Inlägg från: LillSnurr82 |Visa alla inlägg
  • LillSnurr82

December Bebis 2010 :)

3 barns mamma84 skrev 2010-10-20 18:49:49 följande:
    Idag blev det antrikåh 2 st köttbitar för 130kr dyrt men JÄVLIGT gott
    Och ungspotatis med kantarell sås viss låter det jävligt gott kan tilllägga att det var lite blodigt med hihi
    Så nu ejag mkt mätt i magen haha

Sen är jag och sambon NY kära igen Hjärtadet känns så jävligt underbart alltså.
    Sen sa sambon igår kväll hoppas du förstår mkt jag älskar dig jag komer alldrig att lämna digHjärta och jag bara började gråta haha
    Så jävla underbart.

Idag har vi åkt bil sen kl 08.30 och var hemma kl 17 tiden haha och vi går gått omkring istan o såmen jaghadeinte så mysigt då jaginte orkar gå längre fick värkar och hade ont i ryggen och var varm och kännde mig yr i huvet.
    Men det var mysigt iaf.
    Har köp (Rosa bandet armband idag) och hår färg som jag ska fixa idag .
    Härligt och vara nykär..
    Sambon och jag har vart tillsammans i 2 år och jag känner mig fortfarande nykär.. underbart e det Hjärta
    Är så lycklig att jag har honom för han öser komplimanger till mig, speciellt nu när jag är gravid och INTE känner mig direkt attraktiv.. Och det är OFTA han också säger just så som din sambo sa till dig igår kväll.. och då brukar jag med bli helt gråtfärdig!!
  • LillSnurr82
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-20 19:04:02 följande:
    Det känns bara så jävla härligt.
    Innan visst vi var jätte kära men när vivarit ett par i 9 år så börjar ju man tappa inte man inte älskar varandra men som80 åringar och lite sådär gnälliga haha men oj vad härligt.
    Vi kysste varandra och hade det så himla mysigt och vi (Älskade med varandra) långsamt och han ville baraatt jag skulle ha det super skönt och såg till det oxå.
    ja det gör han alltid men oftast har det vararit pang bom och sen över.
    Men nu var det bara så MYSIGT.
    Sen låg han och hålde om mig hela natten och kände på magenoch pratade med honom åååh fan jag var bland rosa moln haha

När träffades ni ?
    Vi träffades 2001-2002 6 maj
    Vi förlovade oss för 1:a gången när vi var 16år gammla men det tog slut i 1 vecka nu e vi förlovade igen och det blir 1år 22 nov på min föddelsedag
    Vi blev tillsammans 26/2-2009
    Träffades via facebook/speeddate Skrattande snacka lite där sen träffades vi för en fika..och sen blev vi tillsammans 3 dagar senare.. hehe.. andra dejten hade vi i simhallen av alla ställen..

Är inte förlovade, men vet att vi både kommer förlova oss och gifta oss en vacker dag..
  • LillSnurr82
    Ninnie81 skrev 2010-10-20 19:44:19 följande:
    hej brudar. Nu har äntligen våran lillprins kommit. Efter 3 dagars försök av igångsättning så blev ja till slut snittad idag. Våran lilla plutt föddes 14.08 och vägde 1938 gram. Så snygg. Lutar mot en Neo. Kram på er alla
    STORT Grattis!

Hoppas att ni alla mår bra!!
  • LillSnurr82
    Momalicious skrev 2010-10-20 20:58:36 följande:
    Grattis Ninnie81 till lillprinsen! :)
    Och Majorima, jag hoppas man blir bjuden på brakfesten! ;)

Själv sitter jag här med världens förvärkar. Ärligt talat, jag sitter här och pratar med magen och säger till bebis att han faktiskt får ge sig och att han ska stanna i minst två månader till! Hoppas han lyssnar ;)

Ser att ni pratar om hur ni träffade era respektiva, mysigt! Jag hakar väl på och berättar jag med.
    Vi träffades "på riktigt" första gången förra sommaren. Hade träffat honom en gång innan för flera år sedan, då han var ihop med min klasskompis. Första gången jag såg honom på riktigt tänkte jag inte så mycket på honom, mer än att han hade en förbannat fin kropp! Det var på en fest och han var tvungen att dra rätt snabbt för han fick larm (han är brandman) och sen kom han inte tillbaka förrän senare på kvällen när jag var rätt full, så jag tänkte inte så mycket på det. Sen träffades vi rätt ofta genom en gemensam vän förra sommaren och efter ca en månad så kände jag att jag nog var lite förälskad. Vi såg på film tillsammans, jag, tomas (min sambo)och vår kompis och det var en skräckfilm och jag som är så lättskrämd hängde på tomas hela kvällen. Han har berättat i efterhand att det var då han blev kär i mig.

Sen blev det som det blev och vi blev tillsammans, jag flyttade mer eller mindre in hos honom från dag ett och här är vi nu! :) 1 November har vi varit förlovade i ett underbart år!

Han bekräftar mig varje dag, hela tiden, och berättar hur mycket han älskar mig, att jag är vacker, att han aldrig vill vara utan mig osv.. Det är underbart att få höra honom säga det, jag vet att det är vi två för alltid såvida en av oss dör i princip. Aldrig varit så kär i hela mitt liv! :)

Nu ska vi se på Efterlyst och hoppas att det lugnar sig i magen. Ska ta en vetekudde och alvedon och hoppas på det bästa! :) 
    Min sambo är också brandman. Han är från Rättvik/Dalarna, men gjorde sin praktik (han var under utbilldning i Kramfors när vi träffades) här i Linköping. Så han flytta i princip in i min lägenhet så fort vi träffades, han kände ju då ingen i stan heller så vi umgicks väldigt intensivt och allt gick väldigt fort.

Är verkligen många november/december bäbisar som vill ut redan nu... Kanske är vädret som sagt..

På ett sätt längtar man ju tills sin egen bäbis kommer men än får h*n nog stanna ett par veckor till... Är ju bara i vecka 33 än (34 i morgon)..
  • LillSnurr82
    Ninnie81 skrev 2010-10-21 13:14:42 följande:
    verkar inte gå att ladda upp bilen så ni får gå in på www.ninniejohanna.blogg.se och se på snyggot ist
    shit vad söt han är... grattis grattis!!
  • LillSnurr82
    Stoce skrev 2010-10-21 19:04:31 följande:
    Så skönt att höra att någon mer inte har det. Vi ska nog skatta oss lyckliga, men trodde det var onormalt att inte ha det. Vi får väl vara glada så länge de håller sig borta.

Här spelar då hormonerna in nu. Tårarna bara sprutar. Mitt jobb hade ju inte anmält till fk att jag var sjukskriven. Det blev jag den 21 sept, skickade in papprena samma dag. Jobbet anmälde det först förra måndagen (11 okt), nu i måndags fick jag papper där jag skulle skriva hur foglossningen påverkat min arb-förmåga. Skickade in det på tisdag, så fk anser att jag inte ansökt om sjukpenning förrän 20 okt, då de fått in papprena. En hel j*la månad till ingenting, och tänk så får vi nej i beslut.... då kommer jag vara utan inkomst i minst tre månader... fyy, det här är inte kul. Man har ont så man har lust att skrika, man kan inte göra något aktivt, man kan inte sova för att det gör ont, och så ska man oroa sig för att man inte ens ska få vara hemma... det är tur att bebis rör på sig därinne och påminner mig om att det är värt allt!

Ninnie - vilket otroligt vackert barn! Grattis!!
    Träffa precis en tjej i dag här på FL som är med om precis samma sak.. att jobbet inte anmält henne sjukskriven till försäkringskassan, hon har med vart sjukskriven sen i september.. usch och fy så hemskt jobbigt..
    Hoppas det löser sig på ett eller annat sätt!!

Kramar!
  • LillSnurr82

Vi kommer också döpa även fast ingen av oss troende. Ser det som en tradition som nån annan sa. Jag menar vi firar jul och påsk osv av tradition nu för tiden och inte för att man är troende (tror jag många fler än vi gör)  så varför ska man inte kunna döpa/döpas utan att vara troende??

• LillSnurr82
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-25 22:34:58 följande:
    Nej jag kan bara inte.
    Har aldrg gillat julen innan men denna julen kommer jag att låta min kropp att älska o tycka om det e nog bara för att jag e gravid nu o får honom.
    När jag var lite uppväxte jag UTAN jul nästan utan ..
    Alkolist föräldrar (ursäkta) men sant o jag är imot alkohol på julen osv ...
    Nej det är ju upp till var och en.
    Men julen för MIG kopplar jag inte till alkohol.. visst nån julcider eller julöl har man väl druckit på julen , men inte i mängder för att FESTA utan för att det är gott och trevligt.. Jag ÄLSKAR julen och allt som hör där till och har alltid firat den med inlevelse och kärlek tillsammans med min familj...

Gillar alla högtider och dom firas alltid tillsammans med familjen i lugn och ro med mycket kärlek och skratt..

Men som sagt alla gör som dom själva vill och tycker är rätt... det som är rätt för mig behöver ju inte vara rätt för en annan person eller tvärtom..
  • LillSnurr82
    Karttikeya skrev 2010-10-25 22:45:18 följande:
    Precis. Alla ska få tycka som dom vill, men visst får man ifrågasätta? Underligt nog är det här med religion ett väldigt känsligt ämne i Sverige, haha..

Klart man får ifrågasätta.. Man måste fråga för att få några svar...

För mig är det ett mysterium det här med religion.. aldrig fått nåt riktigt svar HUR man kan tro. Har svårt att greppa det när det för mig är helt olågiskt tänkande... men men..

Men är som du säger ett mycket känsligt ämne, likaså barn/djuruppfostran och politik.. inget man ska diskutera på en fest direkt.. hehe..

• LillSnurr82
    Jessika82 skrev 2010-10-27 14:24:39 följande:
    Hej på er. I morse kom en liten kille med buller o bång..... Skriver mer när jag kommer hem
    GRATTIS!!

Hoppas att ni mår bra!

Ser fram imot att höra mer..
Svar på tråden December Bebis 2010 :)