• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Licebe
    Minifer skrev 2010-04-21 11:51:01 följande:
    hmm, jag tror den är runt 25% eller så, men då är kanske supertidiga mf innan man ens vet att man är gravid inräknade? Men vi väntar ju barn, inte missfall som redan de gamle grekerna sade Köp vitamintabletter med folsyra (jag käkar tex aco kvinna) annars är det väl mest att försöka äta varierad kost. Järn är bra. Sedan ska du ju undvika saker med mycket a-vitamin (lever, leverpatej går bra), mögelostar, gravade grejer och lite så. Ål. Komer banen mig inte ihåg allt, men kolla livsmedelsverkets hemsida så har de en fin lista. =)
    Ja dom var kloka dom där grekerna=)
    Okej, jag har ätit folsyra ett tag nu. det är tur att internet finns, annars hade jag inte haft en aning om att det va viktigt att äta det=)
    Hur länge försökte ni innan ni fick pluss?
  • Minifer
    Licebe skrev 2010-04-21 12:09:20 följande:
    Ja dom var kloka dom där grekerna=) Okej, jag har ätit folsyra ett tag nu. det är tur att internet finns, annars hade jag inte haft en aning om att det va viktigt att äta det=) Hur länge försökte ni innan ni fick pluss?
    ah vad bra! Denna gången tog det sig på andra försöket! Helt sjukt, hann bara få mens en gång efter förlossningen! Sist tog det tio månader så det känns lite för bra för att vara sant! Själv då?
  • Trollungarnasmamma
    Licebe skrev 2010-04-21 11:46:16 följande:
    Tack=)Åh jag är så glad att slippa illamåendet, men det kan komma efter ett tag också eller?Vet nån hur stor risken är för missfall?Och vad man ska tänka på att äta speciellt nu?
    Jag har inte mått illa förrens förra veckan då var jag i v 7, så det kan komma bara pang bom, men hoppas du slipper
    Emelle skrev 2010-04-21 11:29:40 följande:
    Jag var i ca v.9 men det var dött sen v.6.Vi blev lovade att göra fler koller redan då vid nästa graviditet då vi tyckte det var fruktansvärt att bara gått omkring och inte vetat. Vi har fått tiden av gynläkaren vi hade vid MA:tVar ju där i hundra omgångar då det blev en del strul men min kropp osv...
    Kände du några symptom sista veckorna?
    Är ju hemskt att gå runt & tro man är gravid & sen visar det sej att man inte är det...är jätte orolig för det. Men har inte ont nånstans & symptom har jag så jag hoppas det är som det ska.

Jag känner inget speciellt sug på nått, men det kan komma attacker då jag precis blir sugen på nått, & oftast nått som inte finns hemma
    Cola drack jag innan, beroende typ, nu vill jag inte ha cola alls!!! Bra de Dricker mest vatten nu.
    Känna mat os är ingen höjdare. Har ingen större aptit på morgonen eller dagen då jag mår illa men på kvällen kan jag värka i mej

Min kompis fick en liten prins imorse Åh vad jag längtar efter våran fis nu!!!
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Lillfisen i magen 5/12 ~*~♥~*~
  • MajMamman08

Skönt o höra att de e fler som e lite deppiga till o från så jag inte e alldeles ensam!!! Tack för den fina stöttningen=) Ni skriver så fina ord!!

• MajMamman08

Ser de pratas här:)

Jag  började må mer o mer illa,mest på morgonen och de började när jag gick in i vecka 7!!
     och i min förra grav med sonen va jag sjukt sugen på apelsinjouice hela tiden,kunde dricka flera liter och apelsiner o fruktsallad,ja de va i stort sett de ja levde på=)
    än så länge har jag inte fått något sug efter någonting!!

Emelle:
    tror du att din BM är bra som du ska ha?? visste du vem min var? ulrika? skulle ringa idag o kolla de där om jag fick göra nupp/kub,men har jobbat så inte kunnat,får ringa i morron tidigt....!! när skulle du få göra de??

• litenskatt

Hej! Har precis lagt till mig själv på BF listan!! Vi fick veta en riktigt rolig överraskning igår! Vi väntar tillökning!! Har inte haft någon menstraution sedan Augusti så ja, det var lite chockartat! Efter 4 graviditetstester (det första för skojs skull) förstod vi att jag verkligen var gravid!! Idag fick vi göra ett Ultraljud som visade att graviditeten var ganska tidig, vilket känns skönt! 8 Dec beräknas vår lilla lycka födas!! :) Jag går in i vecka 8 imorgon!! :D

• Minifer
    litenskatt skrev 2010-04-21 15:26:11 följande:
    Hej! Har precis lagt till mig själv på BF listan!! Vi fick veta en riktigt rolig överraskning igår! Vi väntar tillökning!! Har inte haft någon menstraution sedan Augusti så ja, det var lite chockartat! Efter 4 graviditetstester (det första för skojs skull) förstod vi att jag verkligen var gravid!! Idag fick vi göra ett Ultraljud som visade att graviditeten var ganska tidig, vilket känns skönt! 8 Dec beräknas vår lilla lycka födas!! :) Jag går in i vecka 8 imorgon!! :D
    men wow! GRATTIS och välkommen!! Vad häftigt! :D
  • litenskatt
    Minifer skrev 2010-04-21 15:29:57 följande:
    men wow! GRATTIS och välkommen!! Vad häftigt! :D
    TACK!!! Minst sagt!! Pheew.. Försöker landa lite nu!! I förrgår beställde vi en ny barnvagn!! TUUUUR ATT VI BESTÄLLDE EN PHIL & TEDS MED SYSKONMÖJLIGHET!! Jises!! Annars hade vi fått köpa en ny vagn igen senare *skrattar*
  • Minifer
    litenskatt skrev 2010-04-21 15:35:21 följande:
    TACK!!! Minst sagt!! Pheew.. Försöker landa lite nu!! I förrgår beställde vi en ny barnvagn!! TUUUUR ATT VI BESTÄLLDE EN PHIL & TEDS MED SYSKONMÖJLIGHET!! Jises!! Annars hade vi fått köpa en ny vagn igen senare *skrattar*
    hehe! Vi kommer ha en 15-månaders när denna kommer, vet inte alls hur vi ska göra med vagn! Gah! Jättefin bild på dotter och pappa förresten =)
  • pellepluttskrutt
    litenskatt skrev 2010-04-21 15:26:11 följande:
    Grattis!! Samma BF datum som mig
Svar på tråden December Bebis 2010 :)