Inlägg från: Trollungarnasmamma |Visa alla inlägg
  • Trollungarnasmamma

December Bebis 2010 :)

3 barns mamma84 skrev 2010-05-25 11:45:03 följande:
    Ja jag är med hungrig, blir väl lunch om någon timme....ta det lugnt hade varit skönt...men blir inget med det idag.....
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Lillfisen i magen 5/12 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma
    MajMamman08 skrev 2010-05-25 13:47:22 följande:
    Släpper ditt illamående när du kräks?? önskar jag fick kräkas,kanske att man slipper må illa i någon mili sekund dåe?? Detsamma,ber typ till högre makter att jag ska vakna upp en dag och illamåendet e puts väck
    Aj då
    Finns juh tyvärr de som mår dåligt länge, men jag hoppas verkligen det snart avtar för dej!!
  • Trollungarnasmamma
    MajMamman08 skrev 2010-05-25 13:53:13 följande:
    Ja jag med...Får ge mitt hopp till v 14 Läste att de ska klinga av mellan v 12-14! hehe!
    hahaha då siktar vi på det
  • Trollungarnasmamma
    Karttikeya skrev 2010-05-25 16:42:32 följande:
    Ja, jag ska försöka tänka mer positivt. Men ibland har man sådana här dagar. Det lustiga är att man har lust att möla i sig godis och choklad, när man sitter och lipar för att man känner sig fet och värdelös. Ack.
    ja det är tyvärr det som kan hjälpa
    Emelle skrev 2010-05-25 17:17:41 följande:
    Hej!!Gud så gulligt att du tänker på mig Det har gått bra. Min fina läkare kolalde nog tappen och allt och hittade inga fel som kunde lämna blödningar. Även livmodern såg bra ut.BÄST var dock bebis!!  3 cm, låg och sprattlade hej vilt. Armar och små ben. Naaw!Så liten men endå så stor. Blev flyttad bak 2 dagar precis som jag trodde och är nu i v 9+5 BF 22 december...= GOD JUL Nu längtar vi till NUPP om ca 3 veckor då kommer man se ÄNNU bättre!!
    Skönt att de kikade igenom dej
    Ja de är så söta de små liven, tom när de är så små
  • Trollungarnasmamma
    MalakiW skrev 2010-05-25 20:22:09 följande:
    Hej vännen,visst är det så! Har redan fått ett ganska okänsligt mail från en vän som känner till vad som hänt.. Hon bara pratar på om deras barn och om hur härligt det är med barn utan att nämna ngt om vad som hänt. Igår när jag skulle ringa BM och avboka tider blev jag nästan avbruten mitt i samtalet för att hon inte hade tid längre..Allt jag sa besvarade hon bara med "förstår inte varför du berättar det för mig" och "jag kan inte säga ngt som gör det bra". Okänslig idiot.Vi har precis som er försökt väldigt länge och precis som er hade vi också fått tid hos infertilitetskliniken nu i maj och precis som er blev jag gravid nu i mars. Du kan ana hur glad jag var när jag ringde dit i mars och skulle avboka alla besök? Nu igår blev jag tvungen att ringa och be om få komma i alla fall. Känns surt, men skönt att det gick att ordna.Nä nu ska vi försöka ägna sommaren till att resa och göra ngt kul som ger energi och som gör att man kan gå vidare.Håller med om att psyket är viktigt för att kunna gå vidare.. Idag har det gått hyfsat med skådespeleriet på jobbet, men de tycker ändå att jag ser konstig ut.. (de vet inget på jobbet).kramar i mängder och tack för stödet!
    Är tråkigt att läsa att de i vården är så okänsliga... & jobbigt för dej gumman.....
    Om du orkar så självklart ska du stanna & hänga med oss!!!
  • Trollungarnasmamma
    Emelle skrev 2010-05-26 18:19:33 följande:
    Har en riktigt skitdag.Har varit på läkarbesök och fått schema för att lämna urinodlig en ggn i månaden Annars var det inget märkvärdigt...Mår sååå illa och är satans trött. Orkar knappt sitta upp. FY vad trött ja är på det här nu. Vill bli sympyomfri och pigg...Men jag får väl dras med skiten en månad minst till. Vecka 11 i morgon...*en evighet kvar juuu*
    Förstår dej massor, men sen helt plötsligt bara försvinner det!!!
    AnneliY skrev 2010-05-26 19:54:32 följande:
    Hej töser!!Imån är det äntligen dags för VUL & inskrivning!! jiihooo!!Lite nervös...tänk om bebis inte mår bra liksom men jag mår iaf skit illa & är hemma från jobbet just nu för jag konstant håller på att spy...och brösten har svällt en hel del och växtvärk till och från det har jag så jag hoppas hoppas hoppas av hela mitt att allt ser bra ut imån...Ska bara jobba lördag natt sedan är jag ledig i 5 veckor!!!! såååå härligt va jag längtar...på söndag åker jag,min son och min mamma till min bror som bor i säffle på semester,på måndag börjar även min 2 veckor långa intensiv utbildning till körkort!!!ÄNTLIGEN...håll tummarna för mig imån!!! kram på er alla hormonella monster heheheee....
    Vad kul
    Mår du dåligt ska du se att allt är bra Fick höra att mår man väldigt illa osv så betyder det att mf minskar då det satt sej fast ordentligt, men det kan juh bara varit en tröst
    Härligt med ledigt
    Jessika82 skrev 2010-05-26 19:57:17 följande:
    Jag höll på att spy inne i vår lokala mataffär i måndags har ingen mat lust överhuvudtaget....  har ätit chips glass och druckit festis. alla annan mat kommer bara upp igen det känns väldigt jobbigt då jag ska börja jobba på måndag...
    Jobbigt
    TheUnknown skrev 2010-05-26 20:53:08 följande:
    Här molar det på! Jag har ju bakåtlutad livmoder tydligen, vad det nu betyder, men läste i en tråd att det kan göra ont när den rätar upp sig typ, så jag antar att det är vad som händer:)Är också sådär jobbigt trött, hade tänkt att sova hela dagen idag, men blev inringd halv sju i morse, bara att gå upp.. jobbar hela dagen i morgon också, men sen är jag ledig fre-sön =) Magen svullnar som fan vissa kvällar.. Jag har börjat bli paranoid! Skitjobbigt! Känns som varenda människa vet om det, särskilt som om mamma vet och konstigt nog min dotter, hon pratar bara bebisar och att hon vill bli storasyster.. :S Men inte kan dom väl veta.. har ju inte sagt något o tänkt vänta en månad till..
    Gahh det är jobbigt när de ringer in en så tidigt när man planerat att sova!!!
    De kanske vet omedvetet
    Ninnie81 skrev 2010-05-26 20:59:26 följande:
    Whiii...idag är ja i v.13. Så nu har ja gått de 12 första kritiska veckorna och i morgon åkter ja till storstan
    Det är jag med!!! 12+2 idag!!!
  • Trollungarnasmamma
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-26 21:49:44 följande:
    e jag onormal som inte har molvärk nu då ?
    Nej för tusan, jag har inte det & har knappt haft det heller...
    & min bebis mådde bra för en vecka sen iaf
  • Trollungarnasmamma

Idag har dagen bestått av bankbesök, provtagning, fika, lek & biblioteksbesök.

Min mage e så bubblig på kvällarna, låter som bara den & fisenödig som attan

Har dessa symtom kvar:
    Hunger nästan konstant
    kissar ofta
    humörsvängningar
    0 sexlust
    en liiiiten gravidmage
    större bröst

Mamma sa idag att det är som vanligt när du är gravid att det inte syns bakifrån hihihi, men nog börjar jag växa här & var kärlekshandtagen är lite större än vanligt...

• Trollungarnasmamma
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-26 21:55:34 följande:
    Okej tack vännen att du gör mig lugn igen.Varför har man molvärk innan bim och efter bim och efter man fått + och håller i sig i några veckor men sen är dom puff helt borta bland moln.Mina försvan i vecka 7-8-9 typ sen var det inget mer.Trodde man skulle ha det hela tiden då barnet växer ju hela tiden 1mm varje dag.
    Kan väl ta ett tag innan kroppen fattar att det inte är mensdax trots allt
    & det är juh olika från kvinna till kvinna hur mycket du har....
Svar på tråden December Bebis 2010 :)