• Emelle

December Bebis 2010 :)

Godmorgon!!
    Är det alltid jag som är här först om mornarna

Lugn natt för mig inatt. Skönt faktiskt.
    Är det bara jag som inte orkar bry mig riktigt om bebisen kommer i juldagarna. Jag vill hellre det än att behöva gå och vänta tills efter nyår faktiskt!
    Därför kommer jag säkert få vänta på att bli igångsatt den 7/1 bara för det!!

Igår köpte vi och klädde vår gran!
    Såå mysigt. Luktar så gott pånedervåningen nu när man kom ner på morgonen.
    Undrar om bebis kommer hinna se den el om vi kommer slänga ut den innan hon behagat sig ut i världen!

Stefanie skrev 2010-12-17 01:24:28 följande:
    Har kommit hem från konserten och klarade hela kvällen utan att vattnet gick. (Tyvärr Glad).

Förvärkar så det räcker och blir över, men jag ska inte hoppas på något. Inget annat än att få sova i natt, är så trött... 
    "Synd" att inte Björn Skifs (var det va?) kunde jaga ut bebis
    Men härligt att  komma iväg och göra något annat än att bara sitta och övertolka ev förlossningstecken va. Är ju nästan det enda man gör när man bara är hemma tycker jag!!
    Momalicious skrev 2010-12-16 23:06:19 följande:
    Idag har jag varit iväg och träffat kompisar. Faktiskt skönt att komma utanför lägenheten lite, man blir ju så rastlös!

I helgen ska vi kolla bilar, baka pepparkakor, köpa videokamera, köpa julskinka och allt annat viktigt, typ gran, julgransbelysning. Puh! Tänk att det redan är jul om en vecka. Och imorgon går jag in i vecka 39! Wow!
    Ja som sagt...Jag tror ju på att sysselsättning och att fokusera på andra saker är den bästa igångsättningsmetoden!!
    Nu i julveckan har man ju oftast fullt upp!
    Ni ska se att nästa bebisboom kommer 23-24-25 december!!
  • Emelle
    Momalicious skrev 2010-12-17 07:52:59 följande:
    Hehe och det är inte ens en sådan tanke bakom vår fullspäckade helg ;)
    Jag har faktiskt varit här och kikat men eftersom jag skrev nästan sist ville jag inte börja också haha.
    Har sån jääävla "mens"värk och nån molande värk i ryggen, aj aj. Ska ta ett par panodil och se om det hjälper så jag får sova lite till! Äter lite frukost också för jag vaknade vid fem och var hungrig haha.

Skönt att du sovit gott!
    Jag hade ju sjuk "mens"värk igår, men inget alls idag. Har typ varannandag symptom!
    Panodil + dusch lindrar dock så gott som det mesta av det!
    Ska göra som du tror jag. Äta lite frukost. Få iväg Max till dagis och sen sova på förmiddagen. Kvällarna blir ju liiite lättare om man sover sig igenom första delen av dagen!
  • Emelle
    Momalicious skrev 2010-12-17 08:29:42 följande:
    Jag behöver tips. Har SKITONT imagen, livmodern. Som en brännande, frätande känsla som kommer och går precis som förvärkar. Väldigt tätt dock.. Sitter även bak i ryggen. Vad kan det vara? Blir så orolig då det känns så hemskt.
    Ta panodil och en varm dusch. Släpper det inte ring förlossningen och be dom kolla dig om du fortfarande känner dig orolig. Säkert helt normalt.
    Sitter de kvar efter duschen så kanske det är dasg för dig att få ut er lilla bebis snart. JÄVLIGT orättvis dock

Lycka till nu!! Hjärta
  • Emelle
    Momalicious skrev 2010-12-17 14:15:55 följande:
    Åh, fick precis veta att det blir ytterligare tillökning i familjen. I juli ska sambons bror få barn nummer två. Gud så kul! Började gråta när jag fick veta haha!
    Och sambon kommer hem tidigare idag, tjoho! Och jag har fått sova, tjoho! Och snart är det jul, tjoho! Och jag har bestämt att mina värkar ska starta på natten till nyårsdagen, tjoho!

Är på oförskämt gott humör idag, iaf för att vara i vecka 39  
    Skönt! Härligt med sådana dagar!!

Haligh- Vi kommer stanna hemma (el jag och mina barn, sambon + hans två åker en sväng tills väriskarna med men då stannar jag och min slökt hemma hos oss) oavsett bebis eller inte. Kommer hon snart så hon är ett par dagar kan jag tänka mig att åka till dom nån ggn i mellandagarna isåfall.
    Man är ju rätt trött efter förlossning osv och har jag inte fått bebis kommer jag inte röra mig ur stan.
    mamma smurfen skrev 2010-12-17 11:55:33 följande:
    Tror inte heller att de e någon fara så.....
    Ringde sambon å han tyckte jag skulle ringa till vår MVC, å de låter ju bättre*ler*
    mindre "hysteriskt" på något sätt*S* 
    Hade också ringt MVC av någon konstig anledning...Men jag känner som du. Man ska inte vara för hysterisk
    Jäkla dum man är egentligen. Så ring du förlossningen
  • Emelle

Fan, efter duschen tog jag på mig min favorit parfym. WHYYY? Den har inte alls luktat så gott sen jag blev gravid oh nu är den såå starkt nu tycker jag. Sitter och känner lukten hela tiden.
    Att man ska görasig till va?

Har städat hela fm och avrit på utv. samtal ¨på dagis. Sen åkte minsta och jag och handlade lite och nu ska jag göra Jansson, köttbullar, prinskorv osv. Ska äta julmat istället för tacos som fredags mat idag!
    Vi bestämde det igår när vi klädde granen. Att vi pre-jular lite eftersom vi inte vet vart vi är när det väl ÄR jul.
    Det ska bli mysigt!
    Börjar dock känna i ryggslutet att jag bör sitta och vila lite oftare än tillfälle getts idag!

• Emelle
    mamma smurfen skrev 2010-12-17 20:32:04 följande:
    Skrattande

TACK alla!!! Håll tummarna e ni snällaDrömmer

Kan ju säga att dom inte blir mildare, utan snarare "tyngre" vart tiden lider...
    Börjar blli jobbigt att andas igenom dom nu, men forfarande ligger de på ca 7 min emellan...

Sambon e nog mer nervös än mig...han har kollat BB väskan 2 ggr, å just nu kollar han av att allt e OK med hemmet, tömmer kattlåda osv.....SÖT e han  
    Å lycka till nu!
    Bebis för dig i natt nu då ju!
    Cissi7006 skrev 2010-12-17 20:12:57 följande:
    Här händer det grejor ser jag - lycka till alls som är på G nu!

BM-besöket idag visade på för högt bt så hon skickade mig på kontroll på FL. Där så hade bt sjunkit, en fin ctg och bra toxprover så vi har nyss kommit hem igen.

Läkaren sa att det ev kan bli aktuellt med igångsättning igen men helst inte före 39+5, men han tänkte nog inte på att det är på julafton, hehe

BM kände även på tappen och det var någon cm kvar men den var mjuk och hon kände bebis huvud. Hon "rotade" lite också för att förhoppningsvis stimulera den lite
    Man vet aldrig, jag kände inget efter min hinnsvepning med sonen men när jag skulle gå och lägga mig så PANG!! Värkar och ut kom han efter mindre än 5 timmar tror jag det var!!
    Håller tummarna för att det drar igång för dig med nu!
    Har du nått mer BM besök innan julafton ?
  • Emelle

Godmorgon!
    Skulle sååå gärna vilja byta med mamma Smurfen nu som troligtvis ligger och myser med sin lilla!!

nikka skrev 2010-12-18 11:05:10 följande:
    Om jag har turen på min sida idag så kanske. Jag säger bara kanske.. Kom ihåg det!

Har sovit oroligt inatt för att sen vakna upp före klockan 8 i morse av att det gjorde ont och stråla ut i ljumskarna.
    Så nu har jag klockat och haft ungefär 10 min mellan varje. Och så här har jag aldrig känt förut.
    Det är ju iaf ett positivt tecken!
    Håller tummarna  för att du är nästa nu då!
    pickaboo skrev 2010-12-18 10:56:14 följande:
    Jag har så satans ont i ryggen att jag håller på att gå sönder

Mannen ska iväg och hjälpa sin styvfar nu och då har jag ytterligare en dag ensam med krisande ettåring och jag kan inte mer... Jag känner det.
    Kroppen klarar inte mer.

Om inte jag föder nu så kommer de behöva lägga in mig på psyket.

Jag går under.
    Jag är också ensam hemma med tre av abrnen idag. Smabon äkte på fotbollsträning, 6 mil bort. Fy!!
    Men skulle jag ha känningar på att det ev skulle vara igång el att jag är trött så stannar han hemma...
    Måste din sambo åka när du mår som du gör??
    Momalicious skrev 2010-12-18 08:40:52 följande:
    Usch för illamående! :(
    Jag har varit och handlat lite god frukost som jag ska överraska min sovande man med snart. :) är så fruktansvärt sugen på riktigt god getost, snaaaart får man äta sånt igen!
    Åhåå, ja. Jag har önskar mg en stor Brie ost i förlossningpresent av min sambo. SÅ mycket längtar jag efter det!
  • Emelle
    Momalicious skrev 2010-12-18 14:58:24 följande:
    Håhå, jag skiter i allt vad tecken heter. Vägrar låta smärtan besegra mig. Har ont hela tiden i princip. Förvärkarna avlöser varandra och ja, jag hoppas bara det gör nytta men det gjorde det ju förra helgen :) nu har vi iaf kikat på bilar och nästan bestämt oss också. Hoppas vi köper den så har vi gjort det.

Nu är min sambo inne på netonnet och köper en filmkamera till oss i julklapp. Orkade inte gå mer och jag har massa vita prickar och streck flygandes framför ögonen :p
    Flimmrar det framför ögonen tycker nog jag du ska slå förlossningen en signal och be dom kolla ditt bld tryck osv. El åtmnstone höra om dom inte tycker att det BORDE kollas...
    nikka skrev 2010-12-18 15:13:12 följande:
    En liten kortis..
    Vet inte när det blir nästa gång!

Nu ligger dom och varierar från 5-7min i mellan.
    Värkarna har varit igång sen före åtta i morse och har aldrig avtagit.
    Hoppas, hoppas!
    Det är ju ändå BF+4 för mig idag!

Så snart blir det nog ett samtal till förlossningen.
    Men först ska jag få i mig lite mat Glad
    Lycka till nu!
    Bebis i natt för dig!
    Gud så härligt! Ät pasta och ladda. Snart är du i mål!! *inte ett dugg avis*
    Karttikeya skrev 2010-12-18 15:36:52 följande:
    Nu har jag gjort mig snygg *host* och nu blir det middag! Höres senare, när jag är helt slut bara av att umgås.
    Stefanie skrev 2010-12-18 14:05:53 följande:
    Vi ska också iväg i kväll. På middag i närheten. Det tråkiga är att jag har typ 3 plagg som går att visa sig i för folk just nu och jag är så j-a trött på dem nu. Tre tråkiga klänningar som typ börjar bli noppriga nu för att jag har använt dem så mycket! Svårt att göra sig snygg. 
    Middagen övergår i fest efter ett par timmar, får väl se hur länge vi stannar. Sambon ska få dricka folköl och har tiggt till sig att kanske få ta en whisky efter maten om det bjuds på och en whisky kan jag väl gå med på. Men det blir ingen fylla för honom så han kommer  väl att tröttna lika snabbt som jag!
    Ha det så jätte trevligt i kväll båda två.

Här hemma blir det julmats rester från igår och Robinsson finalen. Jätteroligt! Men det får la gå det med!

Lördags kramar till alla i tråden! Tomte
  • Emelle

Stoce- GRATTIS, vilken fin tjej med jättefint namn!!
    Härligt att få läsa allas förlossningsberättelser oxå!

Jag fick ett migränanfall i em. Första under den här graviditeten
    Det är så obehagligt, men det släppte av jättefort, efter någon timma bara.
    Därimot har mitt goda humör försvummit nu. Är så förbannad och less på ALLT nu. Inte bara graviditeten utan precis ALLT är skitjobbigt!!
    Sa ju att det skulle komma dit för mig med igen!

Vill bara gräva ner mig och sova tills det är förlossningsdags.
    Just nu är jag lite martyr och tycker bara att jag servar åt barnen som tror dom bor på något hotell. Städar och tvättar och fixa hela tiden.
    Egentligen vet jaga tt jag inte alls är tvungen och sambon är en riktig klippa. Men jag är så tjurig nu så jag bara gör allt och tjurar för det.
    Gah, hatar när man blir så här.
    Ska försöka sova nu och be till gud eller nått att han startar vår förlossning snart!!

Good night girls!

• Emelle

Hej. Lugnt i tråden idag!

Här händer , somvanligt, ingenting!
    Har vilat, sambon o barnen har skottat snö (har kommit en halvmeter här) och nu har vi spelat lite yatzy.

Blir en tidig kväll för barnen idag känner jag. är trltt och dom är jättevilda!

I morgon börjar julveckan. Undra om man kommer få världens finaste julklapp??

Svar på tråden December Bebis 2010 :)