Inlägg från: Trollungarnasmamma |Visa alla inlägg
  • Trollungarnasmamma

December Bebis 2010 :)

Karttikeya skrev 2010-05-20 14:26:09 följande:
    12 juli är det RUL som gäller, åh vad jag längtar!Tog en del prover idag, socker 5.4, blodvärde 142 och blodtryck 120/80. Helt perfekt alltså Ska till läkaren nästa vecka för gynekologisk undersökning och bestämmande av hur ofta jag behöver gå hos BM och så. Annars ska jag inte träffa BM förrän i vecka 25, alltså runt 26 aug. Är ju jättelångt kvar  Trodde att man sågs oftare, hah.
    runt den 6-7 Juli har vi nog RUL, skulle få hem en kallelse.

Oj vad bra blodvärde, jag hade 119 & det var okej sa dem, men det tycker jag inte då.
    Är det många som får en undersökning för att se hur många gånger man ska komma? är nog olika var man bor kanske...här har de ett "basprogram" man följer...
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Lillfisen i magen 5/12 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma
    Karttikeya skrev 2010-05-20 14:52:57 följande:
    Jao, vi har också ett basprogram, men efter undersökningen så får man veta om man behöver fler besök eller så. Antar jag.. Annars följer man mallen! ^^Jao, jag har alltid haft bra blodvärde. Innan jag blev kvinna, haha, hade jag 158 i blodvärde. Stadigt och starkt. Men sen några år har jag legat mellan 140-145. Bådar ju gott
    Men vi får ingen undersökning.

ja det är bra det
    Har alltid haft lågt, förra grav hotade de med sprutor!!!
  • Trollungarnasmamma

ojojojoj vad trött jag är, fullt upp med barnen heeela dagen, bara varit ute....gått och lekt. de vaknade juh tidigt idag med trots att vi var lediga

Så nu ska jag mumsa lite räkor innan sängen som blir väldigt snart!!

Annars mår jag faktiskt bättre & bättre!!
    Hjälpte nog med ny medecin för tarmarna....skönt...ska äta vissa hela graviditeten, just nu är jag uppe i 10-11 tabletter om dagen Känns inte så bra när man är gravid, men mår inte min tarm bra så kan inte bebis växa som den ska heller så, får se det så....

trevlig helg alla & hoppas på kanon väder!!

Ska jobba imorgon kväll annars är jag ledig!!

• Trollungarnasmamma

Hinner inte skriva så mycket nu, måste hoppa i säng, men vill juh sända dej en tanke MalakiW {#lang_emotions_cry}

Ni fixar detta, även om det känns hopplöst nu...stackare....

många kramar & lycka till, det kommer gå vägen...<3

• Trollungarnasmamma
    TheUnknown skrev 2010-05-24 17:56:21 följande:
    Brio sing har jag också kikat lite på, men tycker den är så bred mellan bakhjulen? Är också vagnskadad (A) När fick du tid för VUL? Med alla symtom kvar så är det nog ingen fara, ni kommer få se en bebis som växt och ett hjärta som slår :) Behöver inte mammakläder än, har också tänkt att tröjor o toppar kan man ju oftast ha längre, finns ju sånna band typ man kan köpa när det glipar. Men jag som är en baggytjej vill ha baggymammabyxor som INTE kostar 1000 kr :( Ja om det skulle bli en sån vargavinter igen som denna var skulle jag då inte vilja ha en sån vagn ,men annars är dom ju så lätta och bra! Det ska ju gå och låsa hjulen.. Här i stan tycker jag dom är så dåliga på att ploga också :( Envis är jag som en åsna, och styrkan ska man väl få, kanske ska köpa en som träningsredskap ;D
    säg till när du hittar de baggymamma jeansen isf
    Jag vill har vanliga med, men har så svårt att hitta...förslag??
    linasmama skrev 2010-05-24 18:35:48 följande:
    Haha ja varför inte?! Det var väl ingen dum idé. Haha, jag skulle inte orka gå ut, jag skulle lessna.  Jag ska ha en baby travel jogger, det hade jag till dottern och alla vagnar jag har provat har varit mycket sämre.
    Det ska vi med ha, fast syskonvagnen...
  • Trollungarnasmamma

MalakiW; har med hört att man blir gravid snabbt efter bara man själv är redo!

har en kompis som först hade problem med att bli gravida, sen när de väl blev gravida så blev det mf på mf, men lätt att bli gravida, nu har de fått en frisk & kry son!!!
    Det är snart er tur gumman {#lang_emotions_flower}

• Trollungarnasmamma
    MalakiW skrev 2010-05-24 22:22:17 följande:
    Åh - så det kan vara så?! Vi har ju försökt sen juni 2008, så nu innan vi blev gravida trodde jag inte att vi kunde lyckas. Gravid juli/augusti låter ju bra - vi får satsa på det. Kramar i miljarder till er! Med er i ryggen klarar vi detta! Tack - och lycka till alla!!!
    Naw gumman!
  • Trollungarnasmamma

Idag har jag kännt på att vara 4 barns mamma, skulle kunnat vara mina, dock fick jag första sonen när jag var 15 isf Men det var kul & funkade skit bra, det var en av mina systrars ungar som sov över.
    Fullt ös hela dagen, åkte till Leos lekland med dem, underlättade nog lite

Sen ikväll har vi städat det västa för soc ska komma imorgon på hembesök. Mina barns pappa har haft lite drog problem innan, så för att inte han ska känna sej överkörd så ska de komma hem till mej med....känns juh sisådär, blir juh skit nervös, känns som de ska ta mina älskade trollungar ifrån mej

Jaja, nu ska jag snart hoppa i säng!!

natti natti

• Trollungarnasmamma
    MajMamman08 skrev 2010-05-25 08:41:18 följande:
    Leos lekland e ju sååå skoj! Vi har närmast till Busfabriken i Linköping och där är det inte alls lika kul el fräscht! Rätt sunkigt i jämnförelse! så leos lekland äger Du bor i Växjö el?? Inne i stan el utanför??Kommer gå toppen idag och klart de inte tar dem i från dig!! De kommer se vilken toppen mamma du e
    ja det är det & bra för alla åldrar, nu är Nova så stor så man inte behöver ha koll hela tiden & Elliot sover en stund i vagnen så det kan nästan bli lite avkoppling
    Lite dyrt allt bara eftersom man brukar åka dit så man är där några timmar & då blir det juh mat & fika ele så.
    Vi bor inte mitt i stan men inte så långt utanför heller Öjaby om det säger dej nått?

Ja, det är juh inte egentligen mej det ska "kolla" upp, men det känns helt knas ändå.
    Alltid nått stul med deras pappa.

Tack gumman, det värmer!
    MajMamman08 skrev 2010-05-25 08:46:27 följande:
    Asså jag mår bara mer o mer illa för varje dag som går,och tabletterna hjälper inte längre känns de som!Borde inte illamåendet klinga av så här i v 12?? istället för o  öka så inte ens tabletterna hjälper längre?? Hulkar och håller på o spy varje morgon nu!!
    Fy din stackare, jag mådde juh as kasst mellan v 7 & 10 & det kändes some n evighet....du kanske måste få tabletter på recept?
    TheUnknown skrev 2010-05-25 08:49:51 följande:
    Inskrivning idag! Är livrädd att träffa någon bekant i väntrummet haha!Vill verkligen gå på NUPP också, har en tid om en månad! Det är ju jättelänge! har inte tänkt berätta något innan, och självklart sätter tankarna igång att det kanske går snett innan :(Nä nu ska jag ta en bild på magen för o se om det händer nått :P
    Hihi lycka till
  • Trollungarnasmamma

Nu ska jag strax tillbaka till städandet
    Tog en fika paus nu, ska plugga sen med....

Inte fått mycket sömn inatt, igår kväll var jag as trött men kunde inte somna, säg inte att det ska bli tvärtom nu, att man inte kan sova istället för att alltid sova

Svar på tråden December Bebis 2010 :)