Inlägg från: April barn |Visa alla inlägg
  • April barn

December Bebis 2010 :)

AnnaCL skrev 2011-09-20 22:05:19 följande:
    Jo det är sant. Ofta så känner jag så, men när vi haft några kvällar när det varit extra jobbigt så tänker jag på hur man ska göra det bättre och lättsammare för oss alla. Fast i samma stund så njuter jag av att hon är liten och man får hålla henne nära och tänker på hur kort småbarnstiden faktiskt är. Och som du tipsar om så är det sant med kvällssovningen, vi försöker att hålla henne vaken efter klockan 16.00. Hon är pigg på kvällarna och sover länge, det passar oss bra. Det här är kanske priset vi får betala? :)
    Ja jag förstår det, när det är riktigt jobbigt kan många tankar komma upp. Men jag skulle iaf inte rekommendera något sånt :) Så sant hon är bara liten en gång tids nog vill hon inte ligga och kramas med er eller umgås med er på kvällen försök att ta vara på det. Och precis som du säger det går inte att få både sovmorgon och tidig kväll haha Skrattande Marcus somnar ju mellan 19.00- 20.00 men då går han upp mellan 06.30-07.30 också Flört
    Marcus 8 December 2010 ♥ 3 560g & 55cm kärlek ღ
  • April barn
    LokesMammi skrev 2011-09-21 16:07:28 följande:
    Så, nu har vi varit på VC. Läkaren såg rådnad i båda öronen, även i svalget. Hans kräkreflexer fungerar bra iaf! ;) hehe
    Kåvepenin i 5 dagar 3ggr/dag. Även en ny omgång med nezeril. Återbesök om 8-10 veckor! Gäller o komma ihåg det då jag ska ringa o boka tid själv! =)
    Skriv upp i almanackan Skrattande

Förut idag vid lunchen tog vi ur fisk vi gjort ur paneringen också mosade vi potatis med smör och jösses vad han åt, han har aldrig någonsin ätit så mycket mat som han gjorde idag haha, fiskälskare precis som mamma Flört
  • April barn
    LillSnurr82 skrev 2011-09-21 17:16:22 följande:
    Aprilbarn hur gick det, skulle inte du testa i dag?
    Jag har testat flera gånger men senast idag, helt negativt blir så trött på kroppen varför kan inte mensen bara vara regelbunden :/ Under de senaste 5 dagarna har jag fått finnar, massa mensverk, lite illamående och huvudvärk nått måste det ju ändå vara, jag har ju jättelätt för att bli gravid men vet inte vad som händer nu, nästa test blir på söndag eller måndag. Vi har iaf haft sex minst var 4 dag men oftast var 3e så vi missar inte äl iaf och slutar inte med detta förens vi fått ett plus
  • April barn

Blöjan kan ju vara orsaken till röd rumpa?, jättemånga blöjor innehåller både lotion och parfym :/

• April barn
    Stronza simpatica skrev 2011-09-22 20:14:52 följande:
    Tack för alla svar:)!
    Ja han är så där prickig såg jag idag:(. Blöjorna är samma som alltid baby dry pampers och han har aldrig reagerat på dom innan. Det nya jag börjat ge honom är juice för bebisar fr 4 månader, persika,aprikos. Han älskar det men det kanske är det??
    Han har bajsat en massa ggr idag med.
    Fast pampers har parfym och lotion i sin blöjor Flört Men det märker ju du, juicen ger ju inte röda prickar bara runt snoppen då får dem runt munnen eller över hela kroppen Glad
  • April barn

Någon som har sett eller hört talas om natural babycares blöjor, jag letar som en tok efter dem men de säljs inte någon stans där jag bor, finns inte ens att beställa på nätet då de slutat med den marknaden i sverige Rynkar på näsan Tillsvidare så köper vi alltid libero up&go i stl 6 till sonen, han har aldrig fått röd rumpa. De är helt fria från parfym och sånt så det finns inte mycket mer än den blekta bomullen som kan irritera. 2barnsmamma du kanske skulle testa att byta sort?

• April barn
    3 barns mamma84 skrev 2011-09-22 23:08:11 följande:
    Ja men vi har ju dom vi har nu det finns inga andra
    Funderar att ta honom på tygblöjorna vi har och se om det blir bättre med hans älklings rumpa som just nu är lessen
    Känns så jobbigt när man ska torka honom och han blir så lessen   
    Finns det inga andra?
    Tygblöjor är jättebra för röda rumpor det tycker jag verkligen du ska göra, är ju inte roligt att han ska ha så ont i rumpan Rynkar på näsan
  • April barn
    3 barns mamma84 skrev 2011-09-22 23:45:26 följande:
    Vet inte om det finns här :-/
    Han rumpa är röt sprickig och han har så ont att göra honom gråta är hämskt
    Har många ggr bara tvättat av hans bajsrumpa med vatten för att skippa torkservetterna och tvättlapparna.
    Och tar potatis mjöl och matolja på honom.   
    Vatten är jättebra att använda, tvättlappar irriterar ju huden även fast den inte är röd. Vi har Weledas zink salva hemma den är jättebra som vi smörjer halsvecket på honom när det blir rött och irriterat, den är helt naturlig och säljs på många Konsum affärer så den borde du kunna hitta :) Men jag tycker verkligen du ska ta tygblöjor tills han blivit finare i rumpan och du köpt andra blöjor :) Matolja eller olja funkar inte så bra mot röd rumpa då de återfuktar, de röda utslagen behöver något som torkar ut dem och läker dem :)
  • April barn
    NhjärtaD skrev 2011-09-23 16:08:55 följande:
    April barn skrev 2011-09-22 23:05:50 följande:
    Någon som har sett eller hört talas om natural babycares blöjor, jag letar som en tok efter dem men de säljs inte någon stans där jag bor, finns inte ens att beställa på nätet då de slutat med den marknaden i sverige Rynkar på näsan Tillsvidare så köper vi alltid libero up&go i stl 6 till sonen, han har aldrig fått röd rumpa. De är helt fria från parfym och sånt så det finns inte mycket mer än den blekta bomullen som kan irritera. 2barnsmamma du kanske skulle testa att byta sort?
    stl 6??? Har jag till min stora pojk
    LokesMammi skrev 2011-09-23 20:57:42 följande:
    hihi, strl 6. Vi har strl 3 på blöjor! Flört
    Hehe ja han kan ha stl 5 också men 6orna passar bäst, rymliga och bekväma. Tror han är ganska rund om rumpan fast det ser inte ut så när man tittar på han. Men de sitter perfekt iaf och läcker aldrig Skrattande
  • April barn
    Karttikeya skrev 2011-09-23 21:38:25 följande:
    Ojoj, har ingen aning om vilken storlek man ska köpa på overall till Tim.. Ska man safea med 86 eller köra på 80? Hm hm hm.. Dom lär ju inte växa lika snabbt nu liksom? Sen har jag inte en susning på vad för overall som är bra. Vilket träsk!
    Vi köpte från polarn & pyret en stor stl 80, så den ska passa ända tills mars om det behövs Glad
Svar på tråden December Bebis 2010 :)