Inlägg från: Trollungarnasmamma |Visa alla inlägg
  • Trollungarnasmamma

December Bebis 2010 :)

ondar skrev 2010-11-08 21:38:28 följande:
    Samma här, jag litar också helt och fullt på att de vet vad de gör och att de aldrig utsätter en för en onödig risk osv. Känns som en nödvändighet för att man själv ska kunna hålla sig lugn osv och det är ju faktiskt _väldigt_ viktigt. Om det är några som vet vad de gör och som vill bebis bästa så är det ju de som finns på sjukhuset:).
    Precis Man hade juh blivit knas annars!!
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma
    ondar skrev 2010-11-08 22:01:02 följande:
    På tal om något helt annat fresten:)
    Upplever ni också att era barn hickar oftare ju äldre de blir där inne:)?
    Jag hade innan v34 inte känt en enda hickning men nu hickar den minsann minst en gång om dagen väldigt kraftigt:).
    Har läst om de som har känt hickningarna väldigt tidigt så jag trodde inte att min bebis hade hicka men tji fick jagTungan ute

Jo det kan nog stämma, min hickar nu så hela laptopen gungar hahaha

• Trollungarnasmamma
    ondar skrev 2010-11-09 05:59:33 följande:
    Tack för infon:), min bebis ligger ungefär som din docka:) fast med huvudet lite högre upp- under högra revbenskanten.

--
    Jag sitter o laddar inför vändningsförsöket nu, fick bara äta flytande frukost innan så en mugg med youghurt och en kopp te är allt jag får:(, jag som skulle kunna kunna tänka mig ett ex antal smörgåsar Tungan ute. Tur att det är om två timmar så man inte hinner svälta ihjäl;)). Pappan kommer dock o hämtar mig om en timma så vi är där i god tid o kan hitta ordentligt:).
    Bebis har hicka- som vanligt:D.
    Känner mig faktiskt inte alls nervös för tillfället så det hjälpte nog o få skriva om det här igår {#emotions_dlg.flower} . Återkommer sen när det e gjort:).
    Hoppas allt går kanon

HUr är det mellan dej & pappan nu?
    MrsHelgesson skrev 2010-11-09 08:14:40 följande:
    Sägs det inte att man brukar bli sämre i magen dagarna innan förlossningen? Jag tömde verkligen hela min tarm i söndags. Igår var samma sak. Mina flytningar har blivit värre och luktar mer.
    Är samma här!
  • Trollungarnasmamma

Sitter & spela bamse spel med dottern som är hemma idag, lite krasslig med snor & hosta, lite lite feber....

Mysigt hade vi sa hon sötfis!

• Trollungarnasmamma
    delifi2 skrev 2010-11-09 16:10:32 följande:

Hemma från bm

Bltr 95/60 alldels för lågt
    sf-mått 34 cm
    Hjärtljud 132
    Vikt 78 kilo + 8 kilo sen start
    Järn 113 så nu måste jag börja äta järntabletter varje dag

Lillfis låg neråt men inte osm hon skulle, hon låg precis som William med huvud mer åt ljumsken till på högra sidan precis som jag misstänkte, hon är ruckbar.
    Min bm tycker att jag ska ringa in när jag får såna värkar som jag haft de senaste nätterna eftersom det faktiskt kan vara nåt på G och att jag inte får var lat att gå upp å ringa.

Vet inte vad det är men jag är så lugn inför förlossningen, eller inte själva förlossningen utan mer när det börjar, tror det beror på att jag tror mig veta när det är på G fast det vet jag juinte egentligen. Men känns onödigt att ringa in och kolla med dom och så är det inget på G iaf

Så känner jag med, min BM sa med åt mej att ringa nästa gång jag hade mina onda sd & trycket neråt osv, men jag känner juh att det inte är nått på G....
    gwendylin skrev 2010-11-09 16:15:49 följande:
    Igår efter en tupplur i soffan så fick jag en helvetiskt magknip!!! Skrikandes kan få ont i magen om jag inte ätit på ett tag så lite middag slank ner, men då blev det nästan värre!!! höll i sig ca 2-3 timmar... + att jag hade skit ont i musen/blygdbenet... men magknipet va nog värst.. inga kramper eller samandragningar utan magknip...tusen nålar... ringde förlossningen men då gick de överDrömmer någon mer som haft det så?
    Tycker att jag haft konstigt ont i magen ett par gånger med....
  • Trollungarnasmamma
    ÄlskarNova skrev 2010-11-09 18:39:42 följande:
    foreningsgatan8b.blogg.se/2010/october/utkast...#comment

hihihi! Jag tror jag dör av skratt..har jag dålig humor eller var detta ett roligt inlägg? 
    Hahaha den var bra

Mobbar min sambo med lite för såna saler han är för go...han trodde tex att när jag petar på magen så kan jag peta bebisen i ögat
    Momalicious skrev 2010-11-09 18:59:54 följande:
    Åh herregud, fick precis veta att min kompis dött.. sånt händer ju för fan inte en själv, det är sånt man läser om i tidningen, tycker synd om familjen och går vidare. Jag vet inte hur jag ska klara av teoriprovet imorgon, känns som jag ska dö. Gråter
    Neeee beklagar!!

Många runt omkring mej som dött unga sen 1år tillbaka....helt ofattbart...

kramar
  • Trollungarnasmamma
    Stefanie skrev 2010-11-09 20:05:54 följande:
    Läste det roliga blogginlägget med sambon. Sjukt roligt tycker jag! När jag skrattat klart så sa han att

-Vet du vad det roliga är?!
    -Nej, sa jag.
    - Att jag tänkte likadant som honom när jag läste det!

Så fick jag skratta ännu mer.

I morgon ska vi på föräldrautbildning (om vi kommer fram i snökaoset), och det kanske är precis vad min sambo behöver med tanke på vad jag just skrev!

Hahaha härligt
  • Trollungarnasmamma
    Willes Mamma 08 skrev 2010-11-09 21:02:15 följande:
    Sy en egen Ne men du kommer säkert hitta en mycket finare klänning o bli superfin i den med

Va hos BM idag och är i v 36.
    Hade SF mått 34cm....förra gången i v 34 hade jag 31cm,Jisses vad magen växer!! E lite,lite svårt o mäta sa BM då bebis hela tiden vill ligga med rumpan snett uppåt.  Hade aldrig över 34 med William så undra om de kommer o stanna nu på 34 el blir mer?

Hjärtljudet va svårt o fånga då bebis hela tiden sparka som en toker och jag fick sammandragning efter sammandragning! Men lät fint den korta stunden hon kunde höra ordentligt

Vikt + 8,5 kg. Puh! Måtte de inte överstiga +14kg som ja gick upp med sonen!

En positiv sak va att BM även lovade o göra en hinnsvepning om inte bebis ville titta ut innan v 38+0 Då jag e så rädd för o gå över tiden! Ja kan ju alltid hoppas den kommit innan,el att de funkar sen då hon gör en
    Hon var inte svår övertalad ang det?

Jag vet inte riktigt vad jag ska ha för argument att få detObestämd
  • Trollungarnasmamma
    Willes Mamma 08 skrev 2010-11-09 22:17:17 följande:
    Ne de va hon inte, trodde hon skulle vara de,men har nämnt de nångång för länge sen o min rädlsa att gå över tiden. Så hon tänkte la att gör ja de inte så lär hon la tjata musten ur mig,hehe
    Men nu hoppas ja ju på att de ska funka med, risken e ju att de inge händer Men dår får man la göra ett nytt försök

Vill du med gärna ha de??
    Ja det hade jag inte tackat nej till!!! Ska fråga min BM nästa vecka med då har precis bytt så jag har ingen aning om hur hon är egentligen....
  • Trollungarnasmamma
    SaraKlippan skrev 2010-11-09 23:18:55 följande:
    Hej allihopa :)

Nu är vi hemma o utskrivna från neonatal. Vi har det bra och har haft det bra på sjukhuset också, men det känns underbart att vara hemma!

Vi fick komma hem på permis redan i lördags men de har varit så mycket annat att ja inte orkat sitta vid datorn.

Har varit lite problem med amningen nu i början då han varit lite svag o inte orkat suga ordentligt. Han fick ju mat via sond i början. Första natten vi var hemma så fick han inte i sig tillräckligt vilket gjorde honom trött o han däckade direkt när ja la honom till bröstet, så den natten fick Andreas sitta o hålla honom till bröstet o ja sitta o massera fram mjölken ur mina bröst som kändes som de skulle sprängas! Skit jobbigt, men skam den som ger sig :)
    Nu funkar det lite bättre förutom att ja har sår på bröstcårtorna o det gör skit ont. Men ja vill amma så de e väl bara att härda ut!

Jag mår bra efter kejsarsnittet o har inte speciellt ont längre utan känns mer obehagligt.

Jag har nästan hundra sidor att läsa igenom här nu så om någon frågat något o ja inte svarar så är de inte för att ja är otrevlig eller så! Ni skriver ju så mycket! Hihi

Lägger in nån bild imorgon då ja sitter vid datorn. Nu skriver jag från mobilen o där kan ja inte lägga in bilder vad ja vet?

Hoppas annars att allt är bra med er! :)
    Nu närmar det sig med stormsteg för er även om era små väljer att stanna tiden ut.

Är lite snurrig o förvirrad så ja har säkert missat att skriva något! Men tack för alla gratulationer :)

Kramar
    Åhhh så skönt att vara hemma igen   & att allt börjar ordna till sej!!
    Väntar spänt på bilden

kram på dej
    ondar skrev 2010-11-10 08:29:40 följande:
    SaraKlippan: Skönt att ni är hemma igen o att allt går så bra :)
    --------

Idag har jag gått 36+0 :). Tänk vad nära det är nuHjärta
    Ja jag är på 36+1 idag & samtidigt som det känns så nära känns det som en evighet kvar!!!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)