• linn78

December Bebis 2010 :)

Momalicious skrev 2010-06-18 23:40:39 följande:
    Jag har inte lust att bråka, men man utför ju RUL just i dessa veckor för att alla barn är lika stora och man därför ska kunna fastställa BF så korrekt som möjligt.
    Det sa en förlossningsläkare till mig för ett par dagar sen när jag gjorde VUL och de sa det även i "In the Womb" (en dokumentär) samt att det står i information om man läser om RUL.
    Danmark kanske inte har samma riktlinjer men det är så det går till i iaf Sverige och Storbritannien.  

Som sagt, jag har inte lust att bråka, men det är fakta och det kan du googla fram.

Tack momalicious för din medhållningGlad

Och Carina: Jag VET att jag har rätt ang detta! Dessutom har jag aldrig skrivit att du inte skulle trivas i Danmark och så skrev jag att du har inte ens bott där i ett år, 10 månader är väl inte ett år eller har jag fel nu också enligt dej? Du tror kanske att ett år har 5 mån eller?
    Slutdiskuterat eftersom du inte tål att någon annan har rätt...
  • linn78

The unknown: hur mår du idag? Har du pratat med någon?

Mopplis: Ni också? Hoppas det löser sig för er...

In i v 17 idag!! Tiden går så himla snabbt jämfört med första gravven. 2 veckor kvar till RUL. Jag tycker mej känna rörelser men dom är liksom för högt upp, strax över naveln. Och dit når ju inte ens livmodern förrän efter v 20 så det är nog fortfarande tarmarna som spökarRynkar på näsan 
    Min foglossning har under de senaste dagarna blivit sämre också, hoppas hoppas hoppas att den inte blir så kass som sist, vi har ju en flytt i slutet av augusti att klara av.

jag ursäktar än en gång gårdagens inlägg, jag är ingen "bråkkärring" i vanliga fall (är inte ens speciellt aktiv i trådar) men har som sagt varit i samma trådar som 2barnsmamma innan och vet precis hur hon är och dessutom så svarade jag från början bara på detta ang RUL och TUL. Men hon tål tyvärr inte att man säger emot och detta är ju ändå ett diskussionsforum där man ska få säga vad man vet, tror och tycker eller?!! Jaja, over and outTyst 

• linn78

ninnie81: missade att du känt bebis, vad mysigt!! Och vad tidigt du känt alla dina! Jag kände min första i v 19, hade då moderkakan i framvägg så det var väl ok tidigt ändå=)

• linn78

ja, här blir det inget sex alls=( Min lust är som bortblåst, det var likadant förra gravven... Grattis till er som har lusten kvarFlört Tycker synd om sambon bara, jag får väl ställa upp, blir ju bra bara man börjar, hihi!

Jag har dom senaste dagarna haft mensvärk. Jag förmodar att det är växtvärk men konstigt att det kom nu helt plötsligt?!! Någon annan? Fast nu när jag tänker efter så kan jag knappt knäppa det sista paret jeans som passar och det kunde jag i veckan så ja, det har kanske växt på rejält sista dagarna... Blir till att plocka fram gravbyxorna imorgon så jag har något att ha på mej när sonen ska på kalas imorgon.

• linn78
    Emelle skrev 2010-06-19 22:19:23 följande:

Momalicious-

Vilken myskväll med mamsen... Och gulligt av din sambo ju! Hihi!

Åååå ni som känner era små. Fatta vad avis jag är på er. Är ju i vecka 14 nu och har inte känt något än och räknar inte med det heller inom ett par veckor. men jag LÄNGTAR det kan jag lova!

Sexlusten är inte på topp här heller, men som många av er verkar tycka så är det ju toppen bara man sätter igång! Kvällarna är jag alldeles för trött och har mått dåligt på tills nyligen och faktiskt har jag inte prioriterat sex så mycket nu senaste tiden. Det kommer säkert att bli bättre med det också nu när man börjar slippa illamåendet och tröttheten som mest..

Linn- Ja jeans ja...var flera veckor sen jag fick på mig mina vanliga...Mamabyxor is the shit!!

Och bara för att säga min mening så håller jag med en del av er härinne...
    Det behöver dock inte bli en otrevlig ton och man behöver inte stänga av någon (frysa ut) ur tråden bara för att man inte håller med. Ang. UL så har jag tänkt många tankar de sensate veckorna då en del skrivits men har hållt tyst då jag mistänkt att det bara skulle resultera i...vad det just gjorde!
    Kraaam till er girls! Nalle

Ja, det är dom verkligen! The shit alltså=) Och sköna också!! Vet faktiskt inte varför jag drar mej för att plocka fram dom, sist kunde jag inte vänta tills jag kunde ha mammisar... Känner mej mycket tjockare i hela kroppen denna gång så jag tror att det har med det att göra.
  • linn78

momalicious: åhh, vilken söt sambo!! Sånt skulle aldrig min tänka på. Eller jo förresten, när det handlar om spanska landslagets fotbollskläder så köper han lätt allt som finns=)

linasmama: Vad är det för problem du har med ryggen? Har du det alltid eller är det grav relaterat?

• linn78

linasmama: usch vad jobbigt med ständiga ryggbesvär. Jag förmodar att du redan provat det mesta för att lindra det. Har du varit på någon smärtklinik och blivit kollat? Vad är falsk ischias? Jag känner av vanlig (tror jag) ischias ibland men tack och lov väldigt sällan. Och det är inget som blivit värre nu under gravven. Men jag har ju foglossning, ganska svår sådan. Sist iaf då jag blev sjukskriven redan runt v 28.

• linn78
    linasmama skrev 2010-06-19 23:27:55 följande:
    Linn78: Måste bara säga att du har ett fint namn, jag heter också Linn

Ja det är riktigt jobbigt. Nej jag lärde mig att leva med det innan jag blev gravid så har inte varit på smärtklinik eller något. Jag är envis och lär mig att stå ut istället. Nu har jag däremot lite för ont för det.

Falsk ischias:

"Orsaken till smärtor i rygg, höfter och lår behöver inte vara relaterad till ischiasnerven. Falsk ischias är mycket vanligare än äkta. Smärtan är lindrigare och mer diffus än vad som uppstår vid äkta ischias. Det är sällsynt att den fortsätter nedanför knäet. Muskelsvaghet eller känselbortfall uppstår aldrig vid falsk ischias. 
    Falsk ischias har många olika orsaker men härrör sig aldrig från ischiasnerven.
    Falsk ischias kan också orsakas av skador eller sjukdomar i ryggen, bäckenlederna eller höftlederna, men detta är mer ovanligt. "

Usch då, jag funderar om jag börjat fått foglossning så det är därför jag har så grymt ont nu?! Ska ringa bm på måndag och se om jag kan få en tid snart så jag får kolla på. 
    haha, jag heter inte linn på riktigt men har alltid gillat det namnet=) Har använt det som nick till allt sen jag började "interneta"...
    Här går man direkt till sjukgymnasten och blir kollad om man får foglossning, ont i rygg mm i samband med graviditet, alltså inte genom bm. Fast det kan ju vara olika var man bor. Tycker att du ska få en tid att bli kollad på iaf. Om det är foglossning så finns ju en del rörelser man ska undvika och en del grejer som kan hjälpa tex bälte eller TENS apparat. Sist gick jag i rehab bassängen för att kunna röra mej obehindrat åtminstone 1-2 ggr /vecka och så hade jag ett program jag skulle följa där i bassängen. Det var jag med fetmage och resten pensionärerSkrattande. Men otroligt skönt!!! Lite tips bara så du inte blir helt liggandes redan..
  • linn78

momalicious: nähä du, angående barnrummet lägger jag in min veto röstGlad. Jag har bilder i galleriet på nuvarande barnrummet (långt bak tror jag) och den är jag/vi fortfarande nöjda med men nu ska vi ju flytta så det ska bli så himla kul att få göra ett nytt bebis/barnrum igen!!

• linn78

moma: väggen är målad och sen är det wallstickers. Lätt att göra. När bilderna togs var Axel inte född än så det var faktiskt ett barnfritt barnrum=) Det är inte så städat och perfekt nu kan jag säga...

linasmama: har dom ingen telefonsvarare så dom kan ringa upp dej istället? Jag är också helkass på att komma ihåg telefontider.

Minifer: Precis där känner jag också rörelser! Känns jätteknepigt eftersom där inte ska finns något=/ Får kanske kolla upp om det går någon skånsk inälvsmask=) Jag hade faktiskt inte så ont av sparka sist, tyckte det var värst när det kändes som om bebis låg och knep mej i urinblåsan...
    Håller med om klänningen! Jättefin! Fast jag tänker nu bara på Boxer-Robert när jag ser Daniel=)

Svar på tråden December Bebis 2010 :)