• Licebe

December Bebis 2010 :)

Momalicious skrev 2010-10-15 15:11:58 följande:
    Oj, det visste jag faktiskt inte. Alltså det där med att "kasta upp barnet i luften". Det är ju jättevanligt att folk, och särskilt män, gör det. Hua, måste säga det till alla som håller barnet så ingen gör det. Usch :(
    Ja, kände igår hur jobbigt det kommer att bli med barn och alla som vill hålla och gosa.
    Man kommer vara så rädd för bakterier eller att dom ska glömma handen under huvudet, eller råka tappa bebisen eller ha röka utan att tvätta händerna eller spilla kaffe eller nåt annat.
    Jag kommer stå och säga åt folk hela tiden och dom kommer påpeka hur fjantig jag är.
    Speciellt dom som inte själv har barn.
    Ååhh, kommer bli värsta moralhönsmamman:p
  • Licebe
    NhjärtaD skrev 2010-10-15 18:17:51 följande:
    Åhhhh blir glad för er som är timvikarier när ni får HP samtidigt som jag blir helt tokig för att min chef sa att hon inte kunde skriva på några papper!!!!! hel knas tycker jag!!!
    Momalicious skrev 2010-10-15 10:41:02 följande:
    Wiiiih, min körlektion gick sjukt bra idag! Enda "felet" jag gjorde var att jag kör rätt hårt när jag blir stressad men annars inga fel. Nu ska jag njuta av helgen!
    Och stoort grattis till linasmamma som fått sin hp, det är du värd! :D
    Wiiiie du fixar detta
    Vad kunde hon inte skriva på?
    Hon har väl skyldigheter som din chef för fasen!
    Vänd dig till facket
  • Licebe

Om sex.
    Är verkligen inte lika sugen nu längre, plus att det känns lite fel ibland när man håller på och bebisen rör sig jättemycket.

Men det värsta är att det gjorde så satans ont, inne i slidan.
    Och det var inte så att jag var för torr eller nåt, vi hade haft förspel och jag kom.
    Så mer "redo" än så kan man nog inte vara.
    Så det har nog gjort att jag inte är lika sugen också.

Någon mer som fått ont?

• Licebe
    NhjärtaD skrev 2010-10-16 15:02:30 följande:
    Licebe skrev 2010-10-15 23:38:47 följande:
    Vad kunde hon inte skriva på?
    Hon har väl skyldigheter som din chef för fasen!
    Vänd dig till facket
    Hon sa att hon kollat upp att hon inte kunde skriva på HP papprerna, eftersom jag inte hade nån tjänst tex ett vik ele så....
    Har du prövat med facket?
    Jag tycker det låter konstigt, du är ju ändå anställd som timvikare, precis som jag är.
    Varför skulle inte du ha rätt till hp?
    Och annars kunde ju hon ha varit lite snäll, det skadar ju inte henne direkt att skriva på?
  • Licebe

MFJG: Grattis!!=) Blir det till att fara någonstans på smekmånad?

Jessika82: Lycka till nu! Jag blir avundsjuk på att du snart får hålla din lilla bebis =)

Angående alkohol: Jag ser det som en självklarhet att man inte dricker och röker. Du skulle väl aldrig ge alkohol till eller blåsa cigarettrök på din bebis när den kommit ut, så varför göra det nu?
    Den enda skillnaden är väl att du inte kan se din bebis nu?

Om jul: Jag längtar såå mycket!
    Har gjort det sen i somras och jag brukar nuförtiden inte ha några julkänslor ens på julafton. Men jag älskar att ha det=)
    Och glögg kommer jag koka och dricka=)

• Licebe

God morgon tjejer!
    Idag ska jag till doktorn som ska få känna lite på min rumpa:p
    Ser att ni skriver om babyskydd, vi har sån tur att vi har kompisar som vi köper babyskydd, vagn, babygym, babysitter och kanske gåstol lite senare av=)
    Dom har rika föräldrar båda två så det är ingen fara att det är dålig kvalitet. Känns bra=)

Nu har jag äntligen målat klart spjälsängen.
    Så då står tapetsering av vårat sovrum och måla trappen kvar.
    Ska in och hämta tapeterna idag och sen börja med trappen.
    Jag må va galen, vet ju hur trist och hur lång tid det kommer att ta.
    Men men=)

• Licebe
    Ninnie 81: Grattis! Du måste lägga upp en bild här, det vet du va?=)

2barnsmamma84: Hårfärgningen, hur gick det? Jag hade ju hört att p.g.a. hormonerna så kunde det bli en annan nyans än vad som det egentligen skulle bli. Men jag trodde inte på det. Så jag skulle färga mitt sommarblonda hår till ljusbrunt. Blev mörkrött! haha

Någon mer som känner sig dum? Alltså korkad, osmart?
  • Licebe

Jag fick en bola av min mamma.
    Läste om varför man har den, läste både om det där med att bebisen ska känna igen ljudet.
    Sen också att man har den för att bebisens skyddsängel ska hitta bebisen med hjälp av ljudet.
    Sen när man har fött så ska man hänga bolan ovanför sängen så skyddsängeln hittar igen bebisen.
    Lät ju mycket gulligt=)
    Dock inte lika gulligt med priset på en bola.

Fisknät; hehe har aldrig hört den beskrivningen, men jag har alltid haft det på brösten då dom råkade blir rätt stora.
    Sen har jag även fått synliga blodådror på magen=)

Hormonrand har jag, och både jag och min sambo tror att det är en flicka vi ska ha.
    Sååå, är det nån som har haft hormonrand och fått en pojke,
    Eller har vi hittat ett sätt att veta om det är en kille eller tjej?=)

• Licebe
    Stefanie skrev 2010-10-27 17:49:45 följande:
    Är det någon som vet om man kan få mjölkstockning innan man börjar amma? Det är itne så att jag misstänker något, bara kom på att jag inte vet.

Trodde inte det, men bvc-sköterskan sa att man kunde få det nu och att man skulle tänka på att inte frysa och utsätta brösten för drag.
  • Licebe

Såg att det var någon mer än mig som var sugen på rödvin.
    Jag längtar så tills jag ska ta ett glas rött och en cigarett, cigaretten kommer förmodligen smaka skit men vinet underbart=)

Och angående bakandet, det enda vi bakar här hemma är microkola.
    Klart på två minuter och smakar jättegott=)
    Har inte tålamod för att baka nåt som innehåller mer ingridienser eller tar längre tid.
    Tur att både min mamma, moffa, gamelmommma och min sambos mamma bakar och fyller våran frys=)

Svar på tråden December Bebis 2010 :)