Inlägg från: Trollungarnasmamma |Visa alla inlägg
  • Trollungarnasmamma

December Bebis 2010 :)

MajMamman08 skrev 2010-05-26 22:05:06 följande:
    Nyss hemkommen från grillfest me jobbet! De flesta drack vin till maten, oups! Va va min förklaring?? hehe! kände mig som ett fån!,fatta att en förstod va de va frågan om,he!Öh ne me jag gillar inte vin så mycket.....gah va säger man lixom?? usch så pinsamt!! Alla undra lixom varför man inte drack:-O Va bara de som körde bil som inte drack,haha och ja körde inte bil!!Ja men himla kul har de varit i varje fall och så skönt när det inte är jobbsnack!!! De gillar vi
    Haha ja vad säger man, var & hämtade medecin mot min slidkatarr idag & då sa hon att jag inte fick använda alkohol under tiden, nä det är ingen stor risk sa jag, jag är gravid & dricker man inte speciellt mycket
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Lillfisen i magen 5/12 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-26 22:09:56 följande:
    HAHA låter som en rolig grillkväll men haha ja man måste ju hitta på något om man inte vill försäga sig ännu Vin är äkligt och det vet alla som är med mig haha men något annat som cigg ga det gick inte att ljuga jag är ju beroende av cigg och alla på jobbet visste det Så när det var rast och ''jag'' skulle ut o röka tyckte dom så var jag bara tvungen att hmm jag röker inte ''jasså är du gravid'' hahaha JA
    Åh en cigg kan jag bli så sugen på ibland, ja jag vet man ska inte röka när man är gravid, men sugen kan man väl bli speciellt nu på sommaren...Blir jag alltid, oavsett om jag är gravid ele inte...
  • Trollungarnasmamma
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-26 22:20:07 följande:
    Jag kan känna fortfarande röklust men jag slutade ju 16 april när jag var 100 på att det var ett + jag hade Sen har jag inte rökt''duktiga jag'' Men kan ibland känna att gud nu e det varmt och man ska ''grilla'' och ja du vet ciggen i fingret och bara koppla av!!Men ja sen är det ju äkligt nu det borde smaka skit i munnen haha så nej inte en cigg nu nej nej kan känna sug men att ta nej det vill jag inte för jag vet att det är skit nu Men men säger om ca 9 månader haha ja i Nyår då ska jag dricka och röka och festa och njuta av min bebis Jag kommer inte att amma då jag inte får bröstmjölk.
    Nej det skulle vara skit äckligt att röka nu, men som sagt ibland kommer suget, speciellt på sommaren...

Jaså? Vad tråkigt...är juh så smidigt att amma....
    Karttikeya skrev 2010-05-27 07:14:00 följande:
    Praktisk examination idag och jag är såå nervös.. :(Någon annan än jag som känt mig lite öm i livmodern efter läkarens undersökning förresten? Är kanske inte så konstigt eftersom hon klämde på den, men. Och körde in det där ultraljudet xD
    Det fixar du
    Emelle skrev 2010-05-27 08:17:35 följande:
    Godmorgon.Vin ja....Det kommer jag sakna nu under varma sommarkvällar då vi sitter ute sent...Hitade ett jättegott alkoholfritt alternativ "fre", när vi var på systemet förra fredagen.Så det finns ju goda alternativ trots allt Något annat jag sakna är brieost. Trodde man kunde äta det om den var pastoriserad, men det var visst inte heller bra... Läste häromdagen att Bingo och Katrin fått sin som Ringo nu.Men vilket jävla namn el?? Grattis barnet! Har ni namn än?? Vi har två stadiga, men så får vi väl se hur de ser ut när de väl fötts!!
    Ja det kommer jag med...men vad bra med ett tips Jag tycker den alkoholfria ölen från carlsberg är helt okej med...
    Jaaaa brie ost, saknar jag med...brieost med salami baguette, mmmm....men man kan väl äta den om man upphettar den, men det är inte samma sak....

hahaha Ringo, ja, det var väl inte så roligt, brist på fantasi...
    ÄlskarNova skrev 2010-05-27 08:38:28 följande:
    Härligt dag det ser ut att bli-och jag som är ledig också!  Funderar på att göra stan och hitta ngt till kompisen som fick barn i förrgår kväll-en liten Elvira.   Passar då på att kika för egen del då med..hihi!   Vi har namn på lut..men inget är spikat alls. Jag kan tänka mig en hel drös medan sambon har kört in sig på några få. Han drömde förresten häromnatten att vi satt och berättade för Nova och hennes lillasyster (!) att de skulle få ett syskon. Så vi tolkar drömmen som att han gissar på en flicka till och att vi sen skaffar ett barn till. Inte mig emot! Vill gärna ha 3barn och han har innan sagt att det räcker med två. Men han har börjat ändra sig..sa häromdagen att han gärna vill ha två egna. hihi! Vi måste bara bygga ut isf..men det är på gång. (Har en som gör ritningar nu) 
    Ja nu är det fint, jag är med ledig, ska läsa lite nu på fm bara, men skulle väl bli sämre i em :s

Åhh elvira är  fint...

Haha jag har alltid sagt jag ska ha fem barn Börjar luta ditåt med hihi...
    empans skrev 2010-05-27 09:22:50 följande:
    Hej Gänget!Jag är trött idag, inte kul. Var dessutom tvungen att gå upp strax före 5 för att ta mig till jobbet. Har dock tagit ledigt imorgon då vi ska på bröllop. Ska bli så kul. Ser till att köra dit då det ger mig en ypperlig ursäkt till varför jag inte vill skåla i champagne med brudparet . Men satan vad gott det hade varit.Hade tänkt berätta om knoddas för mina föräldrar nu på söndag. Börjar bli rund om magen och har inga fler ursäkter till varför jag inte ens vill smaka på vinet när vi ses. Tänkte ge överraskningen i morsdagspresent till mamma. Hon lovade mig under våren att sticka en kofta åt mig, jag har tappat bort min favvis från Filippa K och hon ville så gärna försöka sticka en liknande. Vi hittade i alla fall varken stickmönster eller garn som jag kände stämde så det hela rann ut i sanden. Nu har jag istället hittat stickmönster till en babymössa och sockor Har köpt garn och tänkte ge det till henne och säga att jag hittat mönstret jag vill ha och att om allt går som det ska så har hon till december på sig att få det färdigt. Ska bli mysigt...Hoppas ni får en fantastisk dag i solen!Må gott!
    Låter juh som en kanon idé
  • Trollungarnasmamma

Jaha torsdag idag...än så länge fint väder
    Ska läsa lite nu på fm sen ska jag ta lite ledigt! Väntar juh på en bok från bibblan så går inte göra så mycket nu...

Ang namn så är vi inte alls överens, vi skriver varsin lista så får vi se sen

Åh jag är så hungrig konstant!!! Hel knas....

I em ska en läkare ringa mej igen ang mina tarmar för den har inte slutat blöda ännu...känns som det är rätt viktigt....suck....är orolig att bebis inte mår som den ska när den gör så här....

• Trollungarnasmamma
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-27 10:19:16 följande:
    Amma nej aldrig mer nej nej nej TACK!!Ammade dottern i 2 veckor gav upp då inget kom och jag började få blod istället.Sonen försöket jag men efter1-2 min gav vi alla upp han ville inte ha helt änkelt.Han var ju för stor för att ha tid till just amma som alla sa. Så han fick Ersättning på 120ml hehe hungrig kille Min mamma kunde inte häller amma
    Nej går det inte så går det inte, jag kan inte amma sådär jätte länge & det är lite tråkigt tycker jag....
    wildahallon skrev 2010-05-27 10:23:42 följande:
    6 dagar till jag gått 12 fulla veckor, LÄNGTAR! Känns som man kan pusta ut liite då iaf =D. Förresten så håller graviditeten på att ta kål på mig, ska det aldrig vända?Mår så fruktansvärt illa :( HELA dagarna :(
    Wiieee Då är du med snart över linjen
    Men jobbigt att du fortf mår så illa....jag mådde illa konstant mellan v7&10...sen bara slutade det efter jag gav upp snusandet....
    Nått du äter dagligen som kan påverka det?
  • Trollungarnasmamma

Jag är rätt kräsen, helst husmanskost ska det vara & rejäla portioner

• Trollungarnasmamma
    Emelle skrev 2010-05-27 11:22:57 följande:
    Jag ska heller inte amma.Har ammat ca 6 månader tidigare men haft väldiga problem med mycket mjölk och mjölkstockningar osv.Så dels därför + att jag gjorde en bröst.op efter yngsta sonen gör att jag väljer att inte amma denna ggn.´ Stackare , jag mår ju också skit...vet hur det är. Hoppas med det släpper snart!
    Jag ska operera mina när jag är färdig med alla barn, det har jag blivit lovad av min man
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-27 11:34:33 följande:
    Bröst op hur mycket gick det på ?Du kan maila mig inbox om du vill..Jag har tänkt på detta men jag vet inget om just detta.Ja då e jag inte ensam alltså det finns så många mammor i Fl som hoppar på en när man säger jag kommer inte amma ja bara för att det inte går.. då säger dom ''alla kan om dom vill'' detta är bra för dit barn bla bla bla ...Trött på att höra!!
    Nej jag säger inte att man måste, funkar det så funkar det. Första månaden har gått kanon med amningen sen börjar det gå nedåt, jag vill inte lägga ner blod & tårar för att amningen ska fungera utan det finns hjälp med ersättning. Men så länge det går så är det juh bra & praktiskt tycker jag.
    Karttikeya skrev 2010-05-27 11:42:28 följande:
    Praktisk tenta avklarad :) Nu är det "bara" den stora tentan som omfattar hela kursen kvar innan sommarlov.. Nästa termin ska vi två dagar efter kursstart ut på en 7 veckor lång praktik, på sjukhus blir det denna gång. Ska bli skojjigt, får hoppas man mår bra ändå till vecka 30 som jag kommer vara i när praktiken är slut ;)
    Läser du till ssk ele usk?
    jag ska med ut på praktik efter sommaren 4 ele 5 veckor bara tror jag. På VC
  • Trollungarnasmamma
    Karttikeya skrev 2010-05-27 12:20:40 följande:
    Sjuksköterska, du då?
    Undersköterska, vill bli sjuksköterska egentligen men började med uska & se vart det leder mej
  • Trollungarnasmamma
    Minifer skrev 2010-05-27 12:51:54 följande:
    vill också operera min anär vi är klara med alla barn. Inte jättewagabongas, bara restaurera det som en gång var så fint, haha
    Ja bara piffa tillbaka en lite
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-27 12:51:58 följande:
    Ja, nått sånt kanske, vill testa att jobba med barn iaf...vill testa så mycket
  • Trollungarnasmamma
    Karttikeya skrev 2010-05-27 12:57:14 följande:
    Är jättebra att grunda med det. Du kommer ha stor fördel sedan. Många som kommer helt gröna utan vårderfarenhet, sen finns det dom som tror dom är experter också bara för att dom jobbat som undersköterskor ett år..
    Ja jag har jobbat imon vården sen jag var 18 så jag kände att det var nog dax att utbilda sej lite, & ja alltid bra att ha en grund för att sen se vad som händer!

hahaha jodå, det vet jag
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-27 13:14:09 följande:
    Man kanske skulle bli barnmorka iaf så blipper man bli sugen haha när man kommer hem efter jobbet när man sätt så många bebisar bara tänka på att det är dina små barn du hjälp föda fram
    hahahha ja
Svar på tråden December Bebis 2010 :)