Inlägg från: MalakiW |Visa alla inlägg
  • MalakiW

December Bebis 2010 :)

linn78 skrev 2010-05-02 13:05:07 följande:
    Emelle: Jag önskar också lycka till... Jag ska på vul kl 16MalakiW: det är imorgon hon ska gå men du kan säkert tänka på henne idag också
    Ska tänka på dig också Linn 78! Och för rättvisans skull ska jag tänka på dig två gånger också! (Både idag kl.16 och i morgon kl.16). Stort lycka till båda två!!
    Kramar!
  • MalakiW
    anits83 skrev 2010-05-02 13:35:59 följande:
    Massage ska man ju inte få när man är gravid, ansiktsmassage ska gå bra. Dock tror jag inet de vill att man ska bubbla heller när man är grav men vet inte det säkert. Men massage vet jag att de inte vill att man ska göra men vet inte varför. Jag har ännu ett Vul på tisdag har sett lilla spöket 3 ggr denna veckan och nästa vecka blir det för 4 gången. de är ju lite osäkra på i vilken vecka jag är i då värdena inte riktigt stämmed med bilderna. Men kan också va normalt sa läkaren eller så kan det va att jag har 2 där inne.
    Ah - anade nästan att det inte var riktigt ok. Jag får satsa på ansiktsmassage då ;D

Fjärde gången gillt med VUL på tisdag då! Hoppas de då kan bli riktigt säkra på att det är en liten där inne! Kanske är det två hjärtan som tickar! Vilken grej i så fall! Vilken tid ska du göra VUL på tisdag (så jag kan tänka extra mkt på dig då och hålla tummarna för att spöket visar sig ordentligt!)? kramar!
  • MalakiW
    MajMamman08 skrev 2010-05-02 17:25:34 följande:
    Wooohooo i dag går ja in i v9 man e galet glad för varje vecka man paserar utan blod eller smärtor!!!
    Ja visst är man. en dag i taget en vecka i taget en månad i taget en trimester i taget och sen - en liten bebis!!
  • MalakiW
    linasmama skrev 2010-05-02 17:29:51 följande:
    Värst vad alla får göra VUL då.. jag fick inte göra något med dottern och inte nu heller så för snällt vänta till rutin UL Jag är sååå less på att må såhär, jag orkar snart inte mer.. Känner mig bara arg och tjurig hela tiden, mår illa och är trött.. Har inte lust att göra något alls.. Tycker synd om dottern när jag är såhär..
    jag är också våldsamt trött.. och håglös.. orkar inte göra ngt annat än att hänga på FL typ  ;P
    linn78 skrev 2010-05-02 17:37:10 följande:
    TackLinasmama: usch, hoppas du känner dej bättre snart... Jag är bara så fruktansvärt trött, skulle kunna sova 24/7. Eller nej förresten, jag är fruktansvärt hungrig också så halva dygnet går åt till att äta eller tänka på mat... Gött!! jag går in i v 10 idag! Det går framåt iaf.Angående massage är det väl egentligen bara massage av magen som inte är speciellt bra, men jag vet att många ställen har gravid massage att erbjuda, den är inte lika intensiv.
    hmm jag får kolla upp det där med massage ;) Går också in i v10 idag: YES!
  • MalakiW
    ÄlskarNova skrev 2010-05-02 17:38:42 följande:
    Emelle: Jag ska nog ringa min BM imorgon och be att få komma tidigare till läkaren. Har dessutom känt mig så andfådd i helgen-yr och känner att jag behöver djupandas ibland för att få i mig tillräckligt med syre för att inte bli mer yr. Är så rädd att få en propp igen och vill gärna komma under behandling snarast.  Hoppas hon tar mig på allvar-om inte hon gör det så ringer jag vårdcentralen så kanske de kan få en tid till gynläkaren snart (då det hänger ihop).   MalakiW: Tack för svaret! Jo, jag ska försöka skjuta på inskrivningen då när jag ringer imorgon med. Kommer säga som det är att jag är så osäker på hur det står till med liten och att jag vill vänta ett tag. Det är ju liksom inget som brådskar precis. Ska försöka njuta lite av graviditeten nu då..kanske googla lite bebissaker får fart på det.  Förresten så berättade jag för mamma idag-hon är nu andra personen som vet. Hon blev sååå glad!  Hon ringde först från jobbet och sa lite saker som berör oss båda då vi jobbar på samma ställe. Hon var irriterad och lite ledsen..sen när vi lagt på så sa jag till Marcus att jag nog skulle ringa henne och få henne på bättre humör. Så jag ringde upp efter några minuter och berättade..hon släppte alla arga känslor! Hörde att hon snyftade lite i bakgrunden och jag sa att hon gärna kunde berätta för pappa också sen-men inte mina andra 3 syskon än då jag är osäker på hur allt går.  Hon vart lite orolig först men tyckte som ni att jag skulle försöka släppa oron lite och njuta ett tag tills VUL blir av. 
    Åh vad härligt att höra om hur din mor reagerade när hon fick veta! Jag blev så rörd! Sitter här och smågråter (antar att det är hormonerna som spökar). Du ska se att allt kommer att gå så bra. När var det nu du skulle ha VUL (eller blandar jag ihop det nu?)
  • MalakiW

Sänder varma och starka lyckokramar till alla som oroar sig och mår dåligt! Ni ska se att det ska gå bra! Tillsammans kommer vi att klara detta och det ska bli decemberbebisar i mängder!! Håller tummar och tår för att ni som vill ha VUL får VUL och att allas VUL går jättebra! Tänker på er!{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower} {#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}
    {#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}

{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}

AnnaCL: Jag är också ett kontrollfreak och har extremt svårt att släppa att jag inte kan kontrollera ngt med graviditeten utan får ta det som det blir. Det svåraste för mig är att acceptera alla dessa kanske/om/ifall och att ingen någonsinn kan säga säkert hur det är... Det är frusterande!

Det enda man kan göra är att hoppas hoppas och att äta och dricka rätt och försöka njuta..

• MalakiW
    Emelle skrev 2010-05-03 16:49:47 följande:
    HEJ!!!Gissa om vi är överklyckiga och skapligt lättade!!Finaste bebisen i perfekt strl och med ett så tydligt hjärta att vi såg det själva innan läkaren hann säga något. Kan säga att det föll en och annan glädje tår!!!Är sååå LYCKLIG!!Nu har vi skickat bilder till blivande mor/far föräldrar och våra närmsta vänner och syskon. Alla är så glada.Vilken fin dag!!!

Men se där! Vad var det vi sa! Grattis nu vännen!!!
  • MalakiW
    s89 skrev 2010-05-03 17:51:44 följande:
    Åååh grattis!! Underbart. Vet hur den känslan är. Fick själv se ett tickande hjärta idag..
    GRATTIS!!
  • MalakiW
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-03 19:09:04 följande:
    men ni har sätt två ?hehe lillen ville inte vara med på bild men grattis iaf
    Lill* var kanske lite blyg ;D. Grattis till tickande hjärta! ;D
  • MalakiW
    ÄlskarNova skrev 2010-05-03 20:46:34 följande:
    Dagen har bestått i sjukhusbesök för hela slanten. Började ju imorse med att ringa BM och sen Vårdcentralen. Därifrån blev jag skickad till medicinakuten för misstänkt lungemboli (propp i lungan), massa prover och tester-ekg m.m. togs. De började prata om röntgen som inte är ofarligt för bebis och jag blev såklart orolig. men det hela slutade med att de uteslöt propp och jag blev skickad till gynakuten och där fick göra ett Ultraljud-ja alltså på magen! det funkar alltså i v.9+0 som jag är i idag. Hjärtat tickar fortfarande och mamma som var med blev så glad hon med! Fick recept på fragminsprutor som jag nu hämtat ut-25st för dryga 850spänn. Ska ta en varje morgon i magen och nu på torsdag är det dags för inskrivningen. Nu kan jag gå dit med ett lugn och skriva in mig. Så härligt allt löste sig! 
    Härligt att höra vännen! Kram!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)