Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

mamma smurfen skrev 2010-10-18 19:23:32 följande:
    Är de någon MER än mig som ser fram emot denna julen, liiite xtra??

Isf hitta jag denna länken här på FL 

www.familjeliv.se/Forum-5-122/m53111457.html

Eller denna=)

www.familjeliv.se/Forum-5-122/m55096757.html
    Jaaaa! Det blir min första jul som jag officiellt har flyttat hemifrån också, och jag ser fram emot den som tusan! Jag har ju druckit glögg idag för sjutton gubbar! Längtar såå efter att få pynta och klä granen och göra julmat! Får se hur det blir med presenter i år, har ingen större lust att tänka på att  ge mig ut på stan och handla med världens mage haha.
    BF 30 december 2010 ♥ momalicious.blogg.se/
  • Momalicious

YES! Nu har vi fått sålt vår gamla bil, och bilsnubben gav till och med lite mer än den var värd Så för pengarna blir det att köpa resten till bebis, betala av mitt körkort och resten går till flytten, vi kommer behöva en hel del nya grejer till lägenheten! :) Gud så skönt!

• Momalicious

Jaaa det var så jäkla gott! Mmm! Dom hade precis fått in det och jäklar vad gott det var. Haft cravings i flera dagar nu så lyckan var total!  

Nu har jag såna jävla helvetes förvärkar som gör pissont. Blir helt tokig! En sak att sitta här och ha  ont om man faktiskt får en bebis till slut. Men jag är i vecka 30, så jag ska alltså behöva gå med den här skiten i 10-13 veckor till om jag har riktigt otur. :(

• Momalicious
    Stefanie skrev 2010-10-19 01:06:59 följande:
    Tänkte på det där med rökning och att man kan bli tillväxthämmad om mamman röker under graviditeten. 

Mamma rökte under hela graviditeten med mig och jag vägde 2300g fast att jag var fullgången.

Jag och min  sambo tyckte att det var märkligt att det tog ett år innan vi lyckades bli gravida fast båda är unga och friska men för ett tag sedan publicerades forskning som visade på att mammor som röker under graviditeten ofta får barn som har svårare att själva bli med barn eftersom att rökningen påverkar könscellerna.
    Både min mamma och sambons mamma rökte med oss...
    Och jag vägde 2600 och är född en vecka över tiden. 
  • Momalicious

Haha håller med! Men, att man inte svarar på något inlägg betyder inte mobbning utan att man kanske inte såg inlägget/hade tid/ork att svara. En annan sak om man konsekvent skiter i någon.
    Dessutom har ju alla rätt till sin egen åsikt, som du själv skriver, och vissa åsikter accepterar inte jag - t.ex. Rasism. Ingen kan tvinga mig att acceptera en människa som är rasist eller personens åsikter (som exempel, antyder inte att nån är rasist nu).
    -----

Nu har jag haft ont i huvudet i flera dagar. Varje gång jag har det blir jag nervös och tror det är hf. Särskilt i kombination med alla förvärkar och ont i magen jag har. Haha, är nog lite löjlig nu.

• Momalicious

Ja, lite svårt att kolla det själv bara, har inga såna grejer hemma.
    Tycker också det är svårare med huvudvärken som gravid. Förr tog jag alltid en Ipren och då gick det nästan alltid bort. Hoppas bara det är enveten huvudvärk och inte hf.

• Momalicious
    Cissi7006 skrev 2010-10-19 17:14:19 följande

Jag har inga problem att acceptera alla som är här och jag accepterar också allas åsikter. Därmed inte sagt att jag håller med

Jag är inte riktigt så duktig. Jag accepterar allas åsikter med undantag för vissa saker, t.ex. rasism. Men det här med alkoholen och sådär får ju folk tycka som dom vill om, även om inte jag håller med alla gånger.
  • Momalicious
    Mysmamma70 skrev 2010-10-19 17:55:55 följande:
    Jag har övat i många år - tränat och tränat på att inte lägga energi på sådant jag inte kan påverka - att försöka omvända en rasist på ett forum är tex inget jag lägger min energi på. En del skriver ju bara för att provocera dessutom.

Men skulle jag tex träffa rasisten IRL i rätt sammanhang skulle jag gärna diskutera med denne och ge lite andra synvinklar på ämnet. Så acceptans är inte samma sak som att inte bry sig (och det har du inte sagt heller, vill bara förtydliga)
    Ja, det är nog något som kräver lite övning. Eller en hel del. Dock har jag också slutat med just såna diskussioner, särskilt över internet, eftersom det inte ger mig något. :) 
  • Momalicious
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-19 19:33:45 följande:
    Haha måste bara berätta   sambon frågade sonen var är din snopp och han pekade på sin snopp sen frågade sambon var är mammas snopp och sonen tittade på mig en stund och tittade och funderade och sa mamma har ingen snopp
    Hahaha! Barn är så roliga

Svar på tråden December Bebis 2010 :)