Inlägg från: Karttikeya |Visa alla inlägg
  • Karttikeya

December Bebis 2010 :)

alberta77 skrev 2010-12-27 16:56:58 följande:
    Mår inget vidare idag. Har mått illa sedan jag vaknade och har ont i huvudet. Höll på att trilla av stolen innan för det snurrade till i huvudet. Mitt superbra blodtryck har gått upp till 130/90. Brukar ha 120/70. Känns som jag håller på att bli sjuk. Tur att jag ska till bm på onsdag för såhär orkar jag inte må. 

Hoppas ni andra som är kvar mår bättre! 
    Är du svullen om fötter och annat också? Jag skulle nog ringa i morgon senast om det fortsätter.. "Krya" på dig! {#emotions_dlg.flower}
  • Karttikeya
    Ebebis08 skrev 2010-12-27 19:51:18 följande:
    Verkar bli bebis här inom en snar framtid. Har 7 min mellan värkarna nu så det börjar dra ihop sig att åka iväg :) Usch va nervös jag är nu!
    Ohhh, spännande! Hejaheja! Skrattande Långt att åka till förlossningen?
  • Karttikeya
    Ida90 skrev 2010-12-27 20:09:34 följande:
    Vi får knipa 3½ dagar till för då är det nya året inne, om man räknar som jag räknar hehe ;D! har BF 8 Januari, men vet inte vad jag ska tippa på , 10;a eller 11;a , svårt!!
    Jag är VÄLDIGT nyfiken på hur du räknar om det bara är 3½ dag kvar.. För mig är det fem dagar kvar till nyårsdagen? Cool
  • Karttikeya
    Stefanie skrev 2010-12-27 20:05:14 följande:
    Hej!
    Har inte skrivit något sedan jag skrev att min "Liten" kommit till världen. Har inte använt datorn och knappt svarat på sms... Har bara läst den här sidan nu.
    Liten heter Elmo och är fyra dagar och vi har det jättebra! 

Jag har inte haft så många stunder med händerna fria för Elmo har legat vid brösttet väldigt mycket första dagarna men nu när mjölken kommit igång ordentligt blir han mätt och belåten lite snabbare så jag kan få lite längre pauser.
    Vi har haft fullt upp och träffat massa släkt och vänner så idag är första dagen vi varit hemma i lugn och ro. Var på bb på återbesök idag men annars har vi varit hemma och myst, så skönt!

Amningen fungerar verkligen felfritt och jag har inte haft några problem alls, jätteskönt! Ang. amningspump köpte jag faktiskt en avent isis begagnad på tradera. Den var bara prövad av förra ägaren och låg som ny i kartong med alla delar. Ägaren hade steriliserat den och jag gjorde likadant. Fick den för 180 kr vilket kändes bra med tanke att den är som ny. Det ligger många pumpar på tradera och man tjänar mycket pengar på det.
    Jag har inte använt den än, men funderar på att börja med det för att ha lite mjölk i frysen.

Hoppas att allt går bra för er andra! 

Är det några bebismagar kvar?

Hela inlägget skrivet med en hand..!

Vad härligt att höra att det går så bra!  Vilket fint namn {#emotions_dlg.flower}

Här är bebismagen kvar.. Glad
  • Karttikeya
    pickaboo skrev 2010-12-27 20:21:11 följande:
    Jag tror att det kan vara på g här också... Har feta sd med ont i ryggen var 6e min.
    Ojoj. får hoppas det tar fart nu då. Om du vill det alltså, haha. Inte så mycket man kan göra iof Tungan ute Skrattande
  • Karttikeya
    LokesMammi skrev 2010-12-27 20:32:26 följande:
    Aboslut! =)
    Ja kom igen tjejer, nu kniper vi, haha! Tungan ute
  • Karttikeya
    LokesMammi skrev 2010-12-27 20:39:36 följande:
    Japp. Det får vi lov o göra! =)
    Känns inte som om jag kommer föda barn på minst en månad, men det "måste" jag ju såklart. Tungan ute
  • Karttikeya
    LokesMammi skrev 2010-12-27 20:48:42 följande:
    Jag har "mensvärk" varje dag o det gör ont som in i ***** i bäckenet när plutten rör på sig! =)
    Ont i bäckenet har jag också, men har ju haft det nästan hela graviditeten Tungan ute Dock inga som helst förvärkar! Några enstaka sammandragningar bara. Tänk om min livmoder inte hinner förbereda sig så jag får jätteklena värkar Förvånad
  • Karttikeya
    LokesMammi skrev 2010-12-27 21:44:21 följande:
    det har inte jag haft. har börjat fått det nu när ungen fixerat sig! :/
    Ahh, jag har fått förvärrat fram nu när den är fixerad. Stackars oss!
  • Karttikeya
    Mama Jessie skrev 2010-12-27 22:01:27 följande:
    Majorima: min livmoder hade inte värmt upp särskilt mycket heller men när det väl satte igång var den i fin form ändå:). Från att vattnet gick tog det 9 timmar och då hade jag inte haft minsta värk innan det, så det är skönt att slippa onödiga förvärkar:)
    Ja, då finns det väl hopp om min livmoder också! Tungan ute Skrattande
Svar på tråden December Bebis 2010 :)