December Bebis 2010 :)

Hej!!
Har varit ute på en lång promenad med vagnen. Ååå jag älskar det! (och Agnes med. Hon sover som en stock forfarande i insatsen!)
Är så grymt skönt att kunna röra sig igen!!
Är det fler än jag som tar evighets lång tid på sig att komma iordning på morgonen??
Jag fattar inte hur vi ska hinna få iväg skolbarn OCH vara på dagis kl 9 om en vecka! SKÖNT att barnen har lov en vecka till!
Vi kommer typ till frukostbordet halv 12 och får på oss alla kläder, duscha, blöjbyten och flaskmatning...till 3 ungefär...
I morgon börjar sambon jobba med. Det tycker jag inte om. Hade gärna haft honom hemma ett bra tag till!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Majorima- Vi använder bara MAMs flaskor. Jättebra tycker jag! 
Ludi- Ååå jag önskar min sambo med ville knipsa
Så jag slapp styra med p-medel mer!! Lyckliga du!

Visst är det fint!! Det är ju samma för mig. JAg skulle ju ABSOLUT inte ha fler än mina tre, men så fann jag KÄRLEKEN!!! Den riktiga, stora, villkorslösa, underbara ÄKTA. Och då var det ju bara självklart med ett barn till!! Älskar våra historier!! 

Och vilken söting Cornelia är!!!
Åååå, jag är riktigt glad!!
Läs på min blogg om ni vill
http://martinaupdate.blogspot.com/
Hej!!
Morgonen idag tog väldig tid, men det gick. Trodde aldrig jag skulle få i mig frukost. Men efter att alla andra var färdiga och matade så hann jag både duscha och äta lite
Var precis färdig tills sambon kom hem från jobbet
Har hunnit med en promenad med Agnes i vagnen och Maximilian på släptåg (måste skaffa en ståbräda!!! Har ni förslag på någon bra?) tillsammans med min väninna och hennes bebis!
Nu sover Aggis forfarande och Max tittar på Mamma Mu. J och jag hamnade i soffan med varsin kaffe och tidning, men nu börjar det bli dags för middag tror jag. Är sååå trött på att laga mat. Önskar man hade en kock som fixade det där om dagarna nu
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vännen!!
Det du känner är ju såå normalt!
Krav som vi ställer på oss själva, såå typiskt "duktig flicka" syndrom som vi sjölva skapar.
Jag är likadan. Fast för mig just nui handlar det så mycket om att jag inte hinner med hä hemma. Tvätt, disk, plock och styr och städ. Ingen annan ser det med jag känner mig värdelös som inte hinner/orkar det jag "borde" i mina ögon...
OCH allt här inne skrivs ju inte. Tror knappast alla skriver om det som känns jobbigt, eller tjafs med sambon osv. Mycket lättare att skriva om roliga, trevliga, söta fina saker. Sånt man vill "skryta" om...
KRAM
Såå underbart..fick någon till under kvällen efter massa gullande och fjantigt mammaprat..hihi! Så 3v och 4dgr var han. Nova vet jag var en dag tidigare..och jag var visst 4v precis.
Så mysigt!! Längtar tills Agnes ler "på riktigt"!
Jag har varit och shoppat nån ggn då Agnes varit hemma med Johan. Sen har jag varit och solat solarium ett par ggr med! Jätteskönt tycker jag och så känner jag mig mycket fräshare med lite färg!
Iom att jag inte ammar så har Johan kunnat ta henne från början själv, även om hon oftast är med mig, vilket har varit skönt faktiskt.
Inte behövt stressa då jag varit iväg någonstans...
Ja hur fan ska man fixa det nästa Måndag. Känner som du... HUR ska det gå? ![]()
Ja jag har gjort det från förlossningsdagen. Inte så ofta som man bör...men ibland nån ggn om dagen kommer jag ihåg det ![]()
Godmorgon!!
Idag ska vi och väga på BVC för första ggn sen vi kom hem. Gissar att hon gått upp ganska mycket. Syns i hennes lilla ansikte ![]()
Tvärtimot er andra så har A varit vaken mellan 5-7. Hon som brukar sova så bra om nätterna. *gäsp*
Inte gråtit el så, men legat och skruvat och knorrat. Är ju svårt att sova själv då...
Vad skönt att höra att det gick bra för dig på morgonen. Känns ju skönt inför min kommande vecka ![]()
Var ju på bvc idag. Upp 190g på dessa 11 dagar sen vi åkte hem från BB.
Fick rådet att köpa Bifidus ersättning frän apoteket och ge en ggn om dagen. Har någon av er testat det??
Sen är jag irriterad på min sambo för första ggn på evigheter. Skitsak egentligen, men grrr vad jag hatar att vara sur. Hopppas det går över snart.