Inlägg från: ludicrous |Visa alla inlägg
  • ludicrous

December Bebis 2010 :)

Linasmamma- ang ögoninflammationen så kan du tvätta med ljummet vatten när det kletar. Byt oxå örngott o så och tvätta inte med samma handduk flera gånger, det smittar som faan det där :(

Jag helammar också fortfarande. Emil är 3.5 månader (hjälp!!) vill fortsätta helammar och tänker inte ge smakportioner bara för att han blir 4 mån :)

Jag har inte lämnat Emil över natt nån gång, däremot har tex mamma tagit honom medan jag handlat o så.

Våra nätter är fortfarande rätt påfrestande. Emil äter ca 22-23, 01, 03-04 och från den tiden ligger han och bökar, sparkar, gnor o stånkar (

• ludicrous

Vi har också hundnätter... Mat:
    19.30
    20.30
    23
    01
    03 till 05 ( han äter hela tiden. Suger 3 sug, piper, ska ha napp, suger på nappen, spottar ut, ska ha tutt osv, i 2 timmar)
    Blöjbyte 05
    Fortsatt snutt till 06.

Det är ju OHÅLLBART!!

• ludicrous

Thegoddess- så har jag med tänkt, sängen endast på natten!
    På dagarna sover han en kort på morgonen, typ 45 min, sen en lång på 3 timmar typ, sen nån på 1 timme ungefär på em.

Pratade med BVC precis o de sa oxå att det är en utv. Fas nu. Skulle prova ge honom mat oftare på dagarna oxå.

• ludicrous

Vi har inte gett Emil nått än, han blir 4 mån den 23/4. Tänker vänta nån månad till iaf :)

Natten som gick var sådär, BVC tipsade om att jag skulle amma mer under dagen med, så jag tryckte in tutten i mun på honom några extra gånger, det fick vi tillbaka kl 4 och 6 ( då två gånger) när blöjan fylldes!
    Nu ligger han på mage i gymmet och försöker ta sig frammåt sötgrisen :) han hugger tag i nått långt fram och sparkar sig dit, ser skitkul ut :)

• ludicrous

Just det :) mensen är inte tillbaka här än iaf, helammar. Äter cerazette och än sålänge funkar det ju :)

• ludicrous

Majorima - har ni provat linnebodys? Alltså inte i linne, utan sånna med linne-ärm?
    Emil vill oxå gärna ligga i armhålan stackarn ;) det är nån utvfas runt 3-4 månader, vi kämpar oss igenom orolig sömn och mycket matande..

• ludicrous

Vi försökte oss på nått som kan bli rutin ikväll, Emil somnade vid 19.30 ca, knölade lite nu men jag la honom på sidan o stoppa in nappen , får se hur länge det håller sig :) han har inte sovit mkt idag, runt 1 tim+2 tim+ 15-20 min...

• ludicrous

Igår jobbade sambon kväll och när han kom hem runt sju så gick jag med hunden så sambon fick lite tid med barnen. Jag tog bara en kort sväng o när jag kom hem illvrålade Emil! Han blev lugn såfort jag tog honom, en liten mammagris är han.. Natten har varit konstig, har noll koll på tiderna, jag TROR att han under natten bökat o jag gett mat, men att han knappt ätit utan somnat om. Tror jag.. Haha. Sen vet jag att han åt ordentligt vid halv fem . Riktigt ordentligt, o sen sov drygt en timme till :)

• ludicrous

Vi (jag) ska försöka skapa ordentliga nattningsrutiner för lilla herrn här hemma... Får se hur det går..

Jag blev "beordrad" mer amning under dagarna av BVC, för att han skulle äta mindre på nätterna. Än sålänge har det resulterat i fler blöjbyten och grym mjölkproduktion! Det bara sprutar ur brösten på mig o dom är typ jämt fulla! Jag har fått börja pumpa ur för att jag inte ska få ont! Ska skaffa en sån uppsamlare att ha på andra bröstet när jag ammar, det står strålar ur vänster när jag ammar på höger..

• ludicrous

Lillsnurr - blir hon distraherad av allt? Du kan ju prova lägga en filt från din axel o över henne. Om du orkat lägga tid på det kan du använda dig av en sång/ramsa/mantra. T.ex så börjar du sjunga en sång varje gång ni ammar hemma (eller där hon kan amma). Efter ett tag kommer sången bli en trygghet och så gör du likadant när ni är iväg, sjunger sången när hon ska äta. Eller nynnar, eller upprepar nån ramsa/ mantra, ja du fattar ;)

Svar på tråden December Bebis 2010 :)