för mig det blir att få hjälp bara Hahaha, jag ser ju redan tjock ut. Väger alldeles för mycket, men jag menar när jag slipper dölja magen för att den är så svullen och man tydligt ser att där är en gravidmage istället ^^Samlar massa vätska eller något.. Har försökt dricka mer men det är ju jättesvårt.. Snart kan jag inte ha förlovningsringen på mig
    Förstod att du menade så

Ja, jag känner att utbildningen får vänta, har den väntat så här länge kan den vänta ett tag till...vill njuta av denna bebisen!

Oj redan
    linasmama skrev 2010-05-20 09:52:48 följande:
    jag har varit inne varje dag och läst men inte haft tid eller ork att skriva. Mår pyton igen, orkar knappt gå ut med hunden eller ta hand om min dotter..  Var på inskrivning i tisdags. Alla prover och allt såg jätte bra ut, hade inte dåligt blodvärde eller något. Jag har världens underbaraste bm, jag hade henne med dottern oxå. Men hon trodde att jag hade vätskebrist och inte ätit på länge när jag höll på att svimma för ett par veckor sen. Jag måste äta 3-4 mellanmål varje dag och dricka minst två liter vätska. Då skulle jag inte bli lika dålig så får hoppas att hon har rätt. Var tråkigt att min sambo inte kunde vara med eftersom det är hans första barn känns det som att alla möten är lika viktiga för honom också. Vi ska göra UL i början av Juli och sen träffa henne när jag är i v 20 igen om allt ser bra på UL. Fick massa broshyrer (Stavning?!) om rökning under graviditeten och det finns då inte en chans att jag tänker ens smaka ett bloss, usch vad man utsätter barnen för när man är gravid och röker Är snart en månad sen jag slutade..
    Tråkigt att du mår så dåligt!!!
    shiny02 skrev 2010-05-20 10:59:16 följande:
    Fyy för dessa hormoner... v 11 ( 10+2 ) har precis gråtit en skvätt igen... o denna gång pga att barnvakten som skulle kolla efter min 8 1/2 mån gamla dotter just ringde och sa att hon är sjuk. Så blir ingen tandläkare för min del idag. såå trött på att böla jämt o ständigt...hoppas de går över snart.   Hoppas ni andra har en bättre dag än mig kram   ps. faen va larvig man är...gråter för inget egentligen
    hihihi ja men det gör jag med, när nått går emot mej är det inte roligt!!
  • Trollungarnasmamma
    Utomlands skrev 2010-05-20 13:21:14 följande:
    När du skrev detta så tittade vi in till vår bebis. Den mådde mycket bra Det var skönt! Lagom med vatten osv, sa hon. Så nu kan jag slappna av lite, & mannen min börjar förstå det lite mer nu...& mej med
    Min var det från början oxå, men sen när jag började må dåligt tappade han kontrollen ele så. Nu börjar han fatta igen
    Haaha ja min sambo sa igår att bebis vände sej om & kollade in vilja vi var {#lang_emotions_tongue_out}
    MalakiW skrev 2010-05-20 13:38:25 följande:
    Tack för lunchen idag Minifer! Mycket kul och trevligt!
    Kul att ni hittat varann
Svar på tråden December Bebis 2010 :)