Inlägg från: Karttikeya |Visa alla inlägg
  • Karttikeya

December Bebis 2010 :)

Momalicious skrev 2010-12-23 14:19:55 följande:
    Oroa dig inte är mitt tips! Lätt att säga kanske men ja... Trist att behöva åka in för prover på julafton :/ Allt ser säkert helt prima ut! :)
    Ja, riktigt trist. Hoppas att folk inte börjat åka till släkten då bara så det är massa trafik, är ju vid halv tio.

Ja hoppas att det inte ser sämre ut iaf och att jag slipper en igångsättning.. Tungan ute
  • Karttikeya
    Emelle skrev 2010-12-23 17:16:34 följande:

AGNES 3240g 48cm

00.59 23/12

Efter 40 minuter på förlossningen och endast en minuts krystvärkar (två push) flög våran lilla jul-pärla bokstavligt talat ut i natt. Jag trodde fortfarande av någon märklig dimma att allt skulle stanna av fortfarande vid halv  tolv tiden då vattnet plötsligt (för första ggn i mitt liv) gick hemma i köket!
    Lite panik innan vi kom in på förlossningen men sen gick allt snabbt (JÄTTESNABBT) men kanonbra!

Hon är, självklart, helt fantastisk och jag är så trött och mör efter den snabba och intensiva förlossningen. Men lyckan tar ut alla andra känslor... Vi är helt förälskade!
    I morgonkväll åker vi hem från BB, lagom till julklappsutdelningen. Men vi har redan fått den bästa av alla julklappar.
    Vår älskade Agnes!!

Kramar till er alla, främst till de som fortfarande väntar. Jag LOVAR: När bebisen väl kommit är all den här väntan värd det, och glömd! Hjärta

Ludi- Räknar med att se dig till frukost här i morgon då Lycka till nu (om det inte redan är klart)
    Åh vad hon är fin! Hon är nog det sötaste jag sett på länge! Hjärta Vad häftigt med en så snabb förlossning! Bra jobbat! ^^
  • Karttikeya

Stort grattis till Erik! Han är såå fin! {#emotions_dlg.flower} En tuff resa du är på, men nu ska det väl bara bli bättre Glad

• Karttikeya
    LokesMammi skrev 2010-12-23 22:05:44 följande:
    Massa bebisar! =)
    Hur många är det som är kvar?
    Du, jag, Momalicious, Haligh och alberta77 tror jag. Tungan ute
  • Karttikeya
    Momalicious skrev 2010-12-24 09:06:24 följande:
    God jul! :D
    Lycka till sen majorima :)
    Aw, tack. Hon fick sticka mig två gånger, men det var inte mer än så. Blodtrycket låg kvar på 135/90 precis som igår och ingen äggvita i urinen.. Så nu inväntar jag svaret på om TPK fortsätter att sjunka och om mer händer med levervärdet som tydligen var lite förhöjt också. Trafiken var iaf kolugn sådär dags, är så nojig att åka bil nu haha, är ju snorhalt.

God jul själv, och skönt att lilleman bökar därinne, går vissa dagar där det är väldigt lugnt här också och man oroar ju sig direkt.. {#emotions_dlg.flower}
  • Karttikeya
    Haligh skrev 2010-12-24 10:24:24 följande:
    min sambo har fått vinterkräksjukan... Så jäkla tråkigt!! Vi som skulle åkt hem till min familj om inget barn var på g, så blir han dålig istället... Ska inte vara egoistiskt utan förstår ju att han inte vill åka iväg, men jag kan inte ta mig med tåget själv och alla grejor, vill det inte heller. Så här blir nog tyvärr ingen fantastisk julafton direkt.
    Hehe, vad bra att du förstår att han inte vill åka med. Jag förstår inte hur det skulle vara fysiskt möjligt ens. Men förstår att du blir besviken. Du får hålla tummarna att du själv inte blir smittad bara.. :/
  • Karttikeya
    pickaboo skrev 2010-12-24 08:28:15 följande:
    och jaaaaaag!!! Jag är också kvar och jag gissar att jag blir SIST!
    Förlåt, glömde dig eftersom du inte stod där på listan *slår sig i huvudet*
    När har du BF? Skrattande
  • Karttikeya

Fått provsvaren nu och värdena var ungefär desamma som igår. Så jag ska följa tidigare vårdplan: mäta blodtryck och kolla urin två gånger i veckan. Om jag inte känner mig försämrad då, men som det är nu så känner jag mig ju inte ens dålig så skulle inte tro att något dramatiskt händer.

pickaboo skrev 2010-12-24 12:45:06 följande:
    Eller oj, glömde titta i listan 28 såg jag nu
    Ja precis, återstår att se vem som får först FlörtFlört
  • Karttikeya

Oj Moma, så busigt av din lille pojk! Nu vill han nog ut Skrattande

Själv har jag nog haft natten från helvetet. Märks att magen inte klarar av så mycket som man tror längre. Somnade vid ett och kände mig sådär olustig igen. Vaknar mellan ett och sju sex gånger, för att jag behövde göra nummer två. Lyckades klämma in att spy två gånger däremellan också, varav ena gången jag vaknar av att det bara kommer. Mådde inte ens illa andra gången heller, det bara kom. Så det var uppenbart ett resultat av för mycket gott igår! Är inte illamående idag, men har fortfarande kvar den där olustiga känslan samt att jag säkert kommer kräkas om jag äter bara en smula för mycket idag. Knepiga mage och aj vad det gör ont därbak, haha.

3 dagar kvar till BF idag, men har inga känningar, om inte denna natt räknas som en, haha! Isåfall vill jag inte att det upprepas fram till förlossningen om jag får bestämma Förvånad

Svar på tråden December Bebis 2010 :)