• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Karttikeya
    pellepluttskrutt skrev 2010-04-21 08:04:45 följande:
    Är ni sugna på något speciellt nu? Jag är så jäkla sugen på jordgubbar, och frukt. Vill inte ha något annat. Och verkligen inte sötsaker. Så det är ju ganska bra :)Kram på er!
    Åh jordgubbar! Nu gjorde du definitivt mig sugen! Längtar så tills vi kan köpa våra svenska jordgubbar färska i affären! Det är sommar det!

Annars har jag nog inga cravings än så länge. Eller jo, choklad!! Men jag är nog alltid sugen på choklad och mer just runt mens, så det är väl därför jag i princip kan döda för att få äta det nu haha. Men jag har hållt mig ganska bra, på helgerna får jag äta! ;)
  • Emynem
    pellepluttskrutt skrev 2010-04-21 08:04:45 följande:
    Hej tjejer! Vad flitiga ni är på att skriva :) Jag går in i v. 8 idag, och svullnaden har lagt sig. Däremot börjar illamåendet smyga sig på :( Måste småäta något hela tiden annars mår jag riktigt illa. Konstig i magen är jag med. Ena dagen nästan som förstoppning, nästa tvärtom kan man säga ;) Men värker gör det hela tiden. Ibland får jag magknip och måste lägga mig ned. Är ni sugna på något speciellt nu? Jag är så jäkla sugen på jordgubbar, och frukt. Vill inte ha något annat. Och verkligen inte sötsaker. Så det är ju ganska bra :) Kram på er!
    Jag kan säga att den här gravidteten är TOTALT olik min första.
    Med sonen så ville jag alltid äta choklad och godis. Men mest choklad i massor!
    Nu kan jag inte ens äta godis, kan inte äta hamburgare eller pommes heller.
    Jag vill ha frukt och morötter. Även chicken nuggets i massor.. sjukt...

Kan det här verkligen vara min unge i magen? Hahaha...
  • pellepluttskrutt
    Karttikeya skrev 2010-04-21 08:30:52 följande:
    Åh jordgubbar! Nu gjorde du definitivt mig sugen! Längtar så tills vi kan köpa våra svenska jordgubbar färska i affären! Det är sommar det!Annars har jag nog inga cravings än så länge. Eller jo, choklad!! Men jag är nog alltid sugen på choklad och mer just runt mens, så det är väl därför jag i princip kan döda för att få äta det nu haha. Men jag har hållt mig ganska bra, på helgerna får jag äta! ;)
    Haha, ja jordgubbar är det enda jag tänker på :) Ska nog leva på det i sommar. Tur vi har eget jordgubbsland också. Gud vad jag ska ligga där och äta
  • Momalicious

Jag känner igen det det där med deppigheten. Jag brukar aldrig gråta annars, men igår grät jag för att jag helt plötsligt inte hade nåt jobb. Min chef gjorde en riktig bra grej och "gjorde så att jag inte fick några jobb på tre månader och tänkte att du skulle fatta vinken". Jag var riktigt förbannad och skällde ut henne. Efter vi la på grät jag massvis.

Igår fick jag även massiva skrattattacker hela kvällen. UTAN anledning. Det var liksom inget som hände. Alls. Och ja, deppigheten. Den är väl där då och då också. Jag har haft djupa depressioner tidigare i livet och jag vet att jag inte är i närheten av det där men det är ändå trist att inte kunna njuta helt. Det vågar jag helt enkelt inte.
    OCH MATEN! För det första har jag knappt aptit. Blir aldrig hungrig? Jag menar, min livmoder har ju knappast växt så mycket att magsäcken inte får plats haha. Och jag är sugen på salt. Oliver, gurka med örtsalt.. I stora lass. Har även börjat tycka att mjölk är skitgott vilket jag aldrig gillat innan.
    Fick idag en släng av illamående. Hade det när jag vaknade, sen försvann det, nu är det tillbaka. Det kommer och går så fort att jag inte ens hinner reagera. Inte spytt än iaf! :D

Kommer någon orka läsa mitt milslånga inlägg?  {#lang_emotions_sunny}
  • Karttikeya
    pellepluttskrutt skrev 2010-04-21 09:21:18 följande:
    Haha, ja jordgubbar är det enda jag tänker på :) Ska nog leva på det i sommar. Tur vi har eget jordgubbsland också. Gud vad jag ska ligga där och äta
    Haha, jag kan se det framför mig ^^

Jag lever mer eller mindre på jordgubbar om somrarna jag också. Det med lite vispad grädde, mumma! :P Eller hallon.. eller blåbär.. Jag tror jag gillar bär ^^
  • Karttikeya

Nu har jag ringt BM, det var inte så läskigt som jag trodde. Ska komma dit redan i morgon, så det känns bra. :D

• Ellans
    Emelle skrev 2010-04-20 20:21:57 följande:
    Vi ska göra VUL i v6+6 pga MA i förra graviditeten.
    Vilken vecka var du i när du fick MA? Gör du det privat eller är det genom barnmorskan som ni går till som fixat det för att du fick MA?
    Här verkar dom i bry sig om sådant, utan man måste göra privat, vad jag har hört. Jag hade det ju väldigt struligt i ungefär 3 månader efter MA, så man är ju livrädd att det ska hända igen. Vara på sjukhuset varje vecka i nästan 2 månader är ju ingen höjdare och dom bara hittade fel. Skulle därför vilja kolla mig med VUL lite tidigare. Fast nu ska man väl inte tro att det ska hända igen. Men det är klart man är orolig.
  • Momalicious

När är en bra tid att ringa BM? Jag är ju nybörjare på det här ;)

Ska man ringa direkt man fått reda på att man är gravid, eller ska man vänta lite, typ till vecka sex eller så?
    Är i vecka 4 (3+4) idag!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)