Inlägg från: Utomlands |Visa alla inlägg
  • Utomlands

December Bebis 2010 :)

2 barns mamma - hur är det idag?
    Jag har haft en bökig natt, den lille var rätt lugn i gâr hela dagen men pâ natten blev det liv i luckan + mardrömmar + när jag gick pâ toa sâ molade det pâ lite i mens trakten i rygg o mage och ganska mycket flytningar... ... ... ingen bebis än , men de trode jag inte heller riktigt.

Nu pâ morgonen har jag varit hos endokrinen och fâtt ökad dos av sköldkörtelmedicinen :( trist men men...

Sammandragningarna har varit korta och inte sâ intensiva som igâr, än sâ länge, och det är ju bra, tycker jag.

• Utomlands

Sex = 0
    Jag har inte haft mycket lust under hela graviditeten, inte min sabo heller... Men vi har haft/har MYCKET mys och han klagar inte. Jag har frâgat honom 100 ggr om han inte fâr spel, men nä, han är sâ nöjd sâ... Han är UNDERBAR min spanjor! De gânger som jag har velat har han givetvis aldrig sagt nej, men inte en ända gâng han har försökt att pressa mej/övertala mej. Mys mys och âter mys!!!

Inga fler sammandragningar de senaste 2 timmarna. Skönt!!! Men magen är JÄTTE hârd och när jag rör den gör det nästan lite ont, och när den lill* rör sej sâ gör det oxâ ont. Men jag antar att det är träningsvärk.

Jo kännslan av ont och kissa pâ sej hade jag hundra gânger igâr, och som 2 barns mamma sa, fixering, nästan helt säkert!

3 veckor kvar!!! Men ärligt talat sâ tror jag den lill* kommer lite innan, eller ja, jag hoppas oxâ, kanske hänger ihop.
    I morgon ska de sätta elektroder pâ magen för att mäta hjärtslag, sammandragningar osv. bàde pâ mej och den lill*... Ingen aning om man gör sâ i Sverige. Här är de ganska pjoskiga med allt, men det är för att jag gâr privat.

Nä nu ska jag se om jag nâr fram till strykbrädan och kan göra lite nytta.

• Utomlands
    Willes Mamma 08 skrev 2010-11-15 11:15:12 följande:
    Har inte så känt så här innan, Nån annan kanske?? För några dagar sen, när jag reste mig upp,så såg jag små ljusa prickar framför mig hela tiden, (antar blodtrycket) . Men idag mår jag illa och e jätte yr o känner ett kraftigt tryck vid ögonen.
    Nån mer som haft så??
    Detta har/hade jag ofta o nästan alltid efter prickarna sâ kommer migränen. peppar peppar, jag har sluppit det under graviditeten.
  • Utomlands
    Willes Mamma 08 skrev 2010-11-15 11:26:16 följande:
    kan de va migrän?? I början av grav hade jag sjukt ont i skallen så ja trodde ja skulle gå sönder. Men de visade sig efter mycket om o men vara en svår bihåleinflamation. Va inte förkyld el hade varit de innan heller. därför de va svårt o upptäcka.
    Har inte ont i huvudet nu el så,bara detta jobbiga tryck o att jag är yr o illamående.
    Hur långt efter kom din migrän efter att du fick prickar?
    Allt mellan direkt och upp till 2 timmar. Men om jag tog pilla sâ brukade jag slippa migränen, kanske lite lite huvudvärk men illamâende osv uteblev.
    Panodil brukade inte hjälpa mot detta, sâ tyvärr tror jag du fâr stâ ut :( .
    Hoppas du slipper huvudvärken.

Nu när jag tänker efter sâ, det kan ocksâ bero pâ väder förändringar, jag hade mycket "flimmer" när jag bodde i sverige när det var lâgtryck pâ ingâng. Här märker jag inte av det sâ mycket eftersom förändringarna inte ñar sâ brutala som hemma.
  • Utomlands
    delifi2 skrev 2010-11-15 13:49:09 följande:
    utomlands----> Ctg kallas det då mäter man värkar, bebisens hjärtslag osv. Får man göra det hos bm när du är där?
    Aha! Jag blev tillsagd att beställa tid för "Ctg";) i vecka 37. Jag ska sitta med elektroder en halvtimme sen ska gynekologen titta pâ resultatet och göra nâgot bakterieprov i vaginan och i baken (mindre trevligt). Tydligen finns det en bakterie som kan vara farlig när bebis föds men inte när den är i magen... pjosk pjosk, men som sagt det är ju säkerligen för att det är privat sjukvârd och de vill ha ryggen fri om nÂgot händer. Ctg gör de även pâ de komunala sjukhuset-
  • Utomlands

Ja det lâter som de proverna. Jp jag har oxâ en exit skylt men va f*n gör jag. Vil ju inte vägra, kan ju förstâ dem att de vill utesluta allt för att ha ryggen fri OM det skulle vara sâ.

Mamma smurfen - jag bara älska ditt foto pâ magen, jag o sambon skrattade tillsammans när vi sâg den i bild trâden :) ur gullig!!!

• Utomlands

En liten frâga...

Varför görs det en ny BF lista? Vi har ju en redan...

• Utomlands

Sorry, men du... Vad är TS trâden? är lite off vad gäller förkortningar

• Utomlands
    Â, ja ossâ!!!

Gravid BF-lista Gravid
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän 
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Utomlands
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-24 18:48:17 följande:
    Det är högst upp i tråden denna tråd är TS (Trådstartare)
    hehehe... tack
  • Utomlands

NhjärtaD - SUPER GRATTIS!!!!!!!!!

Jepp själrengörande ugn är kanon, jag har aldrig förr haft en sâ ren ugn som nu. Den rengör inte metall föremâlen de mâste plockas ut. Det blir som lite aska i mitten av ugnen och sâ tar man en trasa o vips sâ är det rent. + Jag gjorde rent den här om dagen, utan problem, har iof satt ugnen typ 40 cm ovanför golvet = 2 lâder under.

Putsade mitt sista fÖnster gjorde jag igâr... Och precis när jag började, började det att SNÖA, har aldrig putsat fönster i snö förr, och än mindre trodde jag att det skulle inträffa här!

Vänta vänta vänta vänta... oj vad man väntar, BF pâ söndag.. ... ... kommer givetvis inte dâ, men  Âh vad jag längtar!!!

• Utomlands

Här pluppar det ut bebisar lite här och var. Jag erkänner att jag inte orkat kolla igenom de senaste dagarna, men det är för att vâr flicka som det blev föddes den 9e december, BF 5. 51cm och 3970G.
    Allt gick jätte bra även om det tog 15 timmar frân att vattnet gick och vi hade henne hos oss.

Lägger in foto pâ bild sidan sedan. Just nu kallar plikten!

Kramar till alla frân en av världens lyckligaste MAMMA!!!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)