Trode jag skulle dö i går med 39 graders feber o frossa o ont i halsen o en bebis på det! Ingen bra kombo! Tack gode gud att jag hade sambon hemma! Orkade inte ens ta mig upp utan låg hela dagen nerbäddad!
Idag är det dock lite bättre men kan knappt prata så tjock i halsen!
Krya på dig!
Har magknip och svårt att gå på toa för jag får aldrig äta i lugn och ro.
Min sambo tycker alltid jag ska ta Sixten när vi äter för att jag kan äta samtidigt som jag håller honom men det är stressande för mig så bara kastar i mig maten.. Sixten sover knappt på dagarna så kan inte passa på att äta då heller..
Agnes har också en förmåga att alltid vakna när vi ska äta. Men vi byts om att hålla henne och väntar på varandra även om en bli klar mycket tidigare.
Kan ni inte göra så...Inte schysst att alltid låta dig ta honom väl?
Jasså har du tagit MIN ulla
Haha hur gick allt ?
HUR SOVER ERA SMÅ?
Agnes ligger i babynestet i sin egen säng tills första matningen. Då flyttar vi över henne till oss och ger henne flaskan då hon fortfarande ligger i nestet och sen ligger hon kvar där i men i vår säng.
JAg har haft mina andra barn brevis mig i sängen utan nestet då jag ammat dom och det har alltid gått bra. Jag tror man har någon föräldra instinkt som gör att mna har koll på dom även i sömnen. Men hoppas ni hittar ett sätt som både blir bra för dog och din sambo!
Var ju på bvc idag. Upp 190g på dessa 11 dagar sen vi åkte hem från BB.
Fick rådet att köpa Bifidus ersättning frän apoteket och ge en ggn om dagen. Har någon av er testat det??
Sen är jag irriterad på min sambo för första ggn på evigheter. Skitsak egentligen, men grrr vad jag hatar att vara sur. Hopppas det går över snart.
Skönt att ni med kan vara sura på varann

Inget illa ment, ni verkar vara ett helt underbart par

& det är juh mänskligt att vara sura ibland!
Nu har det gått över, och O YES...Vi är väldigt mänskliga. I promise!
Grattis till vagnen, du ska se att bara du kommer ut och får lite luft och gå på promenader så kommer du känna dig glad och stark
Man måste får gråta och vara förbannad för att må bra och vara lugn med tror jag!!
Tips innan bebisarna vill ha mat ska man passa på att äta medans dem sover i lugn o ro själv
Jag har aldrig behövat oroa mig att kasta i mig mat då dem inte sover utan jag lägger honom ner när han fått i sig mat sen lägger jag honom på golvet eller soffan eller babysittern med en filt under babysittern och honom så han inte e fast i babysittern och sen går jag bara iväg och äter det jag vill ha och sätter honom om sambon inte är hemma sätter jag honom framför Tv
Så jag har fått lugna snälla barn kan till o med gå o ducka och göra mig iordning städa damsuga när han ligger och sover var han nu sover någonstans
Så fort en bebis skriver ska man inte springa till bebisen direkt utan ge några få minuter innan ni går fram
Jag tar ALLTID upp mina barn när de gråter. De har inget annat sätt att kommunicera och ett lessen barn vill bli tröstat. De är hungriga, blöta i blöjan, vill känna närhet osv. De kan inte visa som ett barn gör att nåt är fel drf gråter de.
Resonerar
exakt som du. Små bebisar vill något när de gråter. Jag ar alltid upp när någon av mina små har varit ledsna. Som sagt, deras sätt att komunicera!