• Emynem

December Bebis 2010 :)

3 barns mamma84 skrev 2010-11-09 11:34:54 följande:
    om man misstänker vatten ska man ring förlossningen men man ska ta på sig en binda för att se.
    Om det är vatten går det igenom det kan man kolla med test att ta en binda lägga under lite rinannde vatten så ser man hur det fungerar.
    Om det skulle vara vattningar flytningar ja det stannar lite på trosan och lite går igeenom då det heter
     ''vattninga flytninagr'' det är JÄTTE vanligt just nu att få.
    Om det är tjocka flytningar så stannar det som gegga såklart.

Vattningar flytningar rinner precis som vatten så det är det som är svårt att avgöra ibland.
    När mitt vatten hade gått så sa förlossningen åt mig att sätta på mig en binda och åka upp så att de skulle få titta.
    Men mitt vatten låg kvar PÅ bindan, inget skönk igenom. Minns att jag tyckte att just det var så pinsamt när jag fick "balansera" bindan när de skulle titta. Hahaha
  • Emynem
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-09 11:47:13 följande:
    Asg
    När jag åkte in sa bm sätt på dig binda för att vi kan få se om det var vettnet som gick så tittade jag på min mamma med konstiga förvirrade ögon och sa till min mamma ''jag är ju gravid jag har inte mens'' och bm bara skrattade och sa ''det är ju det''

Ja allt är då olika.
    Till mig med sonen sa dem att om vettnet skulle gå skulle det gå igenom bindan o stanna i bottnet o lukta urban hahaha som spermie gör hahaha
    Jadu, kvinnanskropp är ett mysterium. Mitt vatten var luktfritt och låg PÅ bindan. Såg ut som förtjocknat vatten eller nått haha.
    Men det var ju bara när det sipprade ut, har inte ett minne av hur det var sen när de tog hål på hinnorna och det satte igång ordentligt.

Får se hur det blir den här gången, ska bli spännande :)
    Hoppas att det händer på dagtid bara så jag slipper släpa upp sonen mitt i natten!

:) 
  • Emynem
    MrsHelgesson skrev 2010-11-13 07:50:52 följande:
    På er mammor vars vatten har gått, vilken tid på dygnet hände det? Med mitt första barn som jag gick 16 dagar över med gick vatten vid 06.15 ungefär, utan förvarning. Hade ni några konstiga känningar innan? Jag hade lite förvärkar på kvällen dagen innan men sov gott på natten. Jag förväntar ju mig att vattnet ska gå denna gången också men inte vilken tid på dygnet.
    Mitt vatten gick ca kl 2.40 på natten helt utan förvarning.
    Jag hoppas också att mitt vatten går den här gången med så att jag VET att nu är det på riktigt! 
  • Emynem
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-13 10:21:41 följande:
    Samma här men helt vill jag det kommer på morgonen då e man morgon pigg hahaha
    Ja det vore kanon om det kunde gå på morgonen eller iaf under dagen så slipper man dra upp ungarna mitt i natten också. Min första förlossning gick väldigt fort så jag vet ju inte nå hur lång tid jag har på mig den här gången.

Gick din andra förlossning snabbare än med din första? 
  • Emynem

Är det någon här som väntar sitt andra eller tredje barn som kan berätta för mig om förlossningarna kring respektive barn.

Började de olika?
    Var de olika långa?
    Vilken vecka föddes dem i osv?

Vore jätte snällt om någon ville svara :) 

• Emynem
    Mysmamma70 skrev 2010-11-13 21:28:46 följande:
    Jag väntar fyran, men det kanske är ok ändå

Började det olika?
    Ettan och tvåan började lika - med värkar
    Trean blev jag igångsatt med pga havandeskapsförgiftning

Var de olika långa?
    Ja

I vilken vecka föddes de?
    40+4, 40+3, 40+1

Vad vägde de?
    3310, 4010, 4170
    Hur långa var förlossningarna?

Gick slemproppen före? 
  • Emynem
    Emelle skrev 2010-11-14 09:40:21 följande:
    1. Mina tre förlossningar har alal börjat med värkar.
    Ingen slempropp eller vattenavgång,

2. Ja det var dom(antar att du syftar på förlossningarna, inte barnen)
    1:an tog 19 timmar
    2:an tog ca 2,5 timmar.
    3:an tog ca 2,5 timmar.
    Tiden är inne på förlossningen.
    Innan har jag hemma haft oregelbundna värkar med
    1:an ca 12 timmar
    2:an 6 timmar
    3:an 2 timmar

Det har alltså gått fortare och fortare...

3. 1:an 40+0
    2:an 39+6
    3:an 40+6
    Oj är riktigt nervös för att min förlossning nu ska gå FÖR fort.
    Från att mina värkar startade så var Viktor ute på 2,5 timmar. Och då är ju det ändå första barnet!
    Så min BM har sagt åt mig att så fort jag känner att det är på G den här gången så ska jag åka in.
    Men om jag har Viktor hemma så kommer det att ta lite tid att få iväg honom till barnvakt, speciellt om det händer på natten och vad händer då om jag inte hinner?

Usch, hoppas verkligen att det sätter igång på morgonen lugnt och försiktigt när man precis har lämnat Viktor på dagis eller nått för det vore det optimala.

Vilka tider på dygnet har dina startat?

• Emynem
    Viktoria81 skrev 2010-11-14 13:19:12 följande:
    Hallå! "Måste prata av mig" min slempropp gick i fredagskväll....eller jag tror det för det va en ljusrosa (blodblandad) slemklump (tjockare flytning) i toapappret. I lördags kom det en liten genomskinlig klum och idag kom det åter lite som det som kom i fredags. Det är väl troligtvis slemmisen som kommer. I alla fall så bara går vi här hemma och väntar nu....väntar och väntar på något tecken av att en förlossning är på G men det verkar dröja! Undrar om man ska behöva vänta länge.....

Är inne på första dagen i v 38 idag =0)

Vad tror ni?
    Min släppte och exakt 7 dagar senare så gick vattnet.
  • Emynem
    linasmama skrev 2010-11-15 20:25:50 följande:
    Jag tror jag är helt ensam här i Dalarna i tråden så ni har det ganska bra iaf Flört
    Och där har du feeel! ;P
  • Emynem
    linasmama skrev 2010-11-16 07:36:49 följande:
    jaha där ser man Tungan ute Då behöver jag inte känna mig så ensam då. Hehe
    Nepp, och i Borlänge bor vi och ni fanns i falun va?

Du som har varit till "nya"  förlossningen där, hur är det med parkeringar när man ska dit?
    Hur ser de "nya" lokalerna ut? finns det fortfarande möjlighet till att bada osv?

Förstår om du kanske inte har alla svaren, men kanske några? ;) 
Svar på tråden December Bebis 2010 :)