Inlägg från: ludicrous |Visa alla inlägg
  • ludicrous

December Bebis 2010 :)

Här räcker det inte med att städa en dag i veckan, det är ju självklart småplock varje dag, men jävlar vad hunden fäller nu! Helt sjukt. Skulle kunna dammsuga en gång i timmen, men nöjer mej med 1-2 ggr om dagen typ, Som tur e sover Emil gött i bärselen, o då kan jag dammsuga, men det är svårare att plocka upp från golvet :P Får ta hjälp av mannen i helgen att storröja :)

Hur gör ni andra med lunch när ni går hemma på dagarna? Jag är sjukt dålig på att äta lunch när jag bara går själv.. Men jag försöker iaf få i mig nått, frukt o sånt iaf.

Har nu i två veckor hållt mig till sötsaker på helgen samt motionerat en del, ska ha fredagar som vägningsdagar, alltid bättre innan helgen ;) Ska faktiskt bli intressant att väga mig imorgon, hoppas jag inte blir besviken ;) Hur går det för er andra med mammakilona?

• ludicrous

Jag blir tokig! Han sov till två inatt, från kl 19, underbart, MEN resten av natten försvinner i nån dimma av snuttande o tittande på klockan! Jag har ingen aning om när han äter, hur länge han äter eller hur länge jag sovit. Får gissa genom att känna hur fullt det e i brösten.. Kommer fram till att jag sovit högst en halvtimme i streck sen halv två...

• ludicrous

Min lilla skrutt håller på att växa ur sina kläder i strl 50, så idag köpte jag 2 bodys i 56, så har jag några hemma med :) som tur är e Emil inte så mkt till kräkbarn så det behövs oftast inte bytas kläder :)

• ludicrous

Nu har Emil snuttat sen kl 15 ungefär, med typ högst 30 minuters uppehåll.. Tänkte precis skriva att han somnat men.. Nä.. Han vaknade. Åååh!! Har jag inte mat så det räcker? Han går upp i vikt jättebra, men nu e det ju snart 2 veckor sen vi vägde... Brösten känns helt tomma, det kommer ur dom men ja.. Det tääär! Bröstvårtorna gör ont o jag har fått förhårdnader till o med.. Jag blir jättetrött o det känns inte som att jag KAN :( skiter snart i det här :(

• ludicrous

Nä, stressar inte upp mig.. Eller jo nu när han bara skriker så blir jag ledsen :( dricker gör jag som en häst, har alltid en vattenflaska. Känns så fail för mig att ge tillägg :(

• ludicrous

Ja de där jäkla dropparna oxå! När han äter sådär hela tiden så vet jag inte när jag ska ge dropparna! Vill ju inte överdosera.. Ska införskaffa en pump!!

• ludicrous

Efter emils snuttmaraton som slutade runt 18.30 har han ätit kl 00, 02, 05 och nu 7.30. Hellre sånna nätter, än att han sover 19-01 o sen bökar resten!

• ludicrous

NhjärtaD, skönt att kvällen blev bättre :) passa på att sov :P

Jag kan tyvärr inte se alla bilder när jag använder mobilen :(

Vi får se hur denna natt blir, Emil somnade nybadad och mätt runt kl 18 drygt, kanske 18.30 ;). Vaknade nu vid 23 o äter. Hoppas han sover några timmar! Skulle vara sååå SKÖNT omhan kunde sova i sin säng, men lilla herrn gillar inte att sova själv! Det gäller dygnet runt.. Han vaknar såfort vi lägger ner honom, vare sig det är i sängen, vagnen, saccosäcken, ja var som. Så bäst sover han på/med oss eller i bärselen. Enda sättet att få honom sova vidare i vagnen efter en promenad e att låta vagnen va kvar ute.

Glömde väga mig igår, så jag gjorde det i morse , - 1 kg ca på en vecka. Det ger ju motivation för att köra vidare. Har nu 4.5 kg kvar till startvikt och 8 kg kvar till målvikt :)

• ludicrous

Nån som ammar och pumpar? Jag köpte precis en pump, en Avent, från Apoteket. Håller på att sterilisera den nu, vilka grejer! En hel vetenskap att få ihop ju!
    Men ni som pumpar, NÄR pumpar ni? När ska man hinna det? Vill ju inte att bröstet ska vara helt urmjölkat när emil ska amma sen..

Svar på tråden December Bebis 2010 :)