Inlägg från: Anairda |Visa alla inlägg
  • Anairda

December Bebis 2010 :)

samma här var helt senapsgult innan nu är det gulgrönt :P

• Anairda
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-21 23:12:40 följande:
    Visst luktar det gott hahaha idag var det rekord elias bajsade 2 ggr idag haha
    haha min bajsar varannan matning alltså en hel del :P
  • Anairda

måste fråga. Kan sempers magdroppar göra så att bebis bajsar oftare? Det e ju lite olja i den och den smörjer tarmarna = mot förstoppning och lättare passage? Min lilla e ju inte försgtoppad då hon bajsar runt 6 ggr per dag o det e ovanligt mycket för en som äter ersättning utifrån det jag hört. Ska jag sluta o se vad som sker?

• Anairda
    delifi2 skrev 2011-02-22 21:23:30 följande:
    Här bajsas det oxå 1 gång i veckan men då blir det rejält. Men jag tror hon har börjat komma i nån ökningsperiod, för hon vill äta oftare och kankse bajsar 2 ggr i veckan vilket förvånade mig första gången.
    Anairda skrev 2011-02-22 20:20:47 följande:
    måste fråga. Kan sempers magdroppar göra så att bebis bajsar oftare? Det e ju lite olja i den och den smörjer tarmarna = mot förstoppning och lättare passage? Min lilla e ju inte försgtoppad då hon bajsar runt 6 ggr per dag o det e ovanligt mycket för en som äter ersättning utifrån det jag hört. Ska jag sluta o se vad som sker?
    Olivia bajsar inte oftare för dropparna skull eftersom hon bajsar 1-2 ggr i veckan typ. Ger bara ersättning på kvällen när hon ska sova för natten dock, ger Sempers Lemolac ersättning vilket oxå är bra mot magen

bajsade hon lika ofta/sällan innan dropparna oxå?
  • Anairda
    Karttikeya skrev 2011-02-23 22:30:25 följande:
    Här tuffar det på som "vanligt". Mycket gnäll och skrik och magknip med allt vad det innebär. Tycker så synd om stackarn. Rynkar på näsan Själv sover jag dåligt om nätterna trots att Tim är ganska "bra" i magen då, jag vaknar av minsta knorr och har svårt att somna om. Försöker sova på dagarna, men får liksom inte ro.

Anar en viss förbättring i magbesvären, men är väl bäst att inte ropa hej ännu. 8 veckor är Tim idag! Vart tog tiden vägen..
    :( vi har heller inta haft några bra dagar sista 4 dagarna iaf hon har haft sååååå ont i magen o pruttat jag vet inte vart hon får all luft ifrån använder dr brown fast hon smackar ibland vid flaskan men det borde inte leda till sådana smärtor. Hon har oxå sovit kasst på natten och på dagen :( en trött mamma här. Ibland känns det som att detta magont aldrig kommer gå över! Min lilla blir 11veckor på måndag det borde bli bättre och inte sämre *suck*
  • Anairda
    ludicrous skrev 2011-02-26 08:42:39 följande:
    Tack :)

Försöker få till att en läkare ska kolla på emil, han " tjockisandas", det väser o piper o låter ansträngt. Men fasiken vad envisa dom e på 1177 om att han äter så då mår han bra. Visst, allmäntillståndet e bra, men det låter förskräckligt när han andas o hostar. Om nån bara tar sig 10 minuter å kollar på honom så slipper dom ju mitt tjat sen..
    Tycker du ska skita i sjukvårdsupplysningen och ta dig till doktorn! De har inget val där än o ta en till på din påg! :)
  • Anairda

vilken natt! 2 timmars sömn kanske! Är det ngn tillväxtfas nu lillan har varit sån sen hon blev 10 veckor ungefär men igår och idag e tuffast. absolut aldrig nöjd äter mycket och vill JÄMT bli buren och då ska man inte sitta ner eller bara stå utan runt o gå i lgh:en :( suck hon är ju inte liten heller gissar på 6,5 kilo. Sen i morse gnällde hon hela tiden gå runt o bära funkade inte heller :( sen fick jag henne att somna i babysitter som tur är o nu sover hon fast snart är det matdax o sen blir det mer bärande. Jaaa vad gör man inte för sitt barn!

Ngn mer som upplever detta har ju läst om utvecklingsfas runt 2 1/2-3 månader. Kan det vara detta? Hon pratar även mindre och skrattar mindre än vad hon gjorde innan?!

tips och erfarenheter snälla

• Anairda

Jag har slutat med sempers droppar då hon bajsade lite i nästan varje blöja men nu är bajsen gröngult och det var det iof även med sempers (slutade för 2 dagar sedan). Är det farligt med gröngult bajs?

• Anairda
    mamma smurfen skrev 2011-03-04 12:37:59 följande:
    Grön-gult bajs har Ellie haft sedan start, brukar vara mer åt det gröna hållet med inslag av gult och oftast vita prickar i ...
    Såååå göttit att snacka baaaaaaajaDrömmerFlört 
    Okej ja idag hade hon en del grönt hon brukar alltid ha gult. Googlat o de säger det e normalt/maten passerar snabbt/förkylning etc så man vet inte exakt :P Jag ska avvakta tack för svar! :D (har kolikbarn därav oroligheten)
Svar på tråden December Bebis 2010 :)