• Stoce

December Bebis 2010 :)

skogsbollen skrev 2010-06-07 13:12:55 följande:
    Just det Stoce:
    Min BM sa till mig att om det blöder och inte gör jätteont så är det oftast ingen fara. Har man ont utan blödning är det oftast heller ingen fara. Men när man har både och, dvs ont och blödning, då kan det vara illavarslande.
    Jag hade oxå mensvärksliknande. Nu är det 1½ vecka sen och inga fler blödningar. Vilken vecka är du i?
    Min BM sa att när det blöder och är riktigt blod, ej brunt, så ska man alltid kontakta läkare och kolla upp det. Man vet aldrig varför det blöder... brunt ska dock inte vara så farligt, då det är en gammal blödning och att det oftast blött så lite att det inte ens kommit ut då man egentligen blöder. Om jag börjar blöda igen, så ska jag ringa på en gång tyckte också läkaren här, brunt kanske jag får acceptera i och med att det verkar bli en del sånt för mig här... Jag är i vecka 14 (13+2) nu...
  • Stoce

Vi överväger att beställa vagn imorgon. Om vi gör det innan semestern, så får vi gå efter 2009 års prislista, om vi däremot väntar och beställer nästa års modell så kommer det kosta oss typ 800 kr mer... iiih, känns som att det blir väldigt verkligt nu
    Ska hämta hem en spjälsäng i veckan också, som vi får av min kompis. Nu händer det saker! Nu räknar jag med att bebis stannar i magen och kommer ut lagom till min födelsedag

• Stoce

Emelle: Det blir en Emmaljunga citycross, i creme leatherette med en quadrolift till. Känns som smidigt att bara kunna torka av den om den blir smutsig, plus att den är snygg
    Vill ha en vagn med fyra stora hjul, samtidigt som jag inte vill ha en JÄTTEvagn, så detta känna som den perfekta vagnen för oss. Har flera kompisar som har den till sina barn och är väldigt nöjda.

NhjärtaD: Ja, blir nästan lite rädd att vi är på G för snabbt, men samtidigt så är det ju en bebis i magen. Orkar inte gå och bara vara rädd och orolig längre. Vill få glädja mig, och det här gör att det börjar kännas mera verkligt. Om nu inte priserna gått upp på vagnar sedan hade vi nog väntat, men nu känns det som att vi vet vilken vagn vi vill ha, så då kör vi på det

• Stoce
    Karttikeya skrev 2010-06-09 10:38:31 följande:
    Tack så mycket ! Skrattande Jag fyllde 22 härliga år! ^^

Usch, min förkylning vill inte ge med sig och jag känner hur den börjar dra sig åt bihålorna. Jag som trodde jag var "botad". Förra och förförra året hade jag problem med bihålorna nästan konstant, det var ett helvete rent ut sagt. Obestämd

Idag ska jag tvätta några maskiner hos mamma och pappa, dom har två maskiner så då går det åtminstone undan.

Är det nån av er som fortfarande lite då och då har molvärk?
    Jag har konstigt ont i magen. Typ som molvärk ibland, men det sticker mera nu. Hade så i måndags också då jag var på UL, men det har fortsatt. Bebis mådde bra i måndags trots smärtan, men är ändå lite orolig nu. Tror dock inte det ska vara någon fara. Är inte öm på magen, och blöder inte alls. Bara svagt beige flytningar kvar nu, efter blödningen i lördags.
  • Stoce

Haha, har nog kommit på varifrån mina konstiga stickningar i livmodern denna vecka kommer ifrån. Jag vek ned byxorna nedanför magen och vips var stickningarna borta
    Tror bestämt det är någon som börjat protestera

• Stoce
    Jerseygirl skrev 2010-06-09 13:07:54 följande:
    Nu har jag varit på KUB-test. Insåg nog inte riktigt förrän nu efteråt hur orolig jag varit... Men allt såg kanonbra ut, jättelåga riskvärden och ett glatt vinkande pyre. UNDERBART!

Hjärta
    Så nu ska man väl berätta på jobbet... fast jag vill inte. Min jobb situation är inte optimal och jag tror att om ett par veckor har jag hunnit reda ut det värsta. Men om ett par veckor kommer min redan stora mage vara enorm! Jag har 3 tröjor jag byter mellan. tycker de som är pösiga men som sitter åt vid höfterna funkar bäst. Nån som har tips annars? Det är ju tarmarna som är svullna så kulan sitter högt upp och jag har liten byst så den förvillar inte heller... knivigt.

Minifer: Hur lång var din bebbe? Min var 63.2mm men hon gav inte nått nytt datum utan sa att man gjorde den bestämningen vid RUL. Jag är preliminärt beräknad till 21/12. RUL är 20 juli så jag får snällt vänta, men nu när man vet att allt ser bra ut så här långt kommer sommaren bli betydligt lugnare!

Lycka till ni alla andra som väntar på olika tester.

MalaWi du tillför tråden massor! Det är fantastiskt att se vilken styrka du har att gå vidare, jag tror det smittar till oss alla som kan behöva lite perspektiv på tillvaron...

Regninga sommarkramar till er alla!
    {#emotions_dlg.flower}
    Vad härligt att ha fått se pyret
    Finns inga ord som kan beskriva känslan!

Tunikor kanske också kan vara bra?
  • Stoce
    Tisseltassel skrev 2010-06-09 14:52:50 följande:
    Någon som har koll på det här med barnvagnar? Kan man köpa 2011 års modeller i november-december 2010?
    Emmaljunga kommer med sina 2011 redan i augusti, efter semestrarna. Teutonia tror jag byter vid årsskiftet... övriga vet jag faktiskt inte riktigt..
  • Stoce
    ÄlskarNova skrev 2010-06-09 15:13:25 följande:
    Japp, det stämmer! Var idag på babyproffsen och kikade. Spännande! Har nog ändrat mig till en Emmaljunga Citycross efter att ha klämt och jämfört alla vagnar jag tänkt på. Citycrossen är ju otroligt lätt och kommer funka kanon på våra grusvägar häromkring. Solig
    Fick höra vad det var för färger som kommer in till hösten på EL och de lät fina! 

Så kul att strosa runt bland bebissaker och nästan bestämma vagnen! 
    Idag v.14+0! Tjoho!
    Ja, det är underbart att gå och kika
    City cross blir det för oss också. Åååh, hur fick du veta vilka nya färgerna blir? Samtidigt som jag vill beställa nu och få lite billigare, så hade jag velat veta vilka färger som kommer också!
  • Stoce
    ÄlskarNova skrev 2010-06-09 16:37:04 följande:
    Han hade en lista med färgerna och vi försökte få ett hum om hur de såg ut av namnet. På måndag skulle han till Emmaljunga och skulle troligtvis få med sig lite färgprover då med. 
    Vad kommer ni att köpa till vagnen och vad slutar summan på? 
    Jag skulle vilja ha citykorgen till iaf och en fotsack till sittdelen. Och ngt för bebis att mysa i korgen-en mjuklift eller? Vet inte vad som passar i en sån? 
    Aha, okej. Letade faktiskt här och hittade en tråd med den nya färgerna. Fanns en del som lät intressant, men vet inte om det är värt att vänta och "offra" pengar på. Vi kommer köpa en city cross med quadrolift till, och en fotpåse. Känns som att en citykorg är mycket att lägga pengar på då man bara använder den knappt ett halvår. Mina kompisar har kört på quadrolift och varit nöjd med det. Den kan man ju använda hela tiden, på olika sätt. Jag tror vi kommer landa på ca 7 500 kr, har inte fått det uträknat helt och hållet, men därikring.
  • Stoce

Oro igen!!! Kom precis ut en stor klump med blod... ringde bb/gyn som tyckte att jag skulle avvakta. Jag beställer INTE vagn nu... det får allt vänta. Ffår man aldrig slappna av?! Gråter

Svar på tråden December Bebis 2010 :)