• Emelle

December Bebis 2010 :)

hej. Ligger i soffan med huvudvärk :( Har nog ätit och druckit för dåligt tror jag. Läser igenom era inlägg men orkar inte kommentera något idag. A är lite snorig med så här hoppas vi på att det inte blir värre med feber osv. Ha en trevlig kväll allihopa!

• Emelle

Hej!!

Här mår vi bättre idag. (tack för kryapå-kramarna) A nyser inte och har hittat favvoplatsen i BB selen. Vågar bara ha henne korta stunder där i ännu, men gud vad skulle jag göra utan den när man är själv och måste fixa mat osv åt de andra barnen. Man får ju händer fria en stund med den trots allt...
    Hon har sånt fruktandsvärt närhetsbehov just nu lilla fröken. Tror inte hon legat i babysittern eller på filten i 5 minuter idag. Bara famnen som duger...lilla hjärtat.

Sen har jag min väg dag idag ju! 2 veckor efter förlossning idag. -8kg på vågen, helt bra tycker jag!
    Kroppen återhämtar sig förvånansvärt bra den här ggn! Bild finns i bildtråden!

• Emelle

Trode jag skulle dö i går med 39 graders feber o frossa o ont i halsen o en bebis på det! Ingen bra kombo! Tack gode gud att jag hade sambon hemma! Orkade inte ens ta mig upp utan låg hela dagen nerbäddad!

Idag är det dock lite bättre men kan knappt prata så tjock i halsen!

Krya på dig!
    Har magknip och svårt att gå på toa för jag får aldrig äta i lugn och ro.
    Min sambo tycker alltid jag ska ta Sixten när vi äter för att jag kan äta samtidigt som jag håller honom men det är stressande för mig så bara kastar i mig maten.. Sixten sover knappt på dagarna så kan inte passa på att äta då heller.. 
    Agnes har också en förmåga att alltid vakna när vi ska äta. Men vi byts om att hålla henne och väntar på varandra även om en bli klar mycket tidigare.
    Kan ni inte göra så...Inte schysst att alltid låta dig ta honom väl?
    Jasså har du tagit MIN ulla
    Haha hur gick allt ?
    HUR SOVER ERA SMÅ?
    Agnes ligger i babynestet i sin egen säng tills första matningen. Då flyttar vi över henne till oss och ger henne flaskan då hon fortfarande ligger i nestet och sen ligger hon kvar där i men i vår säng.

JAg har haft mina andra barn brevis mig i sängen utan nestet då jag ammat dom och det har alltid gått bra. Jag tror man har någon föräldra instinkt som gör att mna har koll på dom även i sömnen. Men hoppas ni hittar ett sätt som både blir bra för dog och din sambo!

Var ju på bvc idag. Upp 190g på dessa 11 dagar sen vi åkte hem från BB.
    Fick rådet att köpa Bifidus ersättning frän apoteket och ge en ggn om dagen. Har någon av er testat det??

Sen är jag irriterad på min sambo för första ggn på evigheter. Skitsak egentligen, men grrr vad jag hatar att vara sur.  Hopppas det går över snart.

Skönt att ni med kan vara sura på varann Inget illa ment, ni verkar vara ett helt underbart par & det är juh mänskligt att vara sura ibland!

Nu har det gått över, och O YES...Vi är väldigt mänskliga. I promise!
    Grattis till vagnen, du ska se att bara du kommer ut och får lite luft och gå på promenader så kommer du känna dig glad och stark
    Man måste får gråta och vara förbannad för att må bra och vara lugn med tror jag!!
    Tips innan bebisarna vill ha mat ska man passa på att äta medans dem sover i lugn o ro själv
    Jag har aldrig behövat oroa mig att kasta i mig mat då dem inte sover utan jag lägger honom ner när han fått i sig mat sen lägger jag honom på golvet eller soffan eller babysittern med en filt under babysittern och honom så han inte e fast i babysittern och sen går jag bara iväg och äter det jag vill ha och sätter honom om sambon inte är hemma sätter jag honom framför Tv
    Så jag har fått lugna snälla barn kan till o med gå o ducka och göra mig iordning städa damsuga när han ligger och sover var han nu sover någonstans

Så fort en bebis skriver ska man inte springa till bebisen direkt utan ge några få minuter innan ni går fram
    Jag tar ALLTID upp mina barn när de gråter. De har inget annat sätt att kommunicera och ett lessen barn vill bli tröstat. De är hungriga, blöta i blöjan, vill känna närhet osv. De kan inte visa som ett barn gör att nåt är fel drf gråter de.
    Resonerar exakt som du. Små bebisar vill något när de gråter. Jag ar alltid upp när någon av mina små har varit ledsna. Som sagt, deras sätt att komunicera!
  • Emelle
    ludicrous skrev 2011-01-06 18:11:05 följande:
    Emelle- nu får snön försvinna så vi kan knalla av oss kilona! Hur mkt gick du upp? Emil är också gosig idag, vill bara vara i famnen, går iiiinte att somna nån annanstans! De är ju ändå födda samma dag ;)
    Jag gick upp 7 kg från inskrivningsvikten på MVC.
    11 kg sen startvikt då vi startade bebisvekstad. Och det är dit jag ska. (58kg).

Ja dom kanske följer varandra då ju
    Nu ligger hon i soffan med storebror...*mys*
  • Emelle

Godmorgon!!

Majorima- Vilken sötnos. Fina kort!!

Haligh- Vi har varit p stan med Agnes och tagit med henne 3-4 ggr när vi handlat på Kvantum, Willys osv.
    Dock i sin bilstol eller i vagnen och alltid rätt "skyddad" av åkpåse el filt.

Ludi- Vem tatuerar dig/er?? Nån här i stan??
    Jag ska ge en tatuering till min sambo nu på vår 3 års- förlovningsdag tänkte jag och behöver en tid rätt snabbt nämligen...

Idagens tidning

Anna Rollsjö och Jonas Engstrand från Västervik fick den 23 december sonen Emil. Han var 49 centimeter lång och vägde 3070 gram. Syskonen heter Zakk, Max och Nova. Martina Lundin och Johan Holmberg från Västervik fick den 23 december dottern Agnes. Hon var 48 centimeter lång och vägde 3240 gram. Syskonen heter Emilia, Eddie, Maximilian, Nora och Leon.
  • Emelle

Haha, Ludi. Nu kom visst ni med ni med. Så jäkla konstig allt blev, med texten och det. Hoppsan hoppsan...

Hoppas det inte gör nått...
    Söta barn ni har. Full fart därhemma kan jag tro va?

• Emelle
    ludicrous skrev 2011-01-08 11:40:56 följande:
    Haha ja där kom vi, men det gör ju inget ;)

Jag kör hos Matte, på elecric ink. Bor granne med honom oxå. Sambon kör armar hos matte, benen hos Emil där nere. Han e grym o har nog kortare tider än matte
    Emil nere på...?? Kortast väntetid tror du!!
  • Emelle
    ludicrous skrev 2011-01-08 12:10:53 följande:
    Ååh :( vi hade sex igår o idag.. Igår gick det fint, men idag började jag blöda efter :(
    Vi hade med sex igår och det är andra ggn för oss nu.
    Blödde lite mer än innann efter första ggn men idag är det lika som innann.
    Det varierar mellan, inget blod alls, brunt blod och färskt blod.
    Åååå jag vill bara sluta blöd helt !

Dock hade jag inte EN ENDA tanke på att jag kan bli gravid nu då jag inte ammar. Som tur var så var sambon mer eftertänksam än mig första ggn och igår använde vi skydd. Känns så...tonår på något sätt, men INGEN mer bebis här så...
  • Emelle
    Mysmamma70 skrev 2011-01-08 17:48:01 följande:
    Det kan gå flera dagar utan att jag blöder, sen kommer det igång igen när jag anstränger mig
    Så är det för mig med!!

Det är väl ok om man har skydd (kondom) om man har sex när man fortfarande blöder??
    Förtsa ggn var inte direkt planerad utan det bara blev så, och då hade vi inget skydd alls...
    Lite klantigt, men det verkar gått bra.

Jag blöder aldrig mycket vid mens och inte nu heller och min kille är inte så kinkig så vi kör på när lusten faller på, oavsett tid i månaden annas med och nu kunde vi inte vänta mer. Vi har längtar massor efter "vanligt" sex igen!
    Är såå skönt att bara vara "vi" nu ingen. Ingen liten bebis mitt i mellan
  • Emelle
    ludicrous skrev 2011-01-08 14:44:53 följande:
    Emelle- Emil jobbar också på elektrik ink, dom e tre som kör där nu.Går du ner och säger att du vill ha den snabbaste tiden hos vem som helst, dom e superduktiga alla tre, så klämmer dom nog in. Är motivet klart?
    Tusen tack, ska kolla upp det på måndag!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)