• Emelle

December Bebis 2010 :)

Karttikeya skrev 2011-01-01 18:38:17 följande:
    Ja helt underbart! Fattar inte hur mycket lycka man kan känna egentligen, haha! Han är så mysig, ligger på mitt bröst när jag sitter vid datorn för första gången och det känner han nog igen från magen, haha!
    Myyysigt!! Hjärta
  • Emelle
    Karttikeya skrev 2011-01-01 18:50:06 följande:
    Ja det är en otrolig lättnad. Han får 30 ml ungefär varannan timma som det är nu. Känns som om vi behöver öka dosen ganska snabbt, harrejesus vad glupsk han är. Men 30 ml gör honom nöjd nu. Måhända håller han sig längre om vi ger mer, men vi experimenterar lite. Med amning blir det ju lite så också, svårt att säga vad dom får i sig annat än att dom ser nöjda ut. Antar att det inte finns någon bra "guide" för detta utan att det är väldigt individuellt. Tungan ute
    Förstår din lättnad!

Ja dom äter ganska snabbt mer!
    Agnes äter oftast 65 ml vid varje tillfälle (de första 3 dygnen i livet 30 ml ca var tredje timma) och det går 3-4 timmar mellan varje ggn hon äter.
    Sover hon gott och lite längre så har hon vid ett par tillfällen tagit 95 ml, men då står hon sig ju längre efteråt med.
    Men visst glupskar dom på sig!
  • Emelle

Hej!!

Har varit ute på en lång promenad med vagnen. Ååå jag älskar det! (och Agnes med. Hon sover som en stock forfarande i insatsen!)
    Är så grymt skönt att kunna röra sig igen!!

Är det fler än jag som tar evighets lång tid på sig att komma iordning på morgonen??
    Jag fattar inte hur vi ska hinna få iväg skolbarn OCH vara på dagis kl 9 om en vecka! SKÖNT att barnen har lov en vecka till!
    Vi kommer typ till frukostbordet halv 12 och får på oss alla kläder, duscha, blöjbyten och flaskmatning...till 3 ungefär...Skäms

I morgon börjar sambon jobba med. Det tycker jag inte om. Hade gärna haft honom hemma ett bra tag till!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Majorima- Vi använder bara MAMs flaskor. Jättebra tycker jag!

Ludi- Ååå jag önskar min sambo med ville knipsa Så jag slapp styra med p-medel mer!! Lyckliga du!

Mysmamma70 skrev 2011-01-02 16:05:24 följande:
    Jaja, men du kan hinna ändra dig

Jag fick ettan när jag var 26 och tvåan när jag var 27. När jag var 30 och skilde mig sa jag att jag aldrog skulle skaffa fler barn.

När jag var 38 träffade jag min tvllingsjäl som längtade efter barn och det var självklart för mig att skaffa kärleksbarn med honom. Nu har vi två godingar inom tretton månader Hjärta

Visst är det fint!! Det är ju samma för mig. JAg skulle ju ABSOLUT inte ha fler än mina tre, men så fann jag KÄRLEKEN!!! Den riktiga, stora, villkorslösa, underbara ÄKTA. Och då var det ju bara självklart med ett barn till!! Älskar våra historier!! HjärtaHjärta
    Och vilken söting Cornelia är!!!

• Emelle
    AnnaCL skrev 2011-01-02 18:25:18 följande:
    Bra jobbat! jag har samma målvikt som dig så det inspirerar!
    KUL!! Nu får vi peppa varandra!!
    Mysmamma70 skrev 2011-01-02 18:15:36 följande:
    Åh, lyckosar, jag gick upp 17 kg men har bara tappat åtta efter förlossningen... Nio kvar, men ingen panik - ska inte prova brudklänningen igen förrän i maj
    Vi planerar ju också att gifta oss efter våren någon ggn (lite hemlig ännu... ). Är en sån perfekt sak att kämpa för. För DÅ om någon ggn vill man ju känna sig fin!
    linasmama skrev 2011-01-02 18:09:57 följande:
    Vad skönt! Jag gick upp 24 kg när jag var gravid, har gått ner 12 kg nu till 75,1 Fattar inte hur jag ska kunna gå ner alla kg. Men i morgon börjar vi med GI här hemma. Promenader får vänta då jag får så himla ont i livmodern och blöder mycket mer efter att jag gått långt.. 
    Jag får också ont om jag går fort...
    Undra hur länge det håller i sig. Minns inte detta från tidigare graviditeter...
    LokesMammi skrev 2011-01-02 17:59:46 följande:
    Avis. Jag är uppe i 77kg. Aldrig vägt så mkt. Vägde 63kg i augusti. *tjockis* =)
    Dom är snart borta igen
  • Emelle

Hej!!

Morgonen idag tog väldig tid, men det gick. Trodde aldrig jag skulle få i mig frukost. Men efter att alla andra var färdiga och matade så hann jag både duscha och äta lite
    Var precis färdig tills sambon kom hem från jobbet

Har hunnit med en promenad med Agnes i vagnen och Maximilian på släptåg (måste skaffa en ståbräda!!! Har ni förslag på någon bra?) tillsammans med min väninna och hennes bebis!
    Nu sover Aggis forfarande och Max tittar på Mamma Mu. J och jag hamnade i soffan med varsin kaffe och tidning, men nu börjar det bli dags för middag tror jag. Är sååå trött på att laga mat. Önskar man hade en kock som fixade det där om dagarna nu

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vägde mig när jag var på mvc idag, har gått ner ca 8 kg av 14.5. Skönt :)
    Grattis grattis!! Som sagt, hör av dig när du orkar ta promenader så möts vi!!
    Vad sa dom om din bristning??
    Har haft en väldans positivt bemötande av TryggHansa idag...

Under Graviditeten så skaffade vi deras mammaBarn försäkring, till en kostnad av 1050, "bara för att" mer eller mindre....

Idag ringde jag dit pga min sfinskterruptur.....
    Först va de liite svårt att komma rätt i växeln, men väl framme på rätt avdelning så förklarade jag bara mitt ärende, å det enda hon i luren frågade efter var vad mitt konto nr var, så hon kunde sätta in pengarna direkt Förvånad 
    Frågade om dom ville ha kopia på journalen, eller om de kunde begära den direkt från BB...men hon sa att den inte behövdes, utan hon litade på vad jag sa om det hela....
    så pengarna kommer in på kontot senare i veckan!!
    Heeelt otroligt smidigt får jag säga. 
    Herregud vad smidigt! GRATTIS!
    Bara jag som ännu känner av "baby blues"? Känner så stor kärlek för vår lille pojk och han är så duktig, ändå kan jag inte slappna av och bara njuta som jag borde. Allting från förlossning och bb börjar komma ikapp och jag har ångest om kvällarna som gör att jag känner mig värdelös om jag inte är med Tim hela tiden.

Inatt har han tex sovit först från 22 till 02, sen fick han mat, sov till 6 och fick mat och har sovit till nu.. Gnäller inte mycket, är hur nöjd som helst. Ändå kan jag inte känna den där himlastormande lyckan, den försvann lite på BB när allting var så jobbigt eftersom han bara var hungrig. Är det något fel på mig? Det finns inga tvivel om mina känslor för Tim, det är väl kraven på mig själv som ställer till det. Sen så vet jag ju att jag inte mår bra fysiskt, har mycket kvar att återhämta mig ifrån.

Känner skam av att ens skriva detta inlägg. Är så jobbigt att läsa om er i tråden, om hur bra allt är. Det går ju jättebra här också och ändå känner jag såhär! Pratar mycket med min sambo och mina föräldrar om det här och har fått förklarat för mig att det är vanligt att känna precis såhär, men åh vad jag önskar att det bara kunde försvinna.

Vännen!!
    Det du känner är ju såå normalt!
    Krav som vi ställer på oss själva, såå typiskt "duktig flicka" syndrom som vi sjölva skapar.
    Jag är likadan. Fast för mig just nui handlar det så mycket om att jag inte hinner med hä hemma. Tvätt, disk, plock och styr och städ. Ingen annan ser det med jag känner mig värdelös som inte hinner/orkar det jag "borde" i mina ögon...

OCH allt här inne skrivs ju inte. Tror knappast alla skriver om det som känns jobbigt, eller tjafs med sambon osv. Mycket lättare att skriva om roliga, trevliga, söta fina saker. Sånt man vill "skryta" om...
    KRAM

igår kväll fick Marcus, jag och farmor se Arvids första svarsleende!! Hjärta Såå underbart..fick någon till under kvällen efter massa gullande och fjantigt mammaprat..hihi! Så 3v och 4dgr var han. Nova vet jag var en dag tidigare..och jag var visst 4v precis. 
    Ser framemot nästa framsteg!Glad 

Så mysigt!! Längtar tills Agnes ler "på riktigt"!

Vad gör ni om ni får egen tid? Kan ju inte ta ett bad, avslaget är kvar... Duschar gör jag efter morgonamningen då jag lämnar elmo med pappan i sängen.

Jag har varit och shoppat nån ggn då Agnes varit hemma med Johan. Sen har jag varit och solat solarium ett par ggr med! Jätteskönt tycker jag och så känner jag mig mycket fräshare med lite färg!
    Iom att jag inte ammar så har Johan kunnat ta henne från början själv, även om hon oftast är med mig, vilket har varit skönt faktiskt.
    Inte behövt stressa då jag varit iväg någonstans...

verkar som alla våra män ska börja jobba imorgon
    Vet inte hur det kommer gå med William som vill upp så fort Oliva är uppe i famnen.
    Å bara tanken på att vara i skolan med ELliot kl 8.15!!!! nästa måndag fasar jag över, har jag tur så äter jag frukost kl 12 typ.

Elliot ska lämnas kl 8.15 sen så William på dagis efter det, sen ska Elliot hämtas kl 13.15 och William hämtas eft det. Första veckan med vardasgbestyren kommer jag nog inte vara här inne, kommer vara som en zombie innan man vant sig och kommit in i rutinerna.

Ja hur fan ska man fixa det nästa Måndag. Känner som du... HUR ska det gå?  

Får man börja knipa än? Jag har testat några gånger och tycker det känns precis som innan knipmässigt.

Ja jag har gjort det från förlossningsdagen. Inte så ofta som man bör...men ibland nån ggn om dagen kommer jag ihåg det

• Emelle
    NhjärtaD skrev 2011-01-03 15:42:46 följande:
    Hej tjejer & god fortsättning!!
    Haft en lugn & trevlig helg, dock utan de stora barnen, men faktiskt behövde jag få andas lite & samla nya krafter för sonen är som 10 barn nu väldigt tråkigt...hoppas på att det blir bättre när dagis kommer igång...jag tycker jag ger honom ensamtid med mej, men kanske inte tillräckligt....vet inte....
    Vi har också "bara" haft Agnes och Emilia här i helgen. Riktigt skönt och behövligt att få ladda batterierna lite...
    Nu är det faktiskt än så länge nyhtetens behag över lillasysters ankomst och de sköter sig ypperligt allihopa syskonen, men jag vet att det snart bli som vanligt med en hel del action här hemma.
    Vi har varit duktiga på att få egentid tidiagre och märker redan nu att man knappt hinner med varandra. Är ju inte alls länge sen vi hade en bebis egentligen (Max är ju fyra) men man glömmer fort att det är rätt svårt faktiskt att få tid för allt med en nyfödd hemma. Dels egentid till avrje barn och egen tid i relationen.
    Förösker göra nattningarna med barnen längre och mysigare nu när A tar mycket tid under dagen...

Roligt att höra från dig med, såklart!
    Willes Mamma 08 skrev 2011-01-03 15:43:08 följande:
    Hänger gärna med om jag får?!
    JAmen det är väl klart du får!!
  • Emelle
    Momalicious skrev 2011-01-03 16:55:23 följande:
    Hur vet man att det är just baby blues och att det inte utvecklats till nåt annat? Är ju livrädd för en förlossningsdepression.
    Skrev du om detta i ditt fölossningsbrev? Minns att vi diskuterade det innan...
    Fick du bra respons/stöttning/hjälp i såfall?
  • Emelle

Godmorgon!!

Idag ska vi och väga på BVC för första ggn sen vi kom hem. Gissar att hon gått upp ganska mycket. Syns i hennes lilla ansikte

Tvärtimot er andra så har A varit vaken mellan 5-7. Hon som brukar sova så bra om nätterna. *gäsp*

Inte gråtit el så, men legat och skruvat och knorrat. Är ju svårt att sova själv då...

Småstadsbönan skrev 2011-01-04 09:27:02 följande:
    Jag har också fått sova bra i natt från 22-01.30 och så somnade hon om och vakanade kl 7.00 av väcka klockan ringde. I dag var första dagen som jag skulle iväg med alla barnen själv till dagis och det gick överförväntningarna.

Vad skönt att höra att det gick bra för dig på morgonen. Känns ju skönt inför min kommande vecka

• Emelle

Var ju på bvc idag. Upp 190g på dessa 11 dagar sen vi åkte hem från BB.
    Fick rådet att köpa Bifidus ersättning frän apoteket och ge en ggn om dagen. Har någon av er testat det??

Sen är jag irriterad på min sambo för första ggn på evigheter. Skitsak egentligen, men grrr vad jag hatar att vara sur.  Hopppas det går över snart.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)