Inlägg från: April barn |Visa alla inlägg
  • April barn

December Bebis 2010 :)

3 barns mamma84 skrev 2011-09-18 16:18:42 följande:
    vi ger pukt slut
    Ja men jag blir irriterad på de som ger mitt barn även fast vi upprepade gånger sagt nej, förstår inte hur man inte kan respektera vad föräldrarna säger om sina egna barn....
    Marcus 8 December 2010 ♥ 3 560g & 55cm kärlek ღ
  • April barn
    3 barns mamma84 skrev 2011-09-18 16:32:29 följande:
     Men säg stopp till dom om dom inte förstår lämnar du rummet
    Jo fast det är inte så lätt att lämna rummet när man tex är på kalas på sambons sida tyvärr :/ Han har aldrig fått smaka något då jag strängt sagt nej till dem varenda gång, men de bara skiter i det och fortsätter tjata!
  • April barn
    3 barns mamma84 skrev 2011-09-18 17:18:20 följande:
    Du är ju mamma du måste sätta ner foten och inte säga bara nej snällt och fint !
    Jo fast jag säger inte snällt och fint, jag blir riktigt arg med de bryr sig inte ändå ...
  • April barn
    linasmama skrev 2011-09-18 17:35:15 följande:
    Jag förstår. Det är inte lätt, mina svärföräldrar lyssnar inte alls. Inte svärfar iaf. Han stoppade in godis i S munnen en gång när hans kusiner fick som tur var såg jag det och kunde ta ut den! Sixten blir lika glad för banan eller smörgåsrån så förstår inte vitsen heller..
    Nej jag blir så sur när de lixom inte kan respektera vad man säger :/
  • April barn
    thegoddess skrev 2011-09-18 20:00:02 följande:
    Jag tänker på ronjas framtid. Hon har inte ont av det just nu men med ett beroende kan ju visa sig om många år . Samma som om man tex röker när man är gravid. Folk säger att dom är friska ändå. Men vad vet man om 15 år??? Man påverkar barnets framtid och uppfostran som mest fram till 2 år.dom lär sig så oerhört mycket mer under första åren än vad man nånsin kan tro.
    Klart alla gör som dom vill men vill man chansa???
    Håller med dig det är oerhört onödigt, men men nu ska vi väl inte skapa en tjafstråd alla kommer nog göra det de vill ändå Glad
  • April barn
    Momalicious skrev 2011-09-19 06:33:41 följande:
    Ja, tandläkare säger ju att det är värre än godis eftersom det fastnar i tänderna. Och det är ju sjukt sött!

Ja, jag antar det? Annars hade det väl varit dumt att rekommendera det. :/
    Fast när jag inte ger sånt som är sött tänker jag inte på tänderna utan på hälsan.
    Men precis som någon annan sa så visst är det lite fruktsocker i men det är även en massa nyttigheter också.
  • April barn
    Momalicious skrev 2011-09-19 08:46:02 följande:
    Fast i russin är det ju sjuukt mycket socker. Torkad frukt är ju värst. Så russin är inte nyttigt.
    Nej just därför har vi russin och torkad frukt som lördagsgodis kanske 1 gång i månaden :) sen blir det inget mer.
  • April barn
    mamma smurfen skrev 2011-09-19 16:00:11 följande:

Ang feber så har jag hört att så länge de inte är alltför påverkade av den så ska man låta febern ha sin gång...

Det är ju kroppens eget försvar, låter man den ha sin gång så bekämpar kroppen sjukdommen snabbare, istället för att sega ut på det.

Någon som hört samma?

Jo så hör jag med, helst låta blir alvedon osv så kroppen får sköta det själv.
  • April barn
    3 barns mamma84 skrev 2011-09-19 22:32:02 följande:
    åh första gången man får ta panodil till mensvärk gud så jobbigt när man blöder som vattenfall
    Hoppas man kommer kunna sova gott utan att man blöder igenom hela skitet. 
    Urs och blä för mens Kräks hoppas verkligen jag slipper den i 9 månader till Flört och hoppas din värk försvinner snart :)
  • April barn
    3 barns mamma84 skrev 2011-09-19 22:59:29 följande:
    KräksHåller med !
    Det är föjävligt !!!
    Jag hoppas jag slipper all skitmens då vi planerar en fjärde i start gång i februari men hårt arbete i mars april så utan mens i 9 månader låter TOPPEN
    Det känns lite bättre nu men shit vad det rinner och ha så i 7 dagar är ett helvette Gråter

Gumman har din mens kommit än ?     
    Ja fy farao för den, brukar också blöda jättemycket vid mens :(
    Vad roligt, hoppas du inte behöver ha mens många gånger till då :D

Nepp ingen mens, har däremot haft mensvärk ett par dagar nu tycker att jag allmänt känner mig annorlunda och kanske lite illamående ibland, hoppas det är ett tecken och inte bara tillfälligt :) Ska testa på torsdag igen så får vi se vad testet säger då :)
Svar på tråden December Bebis 2010 :)