linasmama skrev 2010-06-19 23:27:55 följande:
Linn78: Måste bara säga att du har ett fint namn, jag heter också Linn
Ja det är riktigt jobbigt. Nej jag lärde mig att leva med det innan jag blev gravid så har inte varit på smärtklinik eller något. Jag är envis och lär mig att stå ut istället. Nu har jag däremot lite för ont för det.
Falsk ischias:
"Orsaken till smärtor i rygg, höfter och lår behöver inte vara relaterad till ischiasnerven. Falsk ischias är mycket vanligare än äkta. Smärtan är lindrigare och mer diffus än vad som uppstår vid äkta ischias. Det är sällsynt att den fortsätter nedanför knäet. Muskelsvaghet eller känselbortfall uppstår aldrig vid falsk ischias.
Falsk ischias har många olika orsaker men härrör sig aldrig från ischiasnerven.
Falsk ischias kan också orsakas av skador eller sjukdomar i ryggen, bäckenlederna eller höftlederna, men detta är mer ovanligt. "
Usch då, jag funderar om jag börjat fått foglossning så det är därför jag har så grymt ont nu?! Ska ringa bm på måndag och se om jag kan få en tid snart så jag får kolla på.
haha, jag heter inte linn på riktigt men har alltid gillat det namnet=) Har använt det som nick till allt sen jag började "interneta"...
Här går man direkt till sjukgymnasten och blir kollad om man får foglossning, ont i rygg mm i samband med graviditet, alltså inte genom bm. Fast det kan ju vara olika var man bor. Tycker att du ska få en tid att bli kollad på iaf. Om det är foglossning så finns ju en del rörelser man ska undvika och en del grejer som kan hjälpa tex bälte eller TENS apparat. Sist gick jag i rehab bassängen för att kunna röra mej obehindrat åtminstone 1-2 ggr /vecka och så hade jag ett program jag skulle följa där i bassängen. Det var jag med fetmage och resten pensionärer

. Men otroligt skönt!!! Lite tips bara så du inte blir helt liggandes redan..