• Emynem

December Bebis 2010 :)

JS80 skrev 2010-07-24 14:25:25 följande:
    Vad tråkigt, och jobbigt, att inte känna sig nöjd med sitt UL.
    Vi sa till i början på undersökningen att vi gärna ville veta könet om hon såg något, och det gjorde hon.
    BM kändes väldigt nogrann och omsorgsfull, men jag blev lite nervös när hon ägnade ett bra tag åt att titta på hjärtat. Med en gång börjar ju tankarna snurra, "ser hon nåt konstigt eftersom hon tittar så länge?" Men strax därpå sa hon bara att "hjärtat får man alltid titta på ett tag".
    Det enda jag kommit på efteråt att hon inte sa något om var moderkakans placering. Spelar det någon roll?
    Var lika för mig, hon kollade jätte länge på hjärtat och jag blev nervös.
    Jag fick inte heller veta moderkakans placering och fick inget papper med mig därifrån heller.
    men BM har ju all information sen så ska fråga henne nästa gång jag är där. 
  • Emynem
    3 barns mamma84 skrev 2010-08-05 08:06:05 följande:
    Idag är jag hemma med svullen tandkött (vistomstand) den har kommit ut för länge sen men nu har jag ont då jag är gravid fan oxå själva tanden gör inte ont utan bara tandköttet som jag kan lufta upp med tungan oxå :-/ konstigt..
    Barnen är på dagiset och sambon åkte till jobbet.
    Idag ska vi handla mat i Tyskland och sen titta på vagnar och allt bebis tillbehör med i babis affären i tyskland
    Köp corsodyl (munhålegel) omgående och tryck ner i fickan i tandköttet, det där har hänt mig 3 gånger nu under min graviditet och första gången slutade det i en dyr tandläkarräkning eftersom det ledde till en infektion i fickan.
    Dom andra gångerna har det gått att rädda med corsodyl om man kör igång direkt. 
  • Emynem

Godmorgon damer!

Tänkte höra lite, hur mkt har ni gått upp i vikt?
    Jag  är i v.21 på lördag och jag hade gått upp 1 kg för några veckor sedan som jag nu har gått ner igen.
    Så nu väger jag lika som från början. Känns konstigt att jag inte gått upp någonting.
    Minns inte exakt hur det var med första sonen men nog hade jag gått upp ett par kg iaf vid denna tidpunkt.

• Emynem
    3 barns mamma84 skrev 2010-08-05 09:43:17 följande:
    Herregud är det så allvarligt då ska jag be sambon följa med mig till apoteket idag om just detta.
    Trodde inte det skulle vara så allvarligt med detta.
    Men varför blir det så ?
    Är tandköttet så känsligt under en graviditet ?
    Ja tandköttet kan tydligen bli väldigt känsligt under en graviditet, vet dock inte varför.
    Men vissa får problem och andra inte, i min förra graviditet märkte jag ingenting alls men nu i denna
    så har jag fått problem med tandköttet hela tiden.
    Men om du börjar med corsodyl  direkt så kommer det gå bra, så forsätter du att smörja på det några dagar efter att "ömheten" är borta från tanden. 
    Och OM ömheten kommer tillbaka i tandköttet senare så är det bara att börja smörja på direkt igen.
    Detta är verkligen super bra! Och man besparar sig själv mkt smärta och dyra pengar!
    Lycka till :) 
  • Emynem
    3 barns mamma84 skrev 2010-08-05 09:50:07 följande:
    Så då är det en finger in i munnen och sen kleta på detta då ?
    Är det som lim ?

Jag har aldrig haft problem innan och nu vill detta plåga mig med
    Om jag skulle tugga med denna sida såg är det som hjärtat i tandköttet slår massa slag.
    Sen är det svåt att låta bli med tungan
    Nej det är inte som lim, utan som en gel man bara smörjer på. 
    Jag köpte en liten smal tandborste en sådan där "mellanrumsborste" eller nått sånt som jag hade corsodyl på och sedan trök ner i fickan ca 3 ggr om dagen. Det var tandläkaren som rekomenderade mig detta.
    Ibland så tog jag corsodyl på min vanliga tandborste och borstade hela den sidan med tänder med corsodyl och sedan tryckte ner i fickan för att vara helt säker på att inga bakterier fanns kvar.

Om du kör igång med detta redan idag så är du bättre om några dagar ska du se :)
    Det är verkligen en plåga att ha ont i tandköttet!
  • Emynem
    3 barns mamma84 skrev 2010-08-05 09:54:34 följande:
    Lyx !!!
    Och grattis till komande vecka 21

Jag gick in i vecka 21 igår vecka 20+1 idag och jag har gått upp Skäms vägde innan 65kg i vecka 13+6 inskrivning hos barnmorskan gick jag till vågen och vägde 73,3kg så nu e jag i vecka 21 har nog redan gått upp 10-11kg säkert hehe
    Men det syns inte utan bara magen som är stor hihi kanske en stor bebis denna gången med :-0

Med 1:a vägde jag 55 kg och gick upp till 73kg typ sen gick jag ner till 65kg och har vägd det hela tiden.
    Hon blev normal stor över 4 kg iaf
    Med 2:a vägde jag normala 65kg gick upp till ca 78kg och sen gick jag ner till normala 65kg när han kom ut men han var över 5kg närmare 6kg Hihi
    Oj, ja du fick stora barn du. :)
    Min var bara en liten fis på ca 3,3 kg. Haha, så får väl se med denna då! 
  • Emynem
    3 barns mamma84 skrev 2010-08-05 10:01:08 följande:
    Så min vikt hehe det berodde nog på mina söta barn.
    Har fortfarande inte fått mina magmuskler som jag hade innan dottern hade 4 pak men nu är det 0 pak hahahaha

Fusk fia då kan du och jag byta graviditet så får du min och jag får din HIhi Flört
    Jag har inte heller några magmuskler kvar! Förstår inte ens hur magen ska kunna hålla upp en graviditet den här gången!  Hahaha ;P

Njaee, är rätt nöjd med små bebisar faktiskt. Jag är rätt liten själv så skulle vara svårt att bära en 5 kilos klump.
    Jag skulle stupa framåt! :D 
  • Emynem
    3 barns mamma84 skrev 2010-08-05 10:25:38 följande:
    Hahaha så känns det varje gång för mig ''Lilla jag kommer explodera innan han vill ut'' Haha !!
    Jag är bara 164cm väger ju hmm vet ej men start vikt är 65kg jag e normal byggd lite fett hihih det har vi alla
    Magmuskler hmmmm vad e det Hahaha
    Jag  är 163 och brukar väga runt 52 kg DOCK hade jag skaffat mig lite hull det senaste året och vägde som startvikt 58 kg den här gången. Haha.
    Får se vad man slutar på :P

Magmuskler är överskattat! ;P
  • Emynem

Hejsan!

Var ett tag sen man skrev här, hehe. Men har varit inne och kikat lite då och då och avundats alla som redan fått ut sina små knyten i famnen :).

Jag och maken ska flytta till ett litet bsf hus den 1 December. Ska bli super skönt att slippa bo i lägenhet med alla barnen!
    Hoppas bara att jag hinner få komma iordning ordentligt innan den lille föds.

Idag är jag i v.33+3, har gått upp 10-11 kg och har ett midjemått på 98 cm.
    Man känner sig inte smidig inte!

Ser att ni disskuterat en del "tecken på att förlossningen är nära" och jag kan säga att med Viktor så anade jag ingenting, kändes precis som vanligt.
    Sen vaknade jag på natten av att jag drömde att vattnet gått, ställde mig upp för att gå till badrummet och då sipprade vattnet ner längst benen. Haha

Dock hade en del av slemproppen släppt exakt en vecka innan!

Även jag som många andra har inhandlat hallonbladste denna gång, har det liggandes tills jag är i v.35+0 sen så ska det provdrickas. Tror inte heller att det sätter igång en förlossning men vore ju super om det kunde hjälpa livmodern att dra ihop sig efter förlossningen!

Kram på alla er mammor och bebisar där ute!

• Emynem
    MrsHelgesson skrev 2010-11-09 11:15:22 följande:
    Det kan inte ha varit fostervatten som rann, det har ju inte kommit något mer. Men det börjar kännas lite konstigt i magen och i ryggen på mig. Det kanske är värkar som smyger på mig.
    När mitt vatten gick så sipprade det bara ut lite då och då, det var inte regelbundet.
    Jag förstod inte ens att det var vattnet, trodde att det var kraftiga flytningar.

Var min mamma som tvingade mig att åka in och kolla upp det på förlossningen. Haha sen födde jag min son ca 2,5 timmar senare ;P

Så man vet aldrig... 
Svar på tråden December Bebis 2010 :)